تبدیل وضعیت قرارداد نیمی از مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران

مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از اجرای تبدیل وضعیت استخدامی نزدیک به ۱۰۰۰نفر از مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران در دستگاه قضا خبر داد.

تبدیل وضعیت قرارداد نیمی از مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران

سید محمود حسینی اصل با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با اعلام اینکه در بررسی های اولیه نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از کارکنان شاغل دستگاه قضا در ستاد و دادگستری های سراسر کشور مشمول این ماده قانونی بوده اند، عنوان کرد: تا کنون حدود ۱۰۰۰ نفر از کارکنان ایثارگر قوه قضاییه استخدام رسمی قطعی شده اند و مدارک بقیه در حال بررسی و گزینش است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه های مختلف کشور و اعلام اینکه زمان اجرای قانون مذکور در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد:  از ابتدای ابلاغ قانون مذکور و تاکید معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در جلسه شورای مدیران این معاونت و دستور ویژه به امور ایثارگران و اداره کل امور اداری وکارگزینی کارکنان اداری و جذب و گزینش، اجرای کامل و حداکثری این ظرفیت قانونی در دستگاه قضایی، در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیر امور ایثارگران قوه قضاییه با بیان اینکه باید موانع تبدیل وضع ایثارگران در دستگاه ها برطرف شود، خاطر نشان کرد: جلسات مشترک و متعددی با نمایندگان بنیاد شهید، دبیرخانه شورای مشاوران وزرا و دستگاه های اجرایی در امور ایثارگران  و امور اداری و استخدامی کشور به منظور رفع موانع و پذیرش حداکثری نیروها برگزار شده است.
 
وی اظهار کرد: همچنین در راستای تسریع اجرای موضوع تبدیل وضعیت سایر مشمولین تا پایان سال ۱۴۰۰، طی مکاتبه ای از سوی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به روسای کل دادگستری های سراسر کشور و هسته های گزینش بر این موضوع تاکید شده است.
 
مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به پیگیری های صورت گرفته و زمان باقیمانده تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد تبدیل وضعیت استخدامی سایر  ایثارگران  مشمول این قانون در دستگاه قضا باشیم.

بر اساس بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، تمامی دستگاه های مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند نسبت به تبدیل وضع استخدامی همه مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع که با عناوین مختلف در دستگاه موضوع قانون مذکور، شاغل هستند و رابطه شغلی آنها بصورت آزمایشی، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی برقرار است، بصورت استخدام رسمی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • اسماعیلی
    0

    سلام چرا نیروی پیمانکاری تبدیل وضیعت نمی شوند

  • بیس
    0

    بقیه آدم نیستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بقیه سربارن. کفن. خس و خاشاکن. اینه حکومت عدالت محور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها