طالبان ۴ نفر را در هرات در ملاء عام به دار آویختند


3 مهر 1400 - 17:14
614f258399be3_2021-09-25_17-04
بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان چهار نفر را در چهار راه های مرکز شهر در ملاء عام به دار آویختند.

به گزارش دو خبرنگار محلی این چهار نفر به اتهام "آدم ربایی" از سوی طالبان بازداشت شده، ابتدا تیرباران شده و بعد در چهاراهی‌های مستوفیت، گلها، درب ملک و درب عراق به دار آویخته شدند.

مقام‌های طالبان در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

اجرای مجازات صحرایی اعدام توسط طالبان با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

این در حالی است که اخیرا، نورالدین ترابی، سرپرست اداره زندان‌ها در دولت جدید طالبان در صحبت با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که قطع دست برای ایجاد امنیت حکم بازدارنده دارد و مورد نیاز است. او همچنین افزوده است که کابینه طالبان در مورد اجرای این مجازات در ملاء عام مشغول تصمیم‌گیری است و برنامه‌اش را اعلام خواهد کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت آمریکا گزارش‌های را که مقام‌های طالبان از بازگشت مجازات قطع عضو در افغانستان صحبت کرده‌اند، با "شدیدترین الفاظ" محکوم می‌کند.

طالبان در دهه ۹۰، با تصاویری از محاکمه صحرایی، اجرای قصاص در ورزشگاه کابل، یا در مسجد عیدگاه در حضور مردم همراه بود.

در دو دهه گذشته مجازات اعدام در ملاء عام اجرا نشده است. اگرچه مجازات اعدام در قوانین جزایی افغانستان همچنان وجود دارد و در موارد معدودی پس از طی دادگاه‌ها و تایید دادگاه عالی و رئیس جمهور افغانستان اجرا شده است.

بنا به گزارش‌ها از هرات در غرب افغانستان امروز طالبان چهار نفر را در چهار راه های مرکز شهر در ملاء عام به دار آویختند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

614f258399be3_2021-09-25_17-04
3 مهر 1400 - 17:14

به گزارش دو خبرنگار محلی این چهار نفر به اتهام "آدم ربایی" از سوی طالبان بازداشت شده، ابتدا تیرباران شده و بعد در چهاراهی‌های مستوفیت، گلها، درب ملک و درب عراق به دار آویخته شدند.

مقام‌های طالبان در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

اجرای مجازات صحرایی اعدام توسط طالبان با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

این در حالی است که اخیرا، نورالدین ترابی، سرپرست اداره زندان‌ها در دولت جدید طالبان در صحبت با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که قطع دست برای ایجاد امنیت حکم بازدارنده دارد و مورد نیاز است. او همچنین افزوده است که کابینه طالبان در مورد اجرای این مجازات در ملاء عام مشغول تصمیم‌گیری است و برنامه‌اش را اعلام خواهد کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت آمریکا گزارش‌های را که مقام‌های طالبان از بازگشت مجازات قطع عضو در افغانستان صحبت کرده‌اند، با "شدیدترین الفاظ" محکوم می‌کند.

طالبان در دهه ۹۰، با تصاویری از محاکمه صحرایی، اجرای قصاص در ورزشگاه کابل، یا در مسجد عیدگاه در حضور مردم همراه بود.

در دو دهه گذشته مجازات اعدام در ملاء عام اجرا نشده است. اگرچه مجازات اعدام در قوانین جزایی افغانستان همچنان وجود دارد و در موارد معدودی پس از طی دادگاه‌ها و تایید دادگاه عالی و رئیس جمهور افغانستان اجرا شده است.

منبع: بی‌بی‌سی

66

نظرات 33
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
احمد شاه مسعود 2 0 پاسخ 1400/7/4 -10:06

مرعوب کردن! این تازه ابتدای کارشونه.......از خواب ( حاکمییت) بیدار شوید.دورتا دورمون برامون دارند شاخ میشن.واقعا نمیفهمید.

محمد 0 0 پاسخ 1400/7/4 -08:05

تو ایران هم اعدام میکنن ! واسه رابطه هم قوانینی دارن فشرده **

بابک خرمدین 1 0 پاسخ 1400/7/4 -07:58

سلام بر جمهوری اسلامی حکومت روانی ها

باغبان 1400/7/4 -15:29

تو خودت که سلطان روانیهایی!!!!

تورج میرآب 1 0 پاسخ 1400/7/4 -07:12

اگر ادم ربایی کردن کو محاکمه آنها

عال 9 1 پاسخ 1400/7/4 -06:49

سال ۵۷ ایران تکرار میشه

کار بر ناشناس 5 1 پاسخ 1400/7/4 -05:55

شکی نیست اینا هم افکار وهابی های عربستان و دارن! اسلام اینا بدرد خودشون می خوره

کار بر ناشناس 4 0 پاسخ 1400/7/4 -05:51

پس کی می گه اینا با طالبان قبلی فرق کنن؟! اسم نحس شون بس شونه!!

احمد 7 1 پاسخ 1400/7/4 -05:19

ای کاش مسعولین دزد و بی کفایت ایران راهم اینطوری4باراعدام میکردن تا درس عبرتی برای سایز دزدها میشد.گرچه اگراین حکم درایران اجرامیشد هیچ کس نامزد نماینده وشورا و ... نمیشد.خیلیم عالیییی

احمد شاه مسعود 2 0 پاسخ 1400/7/4 -01:06

دور تادور کشورمون مدت کوتاهی است به عناوین مختلف پالس منفی به ایران ارسال میکنند.رجال سیاسی از پیله خود بیرون بیائید، اوضاع داره خیت میشه.به والله قسم اگر اون خوابی که برای ما دیده اند تعبیر شود!ایران زخمی است و مردم نحیف وخسته آن تاب وتوانایی ندارد.همیشه در همه موارد (سیاسی، اجتماعی، جنگ،و......) نیروی انسانی حرف اول و آخر را میزند

بابک خرمدین 1400/7/4 -07:59

بله همینطوره اما اینا جور دیگه ای فکر میکنن و یک روز مثل اشرف غنی خاین همشون مهاجرت میکنن و مملکت رو با مردم آواره رها می کنند.

علی 10 0 پاسخ 1400/7/4 -00:07

اخه اگرحکم قطع دست تو ایران اجرا بشه هیچ کدام از مسولین ایران دیگه دست ندارن

ارر 5 0 پاسخ 1400/7/3 -23:56

از ایرانی ها کپی کرده اند

علی 7 0 پاسخ 1400/7/3 -23:45

درود مجازات باید بازدارنده باشه نه این مجرم در مرخصی باشد

محسن 5 2 پاسخ 1400/7/3 -22:57

کسی که گیر آدم ربا و دزد و جانی می افته میفهمه حکم اسلام چقدر عادلانه است.

ج 3 1 پاسخ 1400/7/3 -22:20

اون وقت اگر یک نفر خاورمیانه ای در یک کشور غربی به جرم کشتن ۲۰۰ انسان بی گناه و با عملیات کور و تروریستی در زندان به او از گل نازک تر بگویند،از همین ایران و جاهای دیگر صدای واویلا حقوق بشر و حقوق زندانی بلند میشد که باید فوری ازاد شوند و .... یک بام و دو هوا تا کی؟؟

باغبان 1400/7/4 -15:31

برعکس نگفتی؟؟؟!!!!!!

ح.پ 0 0 پاسخ 1400/7/3 -21:50

فقر و بدبختی و گشنگی و آواره گی از یک طرف موجود در افغانستان و آنطرف وحشت و ترس و دلهره شاید مرد به عقل بیایند و از کار دزدی و فساد و اعتیاد دست بر دارند

وحید 2 1 پاسخ 1400/7/3 -21:45

اگه در ایران هم دست دزدان قطع میشد، تا الان هیکدام از افساد طلبان انگشت نداشتند

ناشناس 24 1 پاسخ 1400/7/3 -21:17

اگر 2 نفر دزد جلو بانک مرکزی ایران آویزان میشدند دزدی در ایران پیدا نمیشد........

فا 18 0 پاسخ 1400/7/3 -21:15

قانون اسلام عمل کرده خوب وبد قانون اسلام همینه

ایرانی 21 1 پاسخ 1400/7/3 -20:59

اگر دست دزد در ملا عام قطع شود، مفسدین بزرگ اقتصادی، اسیدپاش، آدم ربا، قاچاقچی های و...اعدام شوند، دیگر کسی جرات نمیکنه این جنایات رو مرتکب بشه و دیگر شاهد اینهمه دزدی و اختلاس و ...نخواهیم بود.

ناشناس 5 2 پاسخ 1400/7/3 -20:32

مگه هنوز در جهان اعدام در ملا عام داریم؟؟؟؟

سامان 12 5 پاسخ 1400/7/3 -20:21

افغانسنان تازه شده مث ایران

میثم 11 4 پاسخ 1400/7/3 -20:10

اینا شاگردای ایرانیا هستن

فدایی رهبر 7 4 پاسخ 1400/7/3 -20:10

درود بر طالبان، این مومنین واقعی، ایکاش ما هم اختلاس کنندگان را در ملأ عام اعدام می کردیم تا زمینه فساد خشک میشد

زی زی گولو 6 4 پاسخ 1400/7/3 -20:09

چقدر این طالبان بد هستند که چهار نفر آدم ربا را در ملاء عام اعدام کرده اند. برای حفظ امنیت مردم نباید از اینکارهای بد بد و اَخی کرد. یه چند روزی بایستی به ادم رباها حبس میدادن و بعدش هم توأمان با حفظ حقوق بشر اونها رو با سلام و صلوات از زندان آزاد میکردن، همین برای جیز شدنشون کافی بود و اونها هم قول میدادن که دیگه از این کارهای بد و اَخی نکنن.

هموطن 10 2 پاسخ 1400/7/3 -19:59

دم طالبان گرم به نظر من طالبان در مورد این خلافکاران مساعدت کرده چون خداوکیلی حق این آدمهای انگل جامعه ، سنگساره نه اعدام اگه طالبان مثل اولی که آخوندای ما اومدند از اول کوتاه بیاد و بخواد رافت اسلامی و ازین ... به خرج بده ، وضعیت خلافکارای افغانی هم میشه مثل خلافکارهای ایران که طرف 60 بار تشریف برده زندان مورد رافت اسلامی آقایان وقع شده دوباره اموده روز از نو روزی از نو

ناشناس 15 2 پاسخ 1400/7/3 -19:40

اینها همان کسانی هستند که خانواده هایشان در قطر و دبی و اروپا به عیش و نوش مشغولند ملت بیچاره را بیخودی میکشند شرم بر این دنیا با این ادم ها لعنت بر امریکا و انگلیس

هفت لنگ بختیاری 9 3 پاسخ 1400/7/3 -19:40

طالبان‌دوست ماست

شهاب 10 2 پاسخ 1400/7/3 -19:19

ابتدا تیرباران شده ، بعد دار زده شده اند ، بعد قرار است سر از تنشان جدا شود و بعد پیکرشان را بسوزانند و ... به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند .

کورش 16 2 پاسخ 1400/7/3 -19:01

این وحشیهاشروع کردن چندماهی بگذردانوقت خوی وحشیگری انهااشکارمیشود

علی 18 4 پاسخ 1400/7/3 -18:48

خب دارن قوانین اسلام را پیاده می کنن مثل حکومت خودمان. مگر ما در ملا عام اعدام نمی کنیم و صوت کف هم نمی زنیم؟!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks