معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

زمان دقیق بازگشایی مدارس؛ متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس، گفت: مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می‌شوند. البته درباره مدارس ابتدایی باید بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

زمان دقیق بازگشایی مدارس؛ متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر

دکتر کمال حیدری درباره وضعیت تصمیم‌گیری برای منع تردد شبانه، گفت: دهم آبان جلسه کارشناسی درباره منع تردد شبانه در وزارت کشور برگزار می‌شود و در این جلسه کارشناسی تصمیم نهایی را می‌گیریم.

وی افزود: در عین حال این روال را در زمینه رفع محدودیت‌ها به صورت هوشمند به سمتی می‌بریم که افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، آزادی عمل بیشتری داشته باشند. این موضوع در ستاد کرونا مصوب شده و از ابتدای آذر اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که بنابراین درباره منع تردد شبانه دهم آبان تصمیم‌گیری می‌شود، ادامه داد: البته مبنا را چه در زمینه ترددها و چه در زمینه حضور در مجامع مانند اماکن آموزشی و غیره همه را با بحث واکسن پیش می‌بریم.

وی درباره بروز پیک ششم کرونا در کشور گفت: پیک ششم هنوز شروع نشده و وارد پیک ششم نشده‌ایم. برخی از استان‌ها که هفته گذشته حالت صعودی داشتند اکنون روی نمودار، فِلَت شده‌اند. برخی استان ها هم که در حالت نزولی بودند اکنون مقداری صعودی شده‌اند اما در کل کشور شرایط مان رو به نزول است. با این حال باید حساس باشیم؛ چرا که وضعیت می‌تواند تغییر کند. متاسفانه برخی عادی با موضوع برخورد می‌کنند و این برای ما جای نگرانی دارد.

حیدری درباره زمان دقیق بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده که ۱۰۰ درصد کادر اداری و اولیای مدارس واکسن تزریق کرده‌اند و بالای ۸۰ درصد دانش‌آموزان هم واکسن تزریق کرده‌اند.

وی با بیان این‌که شرط ورود به مدارس و دانشگاه‌ها انجام واکسیناسیون است، گفت: قرار بود بازگشایی مدارس ماه قبل انجام شود، اما تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

حیدری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس نظر ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول و ابتدایی از اول آذر بازگشایی می‌شوند. البته درباره مدارس ابتدایی باید، بنا بر نظر و اعلام آمادگی آموزش و پرورش باشد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • مبینا
    0

    عالی دستتان درد نکنه

  • 1
    1

    روزی 200 نفر فوتی آمار خودتونه اعلام می کنید نه واکسنی زدید به بچه ها و شهر هم ول شده به بی خیالی اوضاع کرونا و آنفولانزا هم که بی داد می کنه انوقت می خواین مدرسه ها باز شن . عمرا بزارم بچه ام بره مدرسه

  • ناشناس
    0

    تردد شبانه محل درآمد خوبیست چرا دولت آن را لغو کند ؟

  • نرگس
    0

    ولمون کنین بابا هروز یه تاریخ جدید اعلام میکنن باز هفته بعد ریست فکتوری میشن همه چی یادشون میره باز دوباره یه تاریخ دیگه و یه توضیحات دیگه خودتون خسته نشدین واقعا هی باز میشه مدارس هی بسته میشه

  • ناشناس
    0

    مدرسه کم میرن حالا تو بازش کن

  • ناشناس
    0

    من نمیفرستم بچم را واکسنی هم که تاییدیه جهانی نداره به بچم نمیزنم و به امید واکسن سینوفارم شما هم نیستم که بگم ایمنی داره کل دنیا واکسن زده ها ماسکم نمیزنن اما اینجاد طرف دو دوز واکسن را زده میمیره چون یکی واکسن خوب را ممنوع کرد بعد انتظار دارین بچه هامون را بفرستیم مدرسه ؟ تا اراجیف و مغز شویی شماها کم نیاره ؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خوب نفرست کسی جلویت را نگرفت!!! اختیار بچه ات راکه داری!!! حالا چرا خودزنی می کنی؟

    • قلندر واقعی
      0

      نفرست ولی چه ربطی ب سینوفارم داره همین چین با سینوفارم با ی میلیارد جمعیت آمارش از همه کمتره سینوفارم بهترین واکسنه

  • ناشناس
    0

    چرا اینقدر دروغ میگید مدرسه ک من هستم نصف بچه ها واکسن نزدن سی درصد هم دز اول زدن و ....

  • حامد
    0

    من در این شرايط نامعلوم، بچه هامو نمیفرستم مدارس فرسوده و بدون امکانات شما ..

  • وجدان
    0

    کسی منکر آموزش حضوری نیست،، حدود 117 کشور مدارساشونو باز کردن اونا در مدارس تمامی پروتکلها را رعایت میکنن در بدو ورود کادر مدرسه و دانش آموزان از تونل ضد عفونی کننده رد میشن،،در تمامی کلاسها و راهرو ها تهویه کامل نصب کردن،، سرویس‌های بهداشتی بعد از هر زنگ تفریح بطور کامل ضدعفونی میشه و........،، میشه مسئولین محترم بفرمایند کدامیک از این موارد در مدارس کشورمون اجرا میشه،، تازه این سینوفارم بی کیفیت هم از بهداشت جهانی مجوز نگرفته،، اگه خوب بود در چین به زیر 16 سال تزریق میکردند،، در هر صورت با این کار فاجعه تازه ای در راه خواهد بود کمی وجدان داشته باشید و از عقل نداشتتون کمی استفاده کنید......

  • بیان گرد
    0

    من بچه مو مدرسه نمی فرستم

  • متين
    1

    هيچ اتفاقي نميوفته منم دو تا مدرسه اي دارم بگذاريد برن سر درس و کلاسشون, تنبلي و بازيگوشي و اذيت کردن والدين بسه

  • علی
    0

    آقا این ها همه کشکه !!! هروقت دلشان خواست یه حرفی می زنند!! اصلأ معلوم نیست که مدارس کی باز می شود !!!؟ بااین پیش بینی ها مردم راکلافه کردند!!!!!

  • مرتضی شهیدی
    0

    دیروز یکی از اولیا بهم گفت من واکسن پسرم نمیزنم.چون فامیلمون که دانش اموز بوده واکسن زده و بدون داشتن بیماری زمینه ای چند روز درد و بعد هم مرده.گفت دایی خودش هم بعد از زدن واکسن فوت کرده.الله اعلم.من گفته ایشون رو نقل قول کردم.

  • نگین
    0

    باز کنید مدارسو دیگه دانش اموزا خسته شدن، کور شدن از بس نشستن پای کلاس انلاین و هیچی هم یاد نگرفتن چه وضعشه اخه خداقل دوره دوم رو باز کنید

  • مهدی
    0

    مدارس باز بشه خیلی بهتره...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها