رئیس پلیس پایتخت: ۲۰ هزار معتاد متجاهر داریم؛۷۰ هزار نفر جمع‌آوری شده اند!

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: از سال ۹۷ تاکنون حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر را از مناطق آلوده تهران جمع‌آوری کرده‌ایم در حالی که تهران حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر دارد.

رئیس پلیس پایتخت: ۲۰ هزار معتاد متجاهر داریم؛۷۰ هزار نفر جمع‌آوری شده اند!

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازدید میدانی از مناطق شوش، مولوی و هرندی در جمع خبرنگاران در کلانتری مولوی به موضوع پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان متجاهر اشاره و اظهار داشت: در این مناطق نه تنها مصرف‌کنندگان موادمخدر بلکه زباله‌گردها، فروشندگان مواد مخدر و ... وجود دارند؛ اما مسأله اینجاست که ما از سال ۹۷ تاکنون حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر را از این مناطق جمع‌آوری کرده‌ایم درحالیکه تهران حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر دارد، پس عدد ۷۰ هزار از کجا آمده است؟ این تعداد جمع آوری نشان‌دهنده دور باطلی است که صورت‌ گرفته و باید اصلاح شود.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به وجود ۳۰۰ منزل پلاک قرمز در تهران که ۱۰۷ باب منزل در مناطق شوش، مولوی و هرندی وجود داشته و تبدیل  به پاتوق معتادان شده، تصریح کرد: در این مناطق با توجه به وجود ناهنجاری‌ها نباید رفتار ما قانون‌مدارانه باشد بلکه نیاز به اقدام فراتر از سیستم اداری داریم.

وی با اشاره به گلایه ساکنین محلی مبنی بر وقوع سرقت اظهار داشت: اهالی مدام می‌گویند مدام سرقت می‌شود، اعتیاد و مواد مخدر منجلابی است‌ که کنار آن هر جرمی رشد می‌کند،گرمخانه ها نباید در مناطق شوش، مولوی و هرندی باشد.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه نیاز به یک اقدام کوتاه مدت و بلندمدت در این مناطق داریم اعلام کرد: در اقدام کوتاه‌مدت باید معتادان متجاهر کاملاً جمع‌آوری شوند و در اقدام بلندمدت نیز باید همفکری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی تهران با تأکید بر اینجا در هیچ جای قانون، جمع‌آوری معتادان متجاهر برعهده پلیس نگذاشته شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۸ تا ۹  هزار معتاد متجاهر از ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران رها و حدود ۷ هزار خرده‌فروش مواد مخدر در پایتخت مشغول فروش مواد مخدر هستند؛ باید در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان سایر دستگاه‌های مسئول هم به پای کار بیایند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها