حدود ۳ میلیون دانش آموز درگیر سیل

رضا مددی نماینده وزیر آموزش‌ و پرورش در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان اظهار کرد: حدود سه میلیون دانش آموزان درگیر سیل اخیر هستند اما می‌شود یک تشکل ۱۰ میلیونی با حضور دانش آموزان تشکیل داد.

حدود ۳ میلیون دانش آموز درگیر سیل

صبح امروز جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل شد و روند امدادرسانی، وضعیت مدارس استان‌های سیل‌زده و موانع و مشکلات بررسی و پیشنهادهایی نیز ارائه شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی اظهار کرد: هرچند سیل اخیر مصیبت‌هایی را بر کشور وارد کرد اما تقویت حس همدلی و همفکری را در جامعه موجب شد.

وی گفت: همه اقشار جامعه اعم از سپاه، ارتش و سایر نهادهای دولتی و مردمی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان را دنبال می‌کنند اما حجم خسارت‌ها به حدی است که نیازمند تلاش بیشتر اقشار مختلف جامعه در این خصوص است.

کاظمی افزود: جلسه امروز با موضوع چگونگی راه‌اندازی پویش عمومی برای کمک به سیل‌زدگان و حضور پررنگ دانش‌آموز در امر امدادرسانی است و این جلسه حول این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های واصله در برخی استان‌ها اسکان سیل‌زدگان در مدارس مانع از بازگشایی مدارس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ستادی در اداره کل فرهنگی هنری با حضور نمایندگانی از همه تشکل‌های دانش‌آموزی تشکیل‌شده است و کار امدادرسانی را سامان‌دهی کنند.

رضا مددی، نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش و پرورش در ستاد امدادرسانی به سیل‌زدگان تصریح کرد: همه بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش بسیج شده‌اند تا به وضعیت سیل‌زدگان در حوزه آموزش‌وپرورش رسیدگی کنند.

وی افزود: این تهدید باید به یک فرصت تربیتی تبدیل شود تا حس کمک به دیگران در دانش آموزان نهادینه شود.

وی افزود: بسیاری از فرهنگیان در حوادث سیل دچار خسارت شدند و نیازمند توجه سایر فرهنگیان هستند، تشکیل ستاد مشترکی در آموزش‌وپرورش برای سامان‌دهی کمک‌ها بسیار ضروری است.

منبع: مهر

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها