برگزاری نشست مشترک معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و مرکز تحقیقات کاربردی بازرسی ناجا

نشست مشترک همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مرکز تحقیقات کاربردی بازرسی کل ناجا با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در راستای همکاری در خصوص نحوه تدوین دستورالعمل چگونگی ارتقاء و انتصاب و ملاک های ارزیابی در محل ساختمان شماره 3 قوه قضاییه برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و مرکز تحقیقات کاربردی بازرسی ناجا

در این نشست، محمد باقر الفت با اشاره به اینکه بحث دستورکار در قوه قضاییه مبحث توانمندسازی است، عنوان کرد: افزایش بهره‌وری نتیجه توانمندی مجریان هر دستگاه است.

وی افزود: برنامه‌هایی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه با هدف افزایش بهره‌وری دستگاه قضا تدوین و ابلاغ شد. مهارت‌افزایی، ارتقاء علم و انتقال تجربه در مقطع جذب و نگهداشت نیرو از جمله این برنامه‌ها بود تا بیشترین بهره‌وری را از عنصرهای سازمانی داشته باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: با توجه به استاندارها، شاخص‌های جذب و الگوهای شایستگی در اتقاء و انتصابات نیازمند معیار و استاندارهای داخلی و بین‌المللی بودیم تا انتصاب فرد شایسته تضمین شود.

این مقام عالی قضایی همچنین ادامه داد: مطابق گزارشی‌های رسیده، نیروی انتظامی از چندسال گذشته در بحث توانمندی متمرکز شده و به این نتیجه رسیدند که با تنظیم نظام نامه یکسری استاندارها باید تعریف شود تا بر اساس آن ارتقاء و انتصاب نیروی انسانی صورت پذیرد و بر اساس آن استانداردها و نرم جایگاه ها تعیین شود.

الفت گفت: این جلسه به منظور انتقال اقدامات و تجربیات برنامه‌های موثر در جهت افزایش توانمندی، عملکرد و بهره وری و ارزیابی نیروی انسانی تشکیل شده است تا با توجه به بازخوردهای گزارش شده، از بررسی میزان افزایش رضایت عمومی و نرخ رضایت عوامل نیروی انسانی از نحوه تدوین دستورالعمل چگونگی ارتقاء و انتصاب و ملاک‌های ارزیابی مرکز تحقیقات کاربردی بازرسی کل ناجا مطلع شویم.

مسئول تحقیقات کاربردی بازرسی کل ناجا ضمن تقدیر و تشکر از معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به واسطه نگاه فرابخشی که در این خصوص داشتند، از اعلام همکاری با این مرکز جهت انتقال تجربیات در زمینه نحوه تدوین دستورالعمل چگونگی ارتقاء و انتصاب و ملاک‌های ارزیابی استقبال کرد.

سرهنگ فرهاد نظامی مسئول تحقیقات کاربردی بازرسی کل ناجا و مهندس پولادی معاون فنی و رئیس فاوای بازرسی کل ناجا در ادامه به بیان شرحی از جزییات نحوه تدوین دستورالعمل چگونگی ارتقاء و انتصاب و ملاک های ارزیابی پرداختند.

همچنین در ادامه جمعی از مدیران کل ادارات تابعه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه دیدگاه‌ها و انتظارات خود را از این سامانه اعلام نمودند.

در پایان این نشست برضرورت بررسی دقیق‌تر، ارزیابی و ارائه گزارش نهایی این مرکز درخصوص میزان عملکرد و بهره‌وری از این سامانه تاکید شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها