۸ عادت بد که منجر به سرطان سینه می‌شود

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه انجام معاینات منظم از خود است. این کار به شما امکان می‌دهد با ظاهر و احساس سینه‌های خود آشنا شوید تا بتوانید هر گونه تغییر را راحت‌تر تشخیص دهید.

۸ عادت بد که منجر به سرطان سینه می‌شود

سرطان سینه میلیون‌ها زن را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. تنها در ایالات متحده تخمین زده می‌شود که از هر هشت زن یک زن در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شود. در حالی که عوامل زیادی می‌توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند برخی از انتخاب‌های سبک زندگی و عادات می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش یاهونیوز، در ادامه به عادات بدی خواهیم پرداخت که خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهند:

۱-عدم انجام خودآزمایی

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه انجام معاینات منظم از خود است. این کار به شما امکان می‌دهد با ظاهر و احساس سینه‌های خود آشنا شوید تا بتوانید هر گونه تغییر را راحت‌تر تشخیص دهید.

۲-عدم انجام ماموگرافی غربالگری

ماموگرافی غربالگری ابزار مهمی در تشخیص زودهنگام سرطان سینه است. این آزمایش‌ها اغلب می‌توانند تومورهایی را پیدا کنند که خیلی کوچک هستند و نمی‌توان آن را با دست حس کرد.

زنانی که به طور منظم ماموگرافی انجام نمی‌دهند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند. اگر بالای ۵۰ سال سن دارید مهم است که هر دو سال یک بار ماموگرافی انجام دهید. اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه دارید ممکن است نیاز به دریافت آن بیش‌تر باشد.

۳-استعمال دخانیات

یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه انجام دهید اجتناب از سیگار کشیدن است. مصرف تنباکو با انواع مشکلات سلامتی از جمله سرطان مرتبط است. کشیدن سیگار یا استفاده از سایر محصولات تولید شده از تنباکو خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. در واقع، مطالعات نشان داده است که زنان سیگاری ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

اگر در حال حاضر سیگار مصرف می‌کنید ترک آن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید.

۴-نوشیدن مشروبات الکلی

یکی دیگر از عادات بدی که می‌تواند منجر به سرطان سینه شود نوشیدن مشروبات الکلی است. مصرف الکل می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

۵-رژیم غذایی ضعیف

رژیم غذایی نامناسب نیز می‌تواند در ایجاد سرطان سینه نقش داشته باشد. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از گوشت‌های فرآوری شده و قرمز با افزایش خطر ابتلا به این بیماری مرتبط است. برعکس خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را در شما کاهش دهد. هم چنین، حفظ وزن سالم و جلوگیری از افزایش وزن بسیار مهم است. اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطرزای اصلی برای سرطان سینه است زیرا بافت چربی اضافی می‌تواند هورمون‌هایی تولید کند که می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی را تقویت نمایند.

۶-فقدان ورزش

ورزش منظم یکی دیگر از راه‌های مهم برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه است. مطالعات نشان داده‌اند که زنانی که فعالیت بدنی دارند کمتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. زنانی که دست کم ۳۰ دقیقه در روز ورزش می‌کنند نسبت به کسانی که ورزش نمی‌کنند به میزان قابل توجهی در معرض خطر کم‌تری برای ابتلا به بیماری قرار دارند.

۷-برخی از روش‌های پیشگیری از بارداری

برخی از روش‌های کنترل بارداری نیز با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. داروهای ضد بارداری خوراکی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند می‌توانند خطر ابتلا به آن را کمی افزایش دهند. این امر مخصوصا زمانی صادق است که از آن داروها را برای ده سال یا بیش‌تر مورد استفاده قرار دهید. اگر در مورد خطرات مرتبط با کنترل بارداری نگران هستید با پزشک خود در مورد گزینه‌های دیگر صحبت کنید.

۸-درمان جایگزین هورمونی

درمان جایگزین هورمونی (HRT) یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در ایجاد سرطان سینه نقش داشته باشد. درمان جایگزین هورمونی اغلب برای تسکین علائم یائسگی، مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه استفاده می‌شود. این درمان همچنین می‌تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند. با این وجود، درمان جایگزین هورمونی با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. اگر درمان جایگزین هورمونی را مد نظر دارید در مورد خطرات و فواید آن با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها