یک متخصص بیان کرد

افزایش ۲ برابری ابتلا به دیابت در کشور

ریئس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ابتلا به دیابت در کشور از حدود ۷ درصد به حدود ۱۵ درصد رسیده است، گفت: حدود ۲۵ درصد از افرادی که وارد دوران بارداری می‌شوند دچار اضافه وزن هستند.

افزایش ۲ برابری ابتلا به دیابت در کشور

فریدون عزیزی به مناسبت هفته ملی دیابت درباره دلیل افزایش دیابت در جوانان بیان کرد: دیابت در کودکان تغییر چندانی نداشته و آمار ابتلا به دیابت کودکان در کشور هنوز همان ۵ درصد است، اما دیابت نوع ۲ در جوانان افزایش یافته که ارتباط مستقیمی با افزایش چاقی و اضافه وزن در جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به دیابت در کشور از حدود ۷ درصد به حدود ۱۵ درصد رسیده است، گفت: به همین ترتیب دیابت در جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله نیز بیشتر شده است.

این استاد دانشگاه همچنین درباره افزایش ابتلا به دیابت در زنان باردار توضیح داد: دیابت در زنان باردار با افزایش همراه بوده که از تغییر سبک زندگی و اضافه وزن ناشی می‌شود در گذشته وزن زنان باردار طبیعی بود و در حاضر اضافه وزن و چاقی در کشور افزایش پیدا کرده و حدود ۲۵ درصد از افرادی که وارد دوران بارداری می‌شوند دچار اضافه وزن هستند که این آمار در مقایسه با کشور‌های اروپایی تنها از کشور انگلیس کمتر است و این مسئله یکی از مشکلاتی است باید از دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها نسبت به آن آموزش کافی داده شود.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها