۳ هزار و ۵۶۸ نفر معتاد متجاهر در استان فارس دستگیر شدند

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۷۷۵ نفر توزیع‌کننده و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده است، گفت:  ۳ هزار و ۵۶۸ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و تحویل اردوگاه شده است.

۳ هزار و ۵۶۸ نفر معتاد متجاهر در استان فارس دستگیر شدند

به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس سرهنگ‌ کاوس محمدی در نشست آینده کلانشهر شیراز از منظر پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: 10 درصد از معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد در شیراز بعد از 28 روز به جامعه باز می‌گردند ممکن است سالم زندگی کنند البته این سالم زندگی کردن بستگی به فراهم شدن شرایط اشتغال برای آنان دارد.

وی با بیان اینکه میانگین سن اعتیاد در استان فارس کم شده و به سن 19 سال رسیده است، تصریح کرد: بیش از 80 درصد از معتادین متجاهر که امسال دستگیر شدند مربوط به شهر شیراز است.

این مقام انتظامی از دستگیری 6 هزار و 775 نفر توزیع‌کننده و خرده فروش مواد مخدر و 3هزار و 568 نفر معتاد متجاهر در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: شرایط بازگشت به جامعه برای معتادان متجاهر وجود ندارد که بایستی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه 70 درصد از جرائم سرقت توسط 30 درصد از مجرمین سابقه‌دار انجام می‌گیرد، افزود: 80 درصد از سارقان در استان فارس بومی و 20 درصد آنان غیربومی هستند.

وی در پایان به برنامه و راهبردهای ناجا در پیشگیری از جرم از جمله کنترل جرم به روش الکترونیکی و اُپتیکی، رویکرد ارتقاء امنیت محله محور، راه‌اندازی سامانه‌های تخصصی کنترل جرم، پیشگیری اجتماعی از جرم از طریق آموزش همگانی آگاه‌سازی عمومی و غیره اشاره کرد.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها