رئیس جامعه مدرسین قم: اگر رشد جمعیت اصلاح نشود مجبور می‌شویم از خارج کشور مهاجر بپذیریم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمعیت مسئله اساسی امروز کشور است، گفت: اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نکنیم فردا دیگر کاری نمی‌توان کرد و در صورتی که در روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود سال‌های آینده با جامعه پیری مواجه می‌شویم و مجبوریم از خارج کشور مهاجر بپذیریم.

رئیس جامعه مدرسین قم: اگر رشد جمعیت اصلاح نشود مجبور می‌شویم از خارج کشور مهاجر بپذیریم

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در دیدار با رئیس جمهور گفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای بهبود سطح فرهنگ جامعه همکاری کنند و جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز آماده هر گونه همکاری و همراهی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در موضوع فرهنگ، ولنگاری‌هایی در جامعه وجود دارد و لازم است دولت نسبت به وضعیت فرهنگی جامعه حساس باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مسئله جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت مسئله اساسی امروز جامعه ماست و اگر امروز برای حل و رفع آن فکر نکنیم فردا دیگر کاری نمی‌توان کرد.

رئیس جامعه مدرسین افزود: در صورتی که در روند کنونی رشد جمعیت اصلاح نشود سال‌های آینده با جامعه پیری مواجه می‌شویم و مجبوریم از خارج کشور مهاجر بپذیریم.

وی همچنین بر ریل گذاری سیاست‌های درست اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: اگر ریل‌گذاری‌ها به درستی در حوزه اقتصاد صورت گیرد تغییر دولت‌ها باعث آسیب به برنامه‌ها نمی‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری به برخی از کمبودها و مشکلات در جامعه پرداخت و گفت: دولت باید فکری برای معیشت، وضعیت اقتصادی و زندگی روزمره مردم انجام دهد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم وارث شرایط دولت‌های پیشین است خاطرنشان کرد: کسب و کار مردم، تورم و ارزش پول ملی باید در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    2

    شما برید همه چبز درست میشه مشکل خود شما هستید

  • شیخ طوطی
    0

    آخه کی میاد ایران ؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نیازی نیست کسی بیاد پناهنده بشه هشت هزار بچه صیغه ای از پدران گمنام را شناسنامه دار کنید خود به خود جمعیت زیاد میشه.

  • ناشناس
    0

    غیر از پناهندگان افغانی و متکدیان بنگلادشی و پاکستانی هیچ اتباعی از کشورهای دنیا حاضر نیست شهروند با تابعیت ایرانی شود!

  • ک
    1

    تو اروپا خبر پیشنهادی جنابالی را شنیدن همه اروپایی‌ها برای مهاجرت توی سفارت‌خانه به سف شدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      صف

    • منتقد
      0

      جنابعالی

  • لیی
    1

    افغانب های گدا گشنه را بیاورید مزدور درست کنید

  • علی
    0

    اولا شما امار بچه های خودت و اطرافت رو بده دوما خودت زودتر دست به کار شو بچه بیار ببینیم چند مرده حلاجی!!!

  • شهرام.ر
    0

    برای جوان کردن نسل آینده ، آیا شما بانوان جوان را برای مردم وارد کشور میکنید یا ، مردان جوان را برای تک و طایفه خودتونی ها وارد کشور خواهید کرد ؟؟؟؟. کاش ذره‌ای می‌فهمیدید که چه می‌گویید.

  • عبا
    1

    مشکل جمعیت افغانها را بیرون کن از کشور مردم کار داشته باشند به خودی خود درس میشه

  • مجید
    0

    ایرانی ها را فراری بدهید ...واز هند نیرو بیاورید

  • یکی از مردم
    0

    آب و برق و نون و داروی همینهارو نمیدید بعد از خارج بیارید؟ منظور از خارج همون لبنان و سوریه است فقط نه؟!...البته به اونها همه چی میدید یعنی براشون کنار گذاشتید ولی کور خوندید این شمایید که باید برید اونجا! ...بزودی!

  • قلی خان
    0

    همین جمعیت بیچاره فعلی را سر و سامان بده ،بیکاران تحصیل کرده ،گرانی تورم را کنترل کن ،جلوی قاچاق را بگیر ،اقتصادرا رونق بده ،تولید و صادرات را راه اندازی بکن ،جلو اختلاس دزدی رانت پارتی بازی ،سهمیه بازی رانت خواری ویژه خواری در استخدام تحصیل و....متوقف بکن خود بخود همه چیز درست می شو

  • علی اسد
    0

    نخبه های ایرانی را فراری بدین به جاش افغانی بیسواد بیارید

  • ناشناس
    0

    روحانیت فکر میکند همانطوری که فتوا میدهد و مقلدین آن را اجرا میکنند، و نتیجه اش هم زیاد مشخص نیست، به همان سان فکر میکند با فتوا دادن و دستور دادن هم میتواند گرانی و تورم و انواع و اقسام مشکلات جامعه را با حرافی از بین ببرد. در یک کلام، روحانیت با تدوین و ارایه راهکارهای عملیاتی کاملا بیگانه است، و صرفا در حوزه نظریه پردازی و فلسفه بافی تخصص دارد، و ظاهراً نمی‌تواند برداشت صحیح و مناسبی از زندگانی و رفتار و عملکرد امامان معصوم ع در مقام عمل را داشته باشد. چون وسوسه های شیطانی و دنیوی اجازه اینکار نمی‌دهد. البته با توسل به امام عصر عج شاید بتوانند از شیاطین فاصله بگیرند.

  • ناشناس
    0

    اوج تفکرات رییس جامعه شون اینه .تو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل .

  • فرزند ایران
    0

    پیشنهاد خوبیه.
    تا میتونید از چین طلبه وارد کنید.
    حتما استقبال میشه.
    مفتخواری ، برخوداری از تسهیلات شکمی و زیر شکمی ، فارغ شدن از کار و فعالیت کلی طلبه چینی را جذب حوزه های علمیه میکنه.

  • یه جانباز جنگ بخت برگشته
    0

    زیر ۱۸ سال بودم که ترکش‌های زیادی به بیضه و زانو پایم اصابت کرد موج انفجار و ووووو بماند اگر این مسئولان مربوطه وجدان داشتند و پرونده میخواندند متوجه میشدند در اوج جوانی که ازدواج کردم با مشکل فراوان مواجه شدم و به زور دوا دکتر صاحب دو دختر شدم حالا هم حقم را پایمال کردن و برای ۲درصد مرا همچنان شرمنده زن و بچه‌هام کردن آقا جان بخدا اگر رزمنده صدام میبودم بهترین شرایط را می داشتم این باعث وهن نظام است که رزمنده بسیجی جانباز او در چهارده سالگی تا پایان جنگ در جبهه‌های جنگ بوده و ده بار مجروحیت سخت اما لنگ نان شبش و شرمنده زن و فرزندانش باشد به کدامین گناه ؟!!! مانده ام یه هدیه واسه زنم توی این ۲۶ سال بخرم دریغا ماندم یه هدیه واسه نوه ام بگیرم دریغا واگذار کردم به خود خدا و رسول خدا و آه زن و فرزندانم .بله حاج آقا شما اول به این قشر ضعیف که دودویست میگیره توجه تا بعد

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      این چه مملکت و نظام و دولتی است که شماها و خودی های نظام هم با اینهمه امکانات و حقوق و مزایا و شرایط استخدام خوب و ساعت کاری کم و عزت و احترام و گاها ترس از شما و شکایتتان و سهمیه دانشگاه و.... می نالید و ناراحت هستید و مردم عادی و محروم از این شرایط و به قول شما اا غیر خودی ها و گاهی از نظر شماها بی خودی های جامعه و کشور هم می نالند و راضی نیستد ؟؟؟؟!!
      این حکومت پس برای چه کسانی خوب بوده ؟؟؟

  • متنفر
    0

    مردم تو سفره شون نون نیست بعد این فکر مهاجر است .افغانی ها از ایران دارن فرار میکنند مگر آمریکا ساختید که مهاجر پذیر باشد .عقل هم خوب چیزیه.

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    از حماس و حشد الشعبی و حوثی ها و حزب الله و جامعه المصطفی و فاطمیون و زینبیون و .... بیارید
    شما که حقوق و دلار اینها را می دهید !!

  • ناشناس
    1

    تو چه کاره ای مملکت هستی؟

  • ناشناس
    0

    اول ریل اقتصادو درست کنید بعد ریل دیگررو کار بزارید اینو
    جهت اینکه ریلها قرقاطی نعشه بهم به پیچه دیگه نمیشه کاریش کرد ؟

  • ناشناس
    0

    تا موضوع تعدد زوجات را حل نکنی، جمعیت رشد نمیکنه. یا باید به زور دختران و زنان را بچه دار کنی، مثلا بگی هر دختری که تا سی‌سالگی فرزند نداشته باشد، به دریاچه نمک قم انداخته میشه، اونوقت کشور پر از بچه میشود، البته اونوقت کسی نیست که این بچه ها را بزرگ کنه، مگر اینکه خودشان خودبخود بزرگ شوند، و در یک جایی تحصیل کنند.

  • نیما
    0

    گل مشنگ کدوم مهاجری میاد تو ایران با این اقتصاد و گرونی ،مهاجر جایی میره که تامین باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها