گزارش جدید وزیر بهداشت از مسمومیت دانش‌آموزان/ اضطراب و شیطنت دلیل بیش از ۹۰ درصد بدحالی‌ها

وزیر بهداشت گزارش آخرین بررسی‌ها درباره علل مسمومیت دانش آموزان را تشریح کرد.

گزارش جدید وزیر بهداشت از مسمومیت دانش‌آموزان/ اضطراب و شیطنت دلیل بیش از ۹۰ درصد بدحالی‌ها

 دکتر بهرام عین اللهی شب گذشته با حضور در اداره کل انتقال خون استان تهران و پس از اهدای خون، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان، گفت: کمیته علمی با حضور بهترین اساتید در کشور تشکیل و وضعیت دانش‌آموزان بررسی شد. از آنجایی که شواهد محکمی برای مسمومیت دانش‌آموزان وجود نداشت، عمدتا این بدحالی دانش آموزان بود که اتفاق می افتاد.

وی افزود: باید توجه کرد که در هر بیماری، هم خود بیماری مطرح است و هم آثار روانی ناشی از آن. حتی در کرونا هم برخی افرادی که به کرونا مبتلا نمی‌شدند، اما دچار اضطراب و بدحالی ناشی از آن می‌شدند. در دانش‌آموزان هم شاید این حالت بیشتر دیده می‌شد.

وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت ها دچار بدحالی می شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.

عین اللهی تاکید کرد: بدحالی دانش‌آموزان عوارض پایداری نداشته است. به طور کلی هیچ نوع عارضه‌ پایداری در دانش‌آموزان ندیدیم و آثار بدحالی موقت وجود داشت که خدا را شکر هیچ مشکلی بعد از آن نداشتند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    تا خر هست خر سوار هم هست. لابد این جمله را هم سانسور می کنید!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت بر شما گل گفتی

  • ایرانی
    0

    این کمیته علمی با بهترین اساتید، حتما از همون یک درصد دانشمندان برتر هستند که به چنین نتایجی رسیدن

  • ایرانی
    0

    شیطنت یعنی چی دقیقا . ؟!!!!؟؟؟!؟؟!؟

  • ناشناس
    0

    دشمنان مسعولین از این همه استعداد ونبوغ دربین دولت ایران انگشت به دهان ماندند لطفا به حجاب رسیدگی کنید که از نون شب مردم واجب تر هست خدا قهرش نیاد سیل وزلزله بفرسته

  • ناشناس
    0

    بررسیهای شما از عدم شواهد کافی یکهویی رسید به اضطراب و شیطنت دانش آموزان؟!!! فردا هم حتماً منکر وقوع چنین حادثه ای می شوید و آنرا شیطنت رسانه ای می نامید!

  • ابرمرد
    0

    میگه نود درصد عاملش استرس و فلان و سم نبوده تو اون نود درصد . خب اون ده درصد جریانش چیه یعنی اونا با شیطنت مسموم شدن . یعنی ملت اینقدر گوششون درازه ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    گیرم‌فلسطین‌پیروز‌‌شد‌چه‌منفعتی‌به‌ایران‌دارد

  • 0

    البته استرس از نوع دخترانه .پسرا استرس ندارند .

  • فرزند ایثارگروجانبازهشت سال دفاع مقدس
    0

    نمیدانم چرا دولت داره مخفی کاری میکنه .نوه دخترعموم بخاطرهمین مسمومیت هفت روز توکما بود پنج روز lcu ای سی یو بود بعداون ده روز هم بخش بیمارستان .الان الان هم نمیتونه دست و پاهاش رو حس کنه . مسئولین وزرا رئیس جمهوری دوره سیزدهم اقای رئیسی تاکی میخواید دروغ تحویل مردم بدین .تو هشت سال دفاع مقدس الکی شهید ندادیم بخاطر ناموس و وطن خودمون یعنی ایران عزیز دادیم تا ایران مردم شریف ایران در آرامش رفاه امنیت زندگی کنن نه اینکه هرروز هزارویک دقدقه داشته باشن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نمیدونی چرا؟تازه اومدی تو این مملکت ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها