ساماندهی ۲۴۲ کودک کار و خیابانی در آذربایجان غربی

ساماندهی ۲۴۲ کودک کار و خیابانی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مهرداد مطلبی صبح امروز در دومین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: از تعداد 242 کودک ساماندهی شده 180 کودک کار بودند و سطح تحصیلات بیشتر کودکان ساماندهی شده تحصیلات ابتدایی بوده است.

وی گفت: متاسفانه 76 درصد این کودکان سابقه کودک آزاری داشته‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 90 درصد کودکان ساماندهی شده به خانواده‌هایشان تحویل شده است افزود: اکثر کودکان توسط شهرداری به مراکز بهزیستی ارجاع شده‌اند.

مطلبی افزود: بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری‌هاست و علاوه بر آن یازده دستگاه در ساماندهی کودکان کار و خیابانی نقش دارند که ایفای نقش درست این سازمانها می‌تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی از آسیب پذیری بیشتری در قبال آسیبهای اجتماعی برخوردار هستند تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا این کودکان در آینده به بزهکارانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

مطلبی گفت: تأمین اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار، برخورد قضایی با سوء استفاده کنندگان از کار کودکان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی مؤثر باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها