نفوذ سامانه بارشی به گلستان/ کاهش ۱۶ درجه ای دما

مدیر کل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد بارشی از روز دوشنبه به گلستان خبر داد و گفت: از پیامدهای این سامانه کاهش ۱۴ الی ۱۶ درجه ای دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

نفوذ سامانه بارشی به گلستان/ کاهش ۱۶ درجه ای دما

نوربخش داداشی اظهار کرد: سامانه ای از اواخر وقت پنجشنبه گلستان را تحت تأثیر قرار داده بود که تا روز جمعه فعالیت آن ادامه داشت و باعث بارش باران در مناطق کوهپایه ای، پارک ملی، بندرگز و گرگان شد.

وی افزود: این سامانه صبح شنبه آسمان استان را ترک و در روزهای شنبه و یکشنبه آسمان صاف و آفتابی و افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

داداشی گفت: از اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب و شمال غرب وارد استان شده و شاهد بارندگی در روز دوشنبه، سه شنبه و اوایل وقت چهارشنبه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان بیان کرد: این سامانه ریزش برف در ارتفاعات، طوفانی شدن دریا و کاهش ۱۴ الی ۱۶ درجه ای دما را در بردارد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه همچنین باعث افزایش ابر، رعد و برق، بارندگی متناوب، وزش باد شدید، سیلابی شدن رودخانه، آبگرفتگی معابر خواهد شد.

داداشی تصریح کرد: به همین دلیل اختلال در تردد از جاده های مناطق کوهستانی از دوشنبه تا بامداد چهارشنبه پیش بینی می شود.

وی بیان کرد:‌ اوج فعالیت این سامانه روز دوشنبه خواهد بود و اوایل وقت چهارشنبه منطقه ما را ترک می کند و بر اساس الگوهای فعلی در چند روز ابتدایی سال جدید بارشی را در سطح استان نخواهیم داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها