سه کشور اروپایی خواستار توقف غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا در ایران شدند

تروئیکای اروپا در بیانیه خود در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با طرح ادعاهایی علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، خواستار توقف غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا در ایران شدند.

سه کشور اروپایی خواستار توقف غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا در ایران شدند

انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند که از مذاکرات ایران و طرف های برجام و همچنین آمریکا برای بازگشت واشنگتن به این توافق و پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته ای اش کاملا حمایت می کنند و در ادامه از ایران خواستند تا هرچه سریعتر به این مذاکرات بازگردد.

این کشورها مدعی شدند که اقدامات هسته ای اخیر ایران برخلاف تعهداتش ذیل برجام بوده و همچنین نسبت به افزایش سطح غنی سازی و تولید اورانیوم فلزی تا سطح ٢٠ درصد برای اولین بار در ایران به شدت ابراز نگرانی کردند.

تروئیکای اروپا با ادعای اینکه ایران هیچ توجیه غیرنظامی برای این فعالیت هایش که دانش مورد نیاز برای استفاده در ساخت سلاح هسته‌ای را در اختیارش قرار می‌دهد، ندارد، خواستار توقف فوری تولید اورانیوم فلزی شدند.

آنها در بیانیه خود افزودند: ایران همچنین بعد از نشست گذشته شورای حکام آژانس سرعت تولید اورانیوم با درصد خلوص بالا را دو برابر کرده است. این سطح از غنی سازی اورانیوم در یک کشور غیر هسته ای (کشوری که مجهز به سلاح اتم نیست) بی سابقه بوده و نگران کننده است. ما امیدواریم که اکنون شورای حکام بتواند به‌طور هماهنگ و متحد از ایران بخواهد که هرچه فوری تولید اورانیوم با غنای بالا را متوقف کند.

این سه کشور در ادامه به ذخیر اورانیوم در ایران با غنای ٢٠ درصد و همچنین تداوم به کارگیری سانتریفیوژهای قدرتمند و پیشرفته پرداخته و همه این موارد را به دلیل افزایش ظرفیت غنی سازی ایران نگران کننده توصیف کردند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه خود به گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی اش اشاره و ادعا کردند که این اقدامات پیامدهای غیر قابل بازگشتی را در توانمندی حیطه اب ایران دارد و مزایای برجام را در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای تضعیف می‌کند.

سه کشور اروپایی بدون اشاره به بدعهدی های خود در اجرای تعهداتشان ذیل برجامی، این گام‌ها را نقض سیستماتیک توافق هسته ای ٢٠١٥ توصیف کردند و مدعی شدند که این اقدامات در کنار مذاکرات وین، با هدف یافتن راه حل دیپلماتیک برای احیای برجام تاسف‌بار است.

آنها در ادامه از ایران خواستند تا از آنچه آن را تشدید اوضاع توصیف کردند، دست بردارد و بدون اتلاف وقت بیشتر به تعامل سازنده در مذاکرات وین بازگردد.

این کشورها همچنین نسبت به کاهش دسترسی های بازرسان آژانس بین المللی انرژی در ایران ابراز نگرانی و ادعا کردند که ایران با محدود کردن دسترسی بازرسان آژانس، کار جامعه جهانی را برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته اب خود دشوارتر می‌کند.

طرف‌های اروپایی برجام خواستار بازگشت تمام دسترسی‌ها طبق پروتکل الحاقی و برجام شدند و در ادامه از نتایج سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و توافق به دست آمده با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرده و آن را گامی به جلو خواندند.

این سه کشور در بخش پایانی بیانیه خود از تلاش های آژانس برای ارائه مناسب گزارش درباره ایران و انجام وظایفش طبق قطعنامه شورتی امنیت سازمان ملل تشکر و قدردانی کردند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • 598
    0

    زررررشک -اونهم در دولت رییسی خواستار شدن -اگه روحانی بود شاید اروپا امیدوار باشه ولی شتر درخواب بیند -میریم به سمت غنی سازی 60% و 90% جهت مصارف سوخت کشتی ها و زیر دریایی ها و نیروگاههای اتمی و آب سنگین اراک و و و و و و و و

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      امریکا اسرائیل و اروپاییان به .... خوردن افتادند

    • 598
      0

      به احمد : این ... خوردن نتیجه محکم ایستادن بر روی منافع ملی و اخم کردن به آنها هست - نه تا بناگوش خندیدن و به امضای اونا اعتماد کردن

  • حامی
    0

    حالا خودمون تصمیم میگیریم بکنیم یا نکنیم،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      !چی رو خخخخ

  • محمد.
    0

    این سه تا کشور اول باید از آمریکا بخواهند تحریمها را بطور کامل لغو کند و ما راستی آزمایی کنیم . بعد بشینیم پای مذاکره.

    نظرات شما -
    • لیلا
      0

      باشه بهشون میگم این کار رو کنن ، امرتون مو به مو اجرا بشه راضی میشید دست از کارتون بردارید ؟ پسر مطمین باش اونا اینقدر ایران رو اذیت می‌کنن تا از هم بپاشه ؛ وقتی توی نماز جمعه هارت و پورت می‌کنید ، به بهانه واهی مردم رو شکنجه میکنید ، اعتراض خیابونی رو به آشوب میکشید تا به این بهونه صدای مخالف رو حذف کنید ، حزب‌الله حشد الشعبی فاطمیون زینبیون حوثی و .... تشکیل میدید چه انتظاری دارید ، وقتی

    • به لیلا
      0

      قرص ها تو مرتب بخور خوب میشی

    • به لیلا
      0

      تو خودت بروی جلو مطمعنم راضی می‌شوند به شرطی که تو هم سخت نگیری و راضی شوی به خواسته‌های آنها نه نگی

  • طوفان شن
    0

    به عراقچی بگین جوابشونو رو به جلو بده......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش جواب رو به جلو بده ،زشته داداش خخخخ

  • ناشناس
    0

    اورانیوم با غنای بالا به چه درد می‌خورد بجز برای بمب . مردم عادی را گول نزنید . عاقبت کره شمالی فکر کردید بعد ساختن بمب چه اتفاقی خواهد افتاد .

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      نادان اگه اورانیوم و .... در مورد هسته ای نبود فکر میکنی اونها با ما مذاکره میکنن؟؟؟؟ مزدوران پاچه خوار

    • .
      0

      اصلا تو راست میگی.میخواهیم بمب اتم درست کنیم بزنیم تو سر اربابت اسرائیل.حالا برو بمیر اکسیژن کمه

    • ناشناس
      0

      قطعاً ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد ولی باید دانش و توانایی ساخت سلاح هسته ای را داشته باشد.

    • قاسم
      0

      تا چشم شما ( آلمانی‌ها ، فرانسوی‌ها ، انگلیسی‌ها ، آمریکایی‌ها و مخصوصاً اسراییلی‌ها ) و نوکران تان در ایران کور شود و جانتان هم از آنجاتان در آید

  • همه دانی
    0

    سگ زرد(اورپا)برادرشغاله(امریکا)

  • رئوف
    0

    سه کشور خیلی خیلی غلط کردند، حالا یک عده مزدور نادان میگن اورانیوم به چه کارمون میاد، رییس جمهور فرانسه در مورد انرژی هسته ای میگه: انرژی هسته ای ضامن استقلال ماست،،، اگه اقدامات هسته ای نبود اونها هیچوقت با ما مذاکره نمی کردند

  • علی
    0

    این سه کشور در بخش پایانی بیانیه خود از تلاش های آژانس برای ارائه مناسب گزارش درباره ایران و انجام وظایفش طبق قطعنامه شورتی امنیت سازمان ملل تشکر و قدردانی کردند. را تصحیح کنید این سه کشور در بخش پایانی بیانیه خود از تلاش های آژانس برای ارائه مناسب گزارش درباره ایران و انجام وظایفش طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تشکر و قدردانی کردند. را تصحیح کنید

  • مح
    0

    ۳کشور اروپایی غلط می کنند از ایران خواسته داشته باشند .انها سگ امریکا هستند پس به صاحبش پارس کنند واز ان بخواهند به توافق که خارج شده برگردد

  • قاسم
    0

    چه سه تفنگدار ابلهی؟ شما خودتان به تعهداتتان عمل نموده اید که چنین مدعی هم هستید !!؟ زنده باد ایران و ایرانی ننگ بر دشمنان ایران و ایرانی

  • ص _ ن و
    0

    قابل توجه ۳ کشور اروپایی / شما به تعهد خودتان در بر برجام عمل نکردید . چه انتظاری دارید ایران اورانیم با غنای بالا نداشته باشد . شما اروپایی‌ها از آمریکا می ترسید . مرگ بر هر ۴ کشور غربی .

  • جابر
    0

    با سلام ودعای خیر بفرموده شهید ایت الله بهشتی رضوان الله تعالی فرمود از عصبانی شدن خود بروید بمیرید

  • رضا،،
    0

    ☆خطاب ۴سال قبل پوتین(رئیس جمهور روسیه قوی)به سران غربی ها:{ یادتان باشداین شوروی و روس های دلیر بودند که شما اروپائیان را از چنگ وبردگی نازی ها نجات دادند.■■زمینگیری و هلاک میلیونی ارتش نازی هیتلر، درپشت دروازه های استالینگراد وبخاطر مقاومت روس ها،برای همیشه ثبت تاریخ است}.

  • رضا،،
    0

    **و همینک به لطف و عنایت خدا، روسیه ابرقدرت و ارتش غول روسیه____متحد و هم پیمان و دوست و مدافع ایران است. **و درقضیه سوریه، با اتحاد ایران و هجوم لشکر قوی یک شبه، همه کاسه وکوزه های چیده غربی های ژیگول را به کف کوچه ریخت.(محض یادآوری).

  • ناشناس
    0

    سه کشور اروپایی لطفا لال شوید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها