چگونه بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی را پیدا کنم؟

یادگیری زبان انگلیسی این روزها دغدغه مهمی برای اغلب افرادی است که پیشرفت و ارتباط با جامعه جهانی برایشان اهمیت دارد.

چگونه بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی را پیدا کنم؟

 شاید شما هم تاکنون روش‌هایی را برای رسیدن به تسلط بر زبان انگلیسی امتحان کرده باشید: استفاده از کلاس‌های گروهی و خصوصی زبان انگلیسی، مطالعه شخصی، استفاده از پکیج‌های آموزشی آنلاین یا آفلاین، و کمک گرفتن از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی.

کلاس خصوصی زبان خصوصی انگلیسی

اگر قصد دارید در کم‌ترین زمان ممکن به زبان انگلیسی مسلط شوید یا خودتان را برای آزمون مشخصی آماده کنید، استفاده از تدریس خصوصی زبان انگلیسی روش مطمئنی برای رسیدن به موفقیت است. کلاس های خصوصی زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند در هر مکانی اقدام به یادگیری نمایید.  اما آیا می‌دانید یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب چه خصوصیاتی دارد؟ یا کجا می‌توانید چنین معلمی را پیدا کنید؟

اجازه بدهید این شرایط را با هم بررسی کنیم.

از کجا معلم خصوصی زبان انگلیسی پیدا کنم؟

برای آن که با اطمینان خاطر با یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های آنلاین آموزش زبان مثل های‌تاکی (HiTalki) کمک بگیرید. مهم‌ترین مزیت پلتفرم‌ها این است که امکان دسترسی به تعداد زیادی معلم باتجربه را برای شما فراهم می‌کنند. می‌توانید رزومه استادهای زبان انگلیسی را ببینید، و بر اساس تخصص آن‌ها، تجربه‌شان، امتیازشان و نظرات زبان‌آموزان دیگر تصمیم بگیرید. برخی پلتفرم‌ها فقط امکان رزرو کلاس خصوصی زبان آنلاین را فراهم می‌کنند، و برخی هم کلاس آنلاین و هم حضوری ارائه می‌نمایند.

https://hitalki.org/teachers/english

2

گاهی نیز ممکن است از دوستان و آشنایانتان بخواهید که استادهای زبانی که می‌شناسند را به شما معرفی کنند. از آن جا که دوستانتان کار با این استاد را قبلاً تجربه کرده‌اند، این روش قابل اعتماد است. اما گزینه‌های شما محدود خواهد بود.

چرا می‌خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید؟

در قدم اول باید هدف خودتان از یادگیری زبان انگلیسی را روشن کنید. می‌خواهید در آزمون تافل، آیلتس و... شرکت کنید؟ یا می‌خواهید به مکالمه زبان انگلیسی مسلط شوید؟

شما باید با توجه به هدفتان معلم خصوصی زبان انگلیسی خود را انتخاب کنید. بسیار مهم است که معلم شما در زمینه‌ای که هدف شماست، تجربه و تخصص داشته باشد. برای مثال تکنیک‌هایی که باید برای شرکت در آزمون آیلتس بدانید با تکنیک‌های مورد نیاز آزمون تافل متفاوت است. و لازم است معلم زبان انگلیسی شما به آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، مسلط باشد.

از طرفی شاید بخواهید زبان انگلیسی را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالای دانشگاهی، یا استفاده در فضای کاری و تجاری یاد بگیرید. در این مورد هم باید به انتخاب معلم خصوصی مناسبی که به مکالمات و منابع مورد نیازتان تسلط داشته باشد دقت کنید.

علاوه بر این باید بدانید کلاس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین را ترجیح می‌دهید یا کلاس حضوری. هر کدام از روش‌ها، مزایا و چالش‌های خود را دارد؛ و شما باید بر اساس شرایط شخصی‌تان انتخاب کنید.

ویژگی‌های یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب

برای آن که بتوانید کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی پربار و موفقی داشته باشید، و انگیزه‌تان را برای یادگیری حفظ کنید؛ ویژگی‌های حرفه‌ای و شخصیتی استادتان نیز اهمیت دارد. داشتن یک یا چند جلسه آزمایشی می‌تواند شما را از این بابت مطمئن کند.

بسیاری از پلتفرم‌ها و مدرس‌های خصوصی زبان انگلیسی امکان برگزاری یک جلسه آزمایشی را برایتان در نظر می‌گیرند. اما اگر فکر می‌کنید به زمان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید پیش از آن که قرار بلند مدتی با یک معلم خصوصی بگذارید، چند جلسه کلاس بردارید و شرایط را بهتر بسنجید.

اما در مجموع یک معلم زبان انگلیسی خوب:

1. طرح درسی مطابق با نیاز زبان‌آموز ارائه می‌کند

همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، معلم خصوصی شما باید بتواند طرح درسش را بر مبنای هدف شما بچیند. اما علاوه بر آن، یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب، نقاط ضعف و قوت شما را نیز تشخیص می‌دهد و بر همان اساس مباحث آموزشی را پیش می‌برد.

استادهای باتجربه زبان انگلیسی می‌توانند مدل یادگیری شما را نیز بشناسند و تکالیف و درس‌ها را مطابق با آن ارائه کنند. این کار سرعت و کیفیت یادگیری شما را بالا خواهد برد.

از طرف دیگر یک معلم خصوصی خوب باید گروه سنی زبان‌آموز را نیز در نظر بگیرد. برای کودکتان حتماً یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان در پلتفرم HiTalki.org پیدا کنید.

2. از منابع به‌روز استفاده می‌کند

اهمیت این نکته را اصلاً دست کم نگیرید. سراغ معلم‌هایی بروید که منابع به‌روز را به خوبی می‌شناسند و از آن‌ها در کلاس‌های خود استفاده می‌کنند. کتاب‌ها، مجلات، وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها، فایل‌های آموزشی، اپلیکیشن‌ها و... همه ابزارهایی کمکی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند که یک معلم خوب باید بتواند نسخه‌های به‌روز و باکیفیتی از آن‌ها را به شما معرفی کند.

3. متعهد، مسئولیت‌پذیر و صبور است

یک معلم خصوصی زبان انگلیسی متعهد و مسئولیت‌پذیر است و منابع آموزشی کافی به شما معرفی می‌کند؛ به موقع سر کلاس‌ها حاضر می‌شود و طرح درس مشخصی برایتان در نظر دارد؛ روی همه مهارت‌های زبانی وقت می‌گذارد، تکنیک‌های لازم را به شما آموزش می‌دهد؛ و به سوالات شما باحوصله و دقت پاسخ می‌دهد.

علاوه بر این، صبوری یک ویژگی مهم برای هر معلم موفقی است.

4. می‌تواند تکالیف و آزمون‌های مناسب طراحی کند

زمانی که شما در کلاس خصوصی شرکت می‌کنید، پیشرفت شما با تکالیفی که تحویل می‌دهید یا آزمون‌هایی که معلمتان از شما می‌گیرد ارزیابی می‌شود. بنابراین معلم خصوصی زبان انگلیسی شما باید توانایی و خلاقیت طراحی آزمون‌های مناسب و باکیفیت را داشته باشد.

به ویژه اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی را دارید، تمرین مداوم برای آمادگی در جلسه آزمون بسیار مهم است.

3

5. توانایی تعامل بالایی دارد

یک معلم خصوصی زبان انگلیسی باتجربه، به خوبی می‌تواند با شاگردانش ارتباط برقرار کند و آن‌ها را تشویق کند تا فعال باشند. یک معلم خصوصی خوب به اندازه کافی به شما فرصت حرف زدن می‌دهد و هر زمان لازم باشد، شما را تصحیح می‌کند. روش برخورد یک استاد خوب باید طوری باشد که اعتماد به نفس زبان‌آموز را تقویت کند و به او انگیزه بدهد.

چند سوال که باید در شروع کار از معلم خصوصی خود بپرسید

پس از آن که یک معلم خصوصی مناسب پیدا کردید، حتماً در یک جلسه آزمایشی شرکت کنید. در این جلسه، یا پیش از آن، پرسیدن چند سوال، تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر خواهد کرد:

  • شما حق دارید از تجربه و تحصیلات معلم خود آگاه شوید، و بدانید زبان انگلیسی را تا چه سطحی می‌تواند به شما آموزش دهد.
  • درباره روش تدریسی که برای شما در نظر می‌گیرد بپرسید.
  • از او بخواهید برنامه آموزشی و زمان‌بندی که برای شما مناسب می‌داند را با شما در میان بگذارد.
  • درباره منابع آموزشی که باید تهیه و استفاده کنید بپرسید.

چه موارد دیگری را باید در نظر بگیریم؟

اغلب مواردی که بالاتر ذکر شد، عمومی است و باید همه در انتخاب معلم خصوصی زبان انگلیسی در نظر بگیرند. اما علاوه بر آن ممکن است چند مورد دیگر برای خود شما مهم باشد، که بهتر است از قبل به آن فکر کنید.

  • می‌خواهید به چه لهجه‌ای از زبان انگلیسی مسلط شوید؟
  • چقدر می‌توانید برای کلاس خصوصی هزینه کنید؟ و چقدر وقت آزاد دارید؟
  • آیا برایتان مهم است که معلم خصوصی شما خانم باشد یا آقا؟

اگر هدف یا نیاز مهمی دارید که در طول کلاس‌ها باید در نظر گرفته شود، حتماً آن را در اولین جلسه با معلم خصوصی خود در میان بگذارید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها