ویتامین D آنقدر که گفته می‌شود مفید نیست!

برای سال‌ها، ویتامین D به عنوان یک مکمل مفید برای رفع همه چیز از اختلالات خلقی گرفته تا پیشگیری از بیماری‌های قلبی در نظر گرفته می‌شود. مکمل محبوب همچنین مدتهاست برای کاهش خطر شکستگی استخوان در افراد مسن استفاده می‌شود.

ویتامین D آنقدر که گفته می‌شود مفید نیست!

با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف ویتامین D ممکن است برای برخی از این بیماری‌ها آنقدر که در ابتدا تصور می‌شد، مفید نباشد.

این مطالعه که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان می‌دهد که پس از اینکه محققان دریافتند این مکمل تأثیری بر کاهش شکستگی‌های استخوان در افراد مسن‌تر ندارد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که مصرف ویتامین D را کنار بگذاریم. این مطالعه اشاره می‌کند که مصرف مکمل خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان یا از دست دادن حافظه را در فرد کاهش نمی‌دهد.

دکتر سیلویا کریستاکوس، استاد دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی می‌گوید: «داده‌های مربوط به اینکه آیا مکمل ویتامین D می‌تواند از شکستگی‌ها جلوگیری کند یا نه، متناقض است. آخرین یافته‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دادن مکمل‌های ویتامین D به افرادی که قبلاً به اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت می‌کنند، در نهایت خطر شکستگی بیمار را کاهش نمی‌دهد.»

کریستاکوس گفت: «مصرف بیشتر این ویتامین لزوما بهتر نیست.»

علیرغم یافته‌های جدید، کارشناسان می گویند هنوز نقش ویتامین D در برخی موارد وجود دارد.

چرا ویتامین D به طور کلی مهم است؟

به گفته مؤسسه ملی سلامت (NIH)، ویتامین D جذب کلسیم را در روده شما افزایش می‌دهد، به سالم ماندن استخوان ها کمک می کند و از نازک شدن، شکننده شدن یا بدشکل شدن آنها جلوگیری می‌کند. این مکمل همچنین به جلوگیری از گرفتگی و اسپاسم عضلانی کمک می‌کند و می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

اکثر مردم ویتامین D خود را از نور خورشید دریافت می‌کنند، اما می‌توانید آن را از گوشت ماهی چرب، جگر گاو، زرده تخم مرغ و پنیر نیز دریافت کنید. غذاهای غنی شده همچنین مقادیر قابل توجهی ویتامین D را در رژیم غذایی آمریکایی‌ها فراهم می‌کنند. بیشتر شیر ایالات متحده با این مکمل غنی شده است.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها