پازل گمشده عدم تمرکز کودکان یافت شد

پزشکان سوئدی موضع قاطعانه‌ای در مورد زمان قرار گرفتن در مقابل صفحه نمایش کودکان اتخاذ و عنوان کردند که کودکان زیر دو سال نباید از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده کنند حتی از تماشای تلویزیون نیز باید اجتناب شود.

پازل گمشده عدم تمرکز کودکان یافت شد

انجمن پزشکان اطفال سوئد دستورالعمل‌های جدیدی را با هدف تأثیرگذاری بر سیاست‌های ملی، بلکه تشویق والدین به ایفای نقش فعال‌تر در مدیریت استفاده از رسانه‌های فرزندانشان صادر کرده است.

کارشناسان می‌گویند: اگرچه صفحه نمایش‌های دیجیتال می‌توانند اطلاعات مفیدی را ارائه دهند، سرگرمی و فرصت‌هایی را برای تماس با افراد دیگر فراهم کنند اما مغز کودکان خردسال هنوز به اندازه کافی برای جذب فواید آن بالغ نشده است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رشد کودکان می‌تواند تحت تأثیر منفی استفاده اولیه از صفحه‌نمایش‌های دیجیتال باشد.

محققان اظهار کردند که انجمن برای کودکان نوپا و پیش دبستانی دو تا پنج ساله توصیه کرده است که زمان استفاده از صفحه نمایش را به یک ساعت در روز محدود کنند زیرا این موضوع با نگرانی‌هایی که کارشناسان در سطح جهانی در مورد تأثیرات استفاده از صفحه نمایش بر ذهن در حال رشد کودکان مطرح کرده‌اند، مطابقت دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که مغز کودکان خردسال برای فیلتر کردن و درک مفید اطلاعات از صفحه‌نمایش‌های دیجیتال مجهز نیست. در عوض، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چنین مواجهه‌ای می‌تواند در درازمدت منجر به تحریک‌پذیری، تمرکز ضعیف و حتی مشکلات رفتاری یا افسردگی دوران کودکی شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها