اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

آمریکا یکی از مقاصدی است که توسط دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا برای تحصیل انتخاب می شود. اگر بگوییم بهترین دانشگاه های دنیا در آمریکا قرار دارند بی راه نگفته ایم. دانشگاه هایی مانند استنفورد، هاروارد، فناوری ماساچوست و دانشگاه کلمبیا همواره در رنکینگ بهترین دانشگاه های دنیا قرار داشته اند.

اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

ویزای نوع F  ویزای دانشجویی آمریکاست. برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا اولین گام این است که از یک دانشگاه در آمریکا پذیرش بگیرید و فرم های مربوطه که مهمترین انها فرم DS – 160  است را پر و تکمیل نمایید. هزینه هایی مانند Sevis Fee نیز باید پرداخت شود. اما برای دریافت وقت سفارت دانشجویی آمریکا چه مراحلی را باید طی کنید و مدارک مورد نیاز چیست؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا چه مراحلی دارد؟

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید در سفارت حاضر شده و مدارک مورد نیاز را تحویل و مصاحبه انجام دهید. دریافت وقت سفارت با مراجعه به سایت مربوطه امکان پذیر است.

به این ترتیب که پس از مشخص کردن اینکه نوع ویزای شما از دانشجویی و غیر مهاجرتی است باید یکی از سه کشور ارمنستان، ترکیه و یا امارات را برای مصاحبه انتخاب نمایید.

از آنجایی که وقت های سفارت آمریکا همیشه شلوغ بوده و  پیدا کردن وقت آزاد کمی دشوار است و ممکن است در انجام مراحل اخذ وقت دچار سردرگمی شوید، میتوانید  قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی با کارشناسان قصران گشت در ارتباط باشید تا شمارا در روند تکمیل فرم های مربوطه مانند DS-160 راهنمایی کنند. در نهایت و پس از انجام تمام مراحل میبایست محل پیکاپ پاسپورت خود را انتخاب نمایید..

Screenshot_20220531_145256

وقت سفارت آمریکا و انگشت نگاری

همانطور که می دانید کشور آمریکا در ایران دارای سفارتخانه فعال نیست به همین جهت متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا برای انگشت نگاری باید به سفارت آمریکا در یکی از سه کشور ارمنستان، ترکیه و امارات مراجعه نمایند.

انگشت نگاری یکی از مراحل مهم برای اخذ ویزای آمریکا است به همین جهت بهتر است که به موقع برای انجام این کار اقدام نمایید.

متقاضیان پس از اینکه فرم های مربوطه را در وبسایت رسمی سفارت آمریکا پر کردند و هزینه های مربوطه پرداخت شد باید یکی از سه کشوری را که نام بردیم را برای انگشت نگاری انتخاب کنند.

بعد از انگشت نگاری و انجام مصاحبه پاسپورت متقاضی در سفارت باقی می ماند تا تکلیف ویزای او مشخص شود، در صورت ویزا شدن فرد می تواند از طریق پیکاپ ویزای آمریکا پاسپورت ویزا شده خود را دریافت نماید.

وقت سفارت آمریکا از ارمنستان

یکی از کشورهایی که برای وقت سفارت آمریکا و انگشت نگاری و پیکاپ ویزای آمریکا می توانید در نظر بگیرید کشور ارمنستان است. به دلیل نزدیکی این کشور با ایران و شرایط ورود ایرانیان بدون ویزا به این کشور، ایروان یکی از انتخاب های متقاضیان ویزای آمریکا است. از دیگر ویژگی های سفارت آمریکا در ارمنستان این است که افسران این رسیدگی به پرونده در این کشور با ایرانیان و زبان آنها کاملا آشنا هستند و ازاین لحاظ دچارمشکل نخواهید شد.

دریافت وقت سفار آمریکا از ارمنستان با مراجعه به وبسات و پر کردن فرم و پرداخت هزینه های مربوطه  امکان پذیر است.

وقت سفارت آمریکا از امارات

سفارت آمریکا در امارات دردو شهر دبی و ابوظبی برای ایرانیان خدمات وقت سفارت و انگشت نگاری را ارائه می دهد.

دریافت وقت سفارت آمریکا از امارات ممکن است کمی زمان بر باشد زیرا برای ورود به این کشور باید ویزا اخذ کنید.

برای ورود به امارات و حاضر شدن در سفارت برای انگشت نگاری و مصاحبه باید ویزای امارات دریافت کنید که مدارکی مانند اسکن یا عکس از صفحه اول پاسپورت، اسکن عکس رنگی 4*3 و تصویر شناسنامه برای صدور ویزای امارات الزامی است.

برای تعیین وقت سفارت آمریکا در دبی یا ابوظبی پس از ورود به سایت رسمی سفارت و پر کردن فرم های مربوطه و پرداخت وجه می توانید روز و زمان انگشت نگاری را تعیین کنید.

وقت سفارت امریکا در ترکیه

ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهایی است که متقاضیان دریافت وقت سفارت آمریکا می توانند به این کشور برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری مراجعه کنند. دو شهر آنکارا و استانبول امکان ارائه خدمات به متقاضیان ایرانی را فراهم کرده است.

افسران مستقر در این مراکز کاملا با شرایط ایرانیان آشنا و به زبان فارسی هم مسلط هستند، کمتر مورد ریجکت شده از سفارت آمریکا در ترکیه گزارش شده است.

برای دریافت وقت سفارت دانشجویی آمریکا در استانبول یا آنکارا باید در وبسایت کنسولگری آمریکا ثبت نام نموده و پس از پر کردن فرم ها و پرداخت هزینه های مربوطه وقت مناسب را انتخاب نمایید. البته در نظر داشته باشید که سفارت آمریکا در آنکارا بسیار شلوغ است بنابراین اگر زمان کافی ندارید بهتر است از سفارت شهرهای دیگر مانند دبی یا ایروان اقدام نمایید.

مدارک لازم برای روز مصاحبه در سفارت آمریکا

در روز حضور در سفارت باید مدارک خود را کامل و بدون نقص به همراه داشته باشید. از چند روز قبل به آماده سازی مدارک اقدام کنید تا چیزی از قلم نیفتد و حتما در روز مصاحبه به موقع و سر وقت حاضر شوید. مدارک لازم برای روز مصاحبه به شرح زیر هستند:

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • دو قطعه عکس 5*5 و رنگی
  • مدارک شغلی و مالی( ترجمه شده)
  • سابقه بیمه (ترجمه شده )
  • تمکن مالی ( به انگلیسی)
  • پرینت 6 ماهه گردش حساب
  • تائیدیه برگ سفارت
  • تائیدیه فرم DS160
  • تائیدیه هزینه های سفارت
  • رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

 

Screenshot_20220531_145212

وقت فوری سفارت آمریکا

از آنجاییکه متقاضیان ورود به سفارت آمریکا به خصوص ویزای تحصیلی آمریکا فراوان هستند ، ممکن است در زمانی که مد نظر شماست نتوانید برای ورود به سفارت اقدام کنید.   

در این مواقع نباید امید خود را از دست بدهید زیرا ممکن است فردی وقت سفارت خود کنسل نماید؛ در این صورت یک وقت آزاد شده در دسترس است که با اقدام به موقع می توانید این وقت را دریافت کنید. همانطور که گفته شد متقاضیان وقت سفارت آمریکا بسیارند و امکان اینکه وقت های کنسل شده نیز فورا دریافت شود زیاد است.

به همین جهت به شما توصیه می کنیم این امر را به متخصصان  کارشناسان دریافت وقت سفارت آمریکا در قصران گشت سپرده تا به موقع برای شما وقت سفارت آمریکا اخذ نمایند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها