تورم انگلیس در بالاترین سطح ۹ سال اخیر

نرخ تورم انگلیس از سه درصد گذشت.

تورم انگلیس در بالاترین سطح ۹ سال اخیر

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا و انگلیس که منجر به توقف بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده، نرخ تورم سالانه این کشور تا پایان ماه آگوست با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۲ درصد رسیده است.

این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورم انگلیس در طول ۹ سال اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تأثیر افزایش نرخ تورم بخش رستوران و هتلداری قرار گرفته است که تورم آن به مثبت ۸.۶ درصد در این ماه افزایش پیدا کرده است. نرخ تورم در بخش حمل و نقل به ۷.۸ درصد رسیده است. تورم فرهنگ و آموزش نیز ۲.۴ درصد اندازه گیری شده است.

بانک مرکزی انگلیس دستیابی به تورم دو درصدی را هدف گذاری کرده است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست گذار در ادامه دشوار خواهد کرد.

هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی گیرد، تا پایان این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۲.۳ درصد رسیده است.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۰.۷ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۲.۴۸ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۸.۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۰.۱ درصد بوده است.

نیل بریل، کارشناس ارشد مدیریت دارایی در موسسه پریمیر میتون گفت: در حال حاضر نرخ تورم خیلی مایه نگرانی بانک مرکزی نیست و برعکس هنوز فضای مانور زیادی با توجه به فاصله نرخ تورم از سطح هدفگذاری شده وجود دارد، به نظر نمی رسد تا چندین ماه آینده شاهد نزدیک شدن تورم به محدوده دو درصدی باشیم.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    از تورم خودمون چخبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها