افزایش جمعیت کشور به قیمت افزایش احتمال تولد کودکان معلول؟

کارشناسان معتقدند حذف پزشکان عمومی از چرخه غربالگری باعث خروج افراد زیادی در روستاها و شهرهای کوچک از شمول غربالگری می شود.

افزایش جمعیت کشور به قیمت افزایش احتمال تولد کودکان معلول؟

 آمارها می‌گویند در هر دقیقه، هشت نوزاد معلول در دنیا متولد می‌شود که سهم ایران از تولد کودکان معلول سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول است.

مسئولین وزارت بهداشت می‌گویند از این پس طبق قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، غربالگری جنین فقط با درخواست والدین و نظر متخصص انجام می‌شود و مراقبان سلامت، ماما و پزشک عمومی نباید وارد چرخه غربالگری شوند.

متخصصین معتقد هستند تصمیم وزارت بهداشت برای حذف پزشکان عمومی و بهورزان از چرخه غربالگری موجب می‌شود بخش زیادی از افراد در روستاها و شهرهای کوچک و اقشار محروم به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص و هزینه های آن از شمول غربالگری خارج شوند.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای افزایش جمعیت به جای بالا بردن خطر تولد کودکان معلول مانند بقیه کشورها از روشهای تشویقی استفاده شود و هزینه‌های فرزندآوری کاهش داده شود.

این گزارش را ببینید.

حجم ویدیو: 5.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:41 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    به جای تشویق ملت به فرزند آوری
    کمک حالشان باشید تا بچه هاشان را خوب تربیت بدهند
    سه هر چهار اه میری دهها بچه مشغول گدایی کردنه
    کنار پلیس راهها
    کنار سطل آشغالهای تو خیابان
    و این ها وقتی بزرگ میشن معضلی میشن برای جامعه
    و من بیسواد هر چه فکر میکنم نمی دانم چه فکر سالمی پشت این
    داستان فرزند اوری است که به فکر آینده شان نیست


  • ناشناس
    1

    اخه کدام کله خری نسنجیده ازمایش برای جلوگیری از زایش کودکان بدتوان که عمری باید در رنج زندگی کرده و سربار خانواده بیچاره شان و ایران به گل نشسته و به زانو در امده باشند را پولی میکنه و، این تصمیم های خنده دار و گریه دار را میگیره؟

  • 1

    یک فرزند ناسالم و ناتوان و به گفته شما معلول میدانید چه درو جانکاه برای خودش و خانواده اش و چه هزینه ای برای جامعه بیمار و فلک زده ایران است!؟

  • ایرانی
    1

    بچه دنیا بیاد آمار کشور بالا بره مسئولین هم از صبح تا شب وقتی از خماری بیرون آمدند جمعیت 100میلیونی را به انواع به رخ همسایگان و دول یزرگ دنیا بکشن.اگر مسئله رفاه مردم مطرح بود هنوز شاه سلطنت میکرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها