فاکتورهای خطر بیماری های قلبی را بشناسید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی بعنوان فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی نام برد.

فاکتورهای خطر بیماری های قلبی را بشناسید

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل "دکتر پورکیا" با اشاره به اینکه بیمارهای قلبی شایع‌ترین علت مرگ در سراسر دنیا از جمله ایران است، گفت: دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی از فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود.
دکتر رقیه پورکیا متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه پیشگیری از این بیماری راحت‌تر و مهم‌تر از درمان آن است، گفت: هموطنان می‌توانند با تغییر سبک زندگی و مراجعه به پزشکان و درمان موارد فوق از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اضافه وزن یا چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. چاقی با سایر عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول و تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا و دیابت در ارتباط است. کنترل وزن می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.

وی با ذکر این نکته که ورزش منظم در طول هفته یکی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: جهت پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ دقیقه در هفته، ورزش هوازی منظم با شدت متوسط انجام شود.
فلوشیپ اکوکاردیوگرافی افزود: برای تشخیص زود رس بیماری قلبی توصیه می‌شود افرادی که فاکتورهای خطر بیماری قلبی دارند و بالای ۴۰ سال سن دارند به صورت دوره‌ای بررسی قلبی را انجام دهند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها