نجیب رزاق و وزیر دارایی‌اش به خیانت در امانت متهم شدند

نخست وزیر سابق مالزی و وزیر دارایی‌اش امروز (پنج‌شنبه) با شش اتهام خیانت در امانت روبه‌رو شدند.

نجیب رزاق و وزیر دارایی‌اش به خیانت در امانت متهم شدند

نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی امروز در دادگاهی در کوآلالامپور حاضر شد و با شش فقره اتهام مربوط به خیانت در امانت در خصوص ۱.۵۹ میلیارد دلار بودجه دولتی که برای اهداف غیرقانونی استفاده شده‌اند مواجه شد. وی در خصوص تمامی این اتهامات ابراز بی‌گناهی کرد.

با تفهیم این شش اتهام، تعداد کل اتهامات علیه نجیب رزاق به ۳۸ فقره می‌رسد که در حال حاضر در خصوص چندین اتهام مرتبط با تقلب، فساد و پولشویی مرتبط با رسوایی ۱MBB ابراز بی‌گناهی کرده است؛ رسوایی که بزرگترین رسوایی در تاریخ مالزی توصیف شده است.

دادستان‌ها مدعی هستند که میلیاردها دلار اختلاس شده و به صورت افراطی در سراسر جهان برای خرید املاک لوکس، یک قایق تفریحی شخصی، فیلم‌های هالیوود و خریدهای گزاف خرج شده‌اند.

نجیب رزاق پیشتر خود را از تمامی این اشتباهات و اتهام‌ها مبری کرد اما دولت جدید به رهبری ماهاتیر محمد مجددا تحقیقات در خصوص این رسوایی را آغاز کرد و منجر به بازداشت تعدادی از افراد شد.

ایروان سریگار وزیر دارایی سابق مالزی نیز به همراه نجیب رزاق امروز تفهیم اتهام شد.

شفیع عبدالله وکیل نجیب رزاق در دادگاه اتهامات وارده را بی‌رحمانه توصیف کرد و گفت: ما در تلاشیم تا از نجیب رزاق دفاع کنیم.

این اتهامات جدید یک ماه پس از آن مطرح شدند که نجیب با ۲۵ فقره اتهام در ارتباط با یک مبلغ ۶۸۱ میلیون دلاری که در حساب بانکی شخصی‌اش پیدا شده مواجه شد.

روسمه منصور، همسر نجیب رزاق نیز در ماه جاری میلادی در خصوص ۱۷ اتهام مربوط به پولشویی در ارتباط با تحقیقات رسوایی ۱MBB ابراز بی‌گناهی کرد.

تمامی اتهامات جدید علیه نجیب رزاق می‌تواند وی را با دو تا ۲۰ سال حبس مواجه کند. اگر نجیب رزاق گناهکار شناخته شود به خاطر ۳۲ اتهام قبلی‌اش با بیش از ۲۰۰ سال حبس و جریمه‌ای برابر با ده‌ها میلیون دلار مواجه خواهد شد.

قرار است نجیب رزاق برای تمامی این اتهامات دادگاهی شود و تاریخ نخستین دادگاهی‌اش برای فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی تعیین شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها