بهزیستی توضیح داد

ماجرای «جمع آوری کودکان کار و خیابان» توسط پلیس

درحالی به تازگی قانونگذار در اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، موضوع «جمع‌آوری کودکان کار و خیابان» را با اتکاء به «پلیس ویژه اطفال» در نظر دارد که عنوان می‌شود کار این پلیس در حقیقت مددکاری با رویکرد ضابط قضایی است.

ماجرای «جمع آوری کودکان کار و خیابان» توسط پلیس

چندی پیش بود که رییس انجمن مددکاران اجتماعی نسبت به اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که در بخشی از موارد اصلاحی آن عبارت «جمع‌آوری کودکان کار و خیابان» توسط پلیس مطرح است، واکنش نشان داد و گفت که اضافه شدن واژه "جمع‌آوری" به آیین‌نامه به معنی بازگشت به عهد دقیانوس است.

در این میان اما محمد نصیری معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص اصلاح آیین نامه ماده ۶ قانون حمایت از اطفال که در بخشی از اصلاحات آن به جمع آوری این کودکان اشاره دارد، به ایسنا می‌گوید: این کار توسط پلیس اطفال انجام خواهد شد. در حقیقت پلیس اطفال مددکاری با رویکرد ضابط قضایی است.

وی اظهار می‌کند: در آیین‌نامه اصلاح شده به آن مفهوم، موضوع جمع‌آوری وجود ندارد بلکه به جذب، شناسایی و حمایت اشاره شده است.

نصیری گفت: در آنجا تکلیفی که برای پلیس مبنی بر جمع‌آوری در نظر گرفته شده، زمانی است که کودک در جایی مشاهده شود که ممکن است برای او آسیب‌زا باشد و در مخاطره جدی قرار گیرد و اینطور نیست که پلیس از فردا در خیابان هر کودک کار و خیابانی را دید برای جمع‌آوری‌اش اقدام کند.

وی افزود: به عبارتی دیگر ممکن است کودک در جایی باشد که مکان بزه باشد، در این زمان پلیس برای این کودک وارد عمل می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه می‌دهد: در قانون موضوعی به نام پلیس اطفال پیش‌بینی شده است اکنون لایحه پلیس اطفال در حال رسیدگی در کمیسیون حقوقی مجلس است و این کار توسط پلیس اطفال انجام خواهد شد. در حقیقت پلیس اطفال، مددکاری با رویکرد ضابط قضایی است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کل حاکمیت با معضلات جامعه به شکل حذفی برخورد میکنند که پلیس هم قسمتی از حاکمیت انحصارطلب است وربطی به استفاده از واژگان خاص ندارد درکل عمل مهم است که میخواهندبا جمع آوری مثلاً بگوینددرایران کودک کارنداریم شما برای چه کسانی کاردارید اگر در و مادر این کودکان کادردرست درمان داشتند اینها الان در سرگرمی ها وخوشی های کودکانه سیر می کردند پس مشکل کودک کارنیست مشکل حاکمیت بی کاراست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها