برطرف کردن ایرادات اساسی پراید 131 سایپا

پراید 131 جزو خودروهایی است که این روزها خرید و فروش آن در بازار رونق زیادی دارد. این سدان ارزان‌قیمت سایپا هم مثل هر خودرو دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد که این مزایا و معایب می‌توانند در تصمیم‌گیری برای خرید ماشین پراید تأثیرگذار باشند.

برطرف کردن ایرادات اساسی پراید 131 سایپا

به همین خاطر در این مقاله به سراغ بررسی یک‌سری از معایب و ایرادات اساسی پراید 131 و نحوه برطرف کردن آن‌ها، به‌علاوه برخی دلایل روشن شدن چراغ چک پراید رفته‌ایم.

ایرادات فنی پراید 131

پیشرانه پراید 131 به‌صورت کامل داخلی‌سازی شده است و دیگر خبری از قطعات بادوام کُره‌ای روی آن نیست. از این‌رو، پس از چند هزار کیلومتر کارکرد ممکن است شاهد مشکلات فنی‌ای مثل ریپ‌زدن، خاموش‌شدن ناگهانی پیشرانه، استارت‌خوردن و روشن‌نشدن و... در پراید خود باشید که معمولاً با صرف مقداری هزینه بیش‌تر و تعویض برخی قطعات فابریک پیشرانه با نوع باکیفیت‌تر، قابل رفع هستند.

اگر شما هم قصد خرید خودرو https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ و به‌خصوص خرید پراید 131 را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

opiopio

رینگ پیستون ضعیف نیز از دیگر معایب پیشرانه پراید 131 است که در کارکردهای بالا خراب می‌شود. بنابراین اگر نشانه‌هایی مثل کم‌شدن روغن موتور یا خروج دود آبی رنگ از اگزوز را مشاهده کردید؛ هرچه سریع‌تر برای تعویض رینگ پیستون اقدام کنید.

البته ایرادات فنی پراید 131 تنها به پیشرانه این خودرو محدود نمی‌شود و سیستم تعلیق پراید هم به‌دلیل ساختار بسیار ساده خود و نصب مستقیم اجزای اکسل جلو روی دهنه شاسی، معمولاً پس از گذشت مدت نه‌چندان طولانی به سروصدا می‌افتد و کارایی خود را تا حدود زیادی از دست می‌دهد. رفع این عیب نیز نیاز به صرف هزینه نسبتاً بالا و تعویض بسیاری از اجزای سیستم تعلیق دارد.

ایرادات بدنه و کابین پراید 131

یکی از ایرادات بسیار شایع خانواده پراید که متأسفانه در نسخه‌های صفرکیلومتر آن هم دیده می‌شود، رگلاژ نبودن درب‌های خودرو است که مالکان را مجبور می‌کند در همان روزهای اول تحویل خودرو مجبور به مراجعه به صافکاری و رفع این عیب شوند. از دیگر مشکلات پراید در این بخش هم می‌توانیم به نفوذ صدا و هوا به کابین اشاره کنیم که از بی‌دقتی‌های مونتاژی ناشی می‌شود و البته در بسیاری از مواقع با رگلاژ کردن برخی قطعات و عایق‌بندی‌ آن‌ها، شرایط تاحدود زیادی بهتر می‌شود.

روشن شدن چراغ چک پراید

پراید 131 هم مثل دیگر خودروهای انژکتوری بازار به چراغ چک مجهز است که روشن‌شدن چراغ مذکور می‌تواند به معنی وجود برخی خرابی‌های فنی باشد و بایستی جدی گرفته شود. از جمله مهم‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک پراید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خرابی سنسور اکسیژن
  • مشکل در کوئل خودرو
  • نقص در سنسور MAF (سنسور تشخیص میزان هوای ورودی به سیلندر)
  • مشکل در وایرهای شمع‌ها
  • خرابی ترموستات
  • خرابی یا درست بسته‌نشدن درب باک بنزین

yuiyui

بنابراین توصیه می‌کنیم که به‌صورت دوره‌ای وضعیت سلامت قطعات نام‌برده را بررسی و در صورت نیاز نسبت به رفع عیب آن‌ها اقدام کنید تا کار به روشن شدن چراغ چک نکشد. اما در صورت روشن شدن چراغ چک هم هرچه سریع‌تر به تعمیرگاه مراجعه و برای عیب‌یابی اقدام کنید. چراکه جدی نگرفتن چراغ چک می‌تواند باعث بروز خرابی‌های جدی شود و هزینه سنگینی روی دستتان بگذارد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم به‌صورت خیلی مختصر با معایب پراید 131 و نحوه برطرف کردن آن‌ها آشنا شویم تا در صورتی که قصد خرید خودرو پراید را دارید بتوانید با چشم بازتری انتخاب کنید. اما در نظر داشته باشید که وجود این معایب در پراید به‌معنای نادیده‌گرفتن نقاط قوت این خودرو یا توصیه به نخریدن آن نیست. حتی کماکان می‌توانیم با توجه به مزایایی مثل قیمت ارزان، مصرف سوخت پایین، قطعات یدکی فراوان، استهلاک نسبتاً پایین و تعمیرات آسان، خرید پراید 131 را به افرادی که خواهان یک خودرو اقتصادی کم‌دردسر برای ترددهای روزمره خود هستند، توصیه کنیم.

oipiop

اما اگر قصد خرید پراید 131 کارکرده یا صفر کیلومتر را دارید اول بایستی از خودرو خود توقع‌های غیرمنطقی نداشته باشید و به آن به چشم یک وسیله نقلیه روزمره برای ترددهای آرام نگاه کنید و دوم، خرید خود را از مراکز معتبر و با کارشناسی دقیق انجام دهید تا اسیر فروشندگان شیاد نشوید.

شرکت همراه مکانیک به‌عنوان معتبرترین پلت‌فروش آنلاین کارشناسی و فروش خودرو در کشور، با وجود کارشناسان خبره خود می‌تواند در خرید و فروش پراید 131 به شما کمک کند تا بهترین انتخاب ممکن را با توجه به سطح بودجه‌تان داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    قبلا ماشین صفر میخریدی تا دو سه سال خرج نداشت.الان به محض خرید باید کلی قطعات عوض کنی تا ماشین قابل استفاده باشه.
    تولید ملی،افتخار ملی

  • ناشناس
    0

    پراید GTXI فقط مدل ۱۳۸۵ به قبل!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها