جمع آوری 6000 معتاد متجاهر از حاشیه شهر مشهد

جمع آوری 6000 معتاد متجاهر از حاشیه شهر مشهد

جانشین سرپرست دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6000 معتاد متجاهر از مناطق حاشیه شهر مشهد جمع آوری شده‌اند.

‌به گزارش ایسنا- منطقه خراسان قاضی مهدی خدابخشی امروز 26 اسفند ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه بیش از 92 درصد از جرائم مواد مخدر مشهد مربوط به مناطق حاشیه شهر است، اظهار کرد: در این راستا هشت مرکز آلوده کلان و 278 مرکز جزیی آلوده در حوزه مواد مخدر در حاشیه شهر شناسایی شده و برای پاکسازی در دستور کار است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق حاشیه شهر و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طرح‌های مختلف و مداومی با مرکزیت دادستانی و همکاری بسیج و نیروی انتظامی انجام شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جمع آوری 6000 معتاد متجاهر، جرائم مربوط به مواد مخدر نظیر سرقت نیز حدود 30 درصد کاهش یافته است..

خدابخشی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال نیز از 12 اسفندماه تا کنون طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت ویژه دنبال شده و 737 معتاد متجاهر که 82 نفر آنها شهرستانی و 46 نفر زن هستند، جمع آوری شده‌اند.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال تا کنون طی عملیات پلیس نیز 1120 معتاد توسط پلیس انتظامی مشهد و 19 هزار و 268 نفر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده‌اند که بخش عمده‌ای از این افراد در مراحل اولیه تشکیل پرونده رفع و رجوع شدند.

جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد : طی سال جاری توسط فرماندهی انتظامی مشهد 2 تن و 365 کیلو و توسط فرماندهی انتظامی استان 25 تن کشفیات مواد مخدر صورت گرفته است.

خدابخشی با بیان اینکه هم اکنون 2300 معتاد در کمپ‌ها تحت درمان هستند، عنوان کرد: یک مرکز دولتی اقامت اجباری معتادان متجاهر در مشهد ویژه زنان و یک مرکز ویژه مردان با ظرفیت نگهداری 800 نفر فعال است، برای برای ایجاد ظرفیت بیشتر با مراکز خصوصی ترک اعتیاد قرارداد منعقد شده و سرریز معتادان جمع آوری شده در مراکز خصوصی نگهداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در سال گذشته 7699 پرونده بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری نیز تعداد پرونده‌های ورودی در 27 هزار و 685 فقره و تعداد پرونده‌های خروجی 28 هزار و 370 مورد بوده است که فزونی پرونده‌های خروجی بر پرونده‌های ورودی بیانگر عملکرد مثبت این مجموعه است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد : تداوم طرح‌های جمع آوری معتادان متجاهر، فروشندگان مواد مخدر و شناسایی و بازدید از عطاری‌های سطح شهر برنامه سال آینده دادسرا است، آسیب عطاری‌ها در مشهد جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها