با این ۴ مرحله ساده، لکه واکس کفش را از فرش خود پاک کنید

اگرچه واکس زدن کفش ها یک روش شگفت انگیز برای براق و نو کردن کفش های شماست، اما زمانی که مقداری از آن بر روی فرش شما می ریزد می تواند یک لکه چسبناک ایجاد کند که ذرات ریز آن هر لحظه پخش شده و لکه دیگری ایجاد می کنند!

با این ۴ مرحله ساده، لکه واکس کفش را از فرش خود پاک کنید

واکس کفش از موادی تشکیل می شود که حتی تمیز کردن هر کدام از آن ها به تنهایی نیز کار بسیار دشواری است، چه برسد به آنکه با هم ترکیب شوند! موم، سقز، لاونولین، صمغ و رنگ های مختلف از جمله مواد تشکیل دهنده واکس کفش هستند که می توانند چالش بسیار بزرگی را برای فرش شما ایجاد کنند.

از بین بردن رنگ مشکی یا قهوه ای واکس کفش از روی فرش کار دشواری به نظر می رسد اما خوشبختانه چندین روش درمانی ساده وجود دارد که می تواند به خوبی این لکه را از روی فرش شما برطرف کند.

1. مقدار اضافی واکس کفش را از روی فرش بردارید
اگر یک تکه واکس کفش روی فرش ریخته اید، خبر خوب این است که هنوز زمان برای برداشتن هر چه بیشتر آن از روی فرش دارید.

اولین قدم برای حذف موفقیت آمیز واکس کفش از فرش این است که یک چاقوی کره خوری یا یک شی صاف یا حتی یک قاشق بردارید و مقدار اضافی واکس را از فرش پاک کنید.

دقت کنید که با حرکات ملایم این کار را انجام می دهید و از فشار دادن عمیق خودداری کنید. چراکه فشار دادن لکه باعث عمیق تر شدن آن می شود.

هنگام پاک کردن واکس، پس از هر بار برداشتن آن از روی فرش، چاقو یا شی خود را تمیز کنید تا مازاد آن مجددا بر روی فرش مالیده نشود.

همچنین مراقب باشید هنگام برداشتن مواد از روی فرش، پودرهای ریز و یا واکس های شل شده بر روی نقطه دیگری نیفتد.

2. لکه را پاک کنید
بعد از اینکه تا حد امکان واکس کفش را برداشتید، یک پارچه نرم یا سفید رنگ یا دسمال کاغذی برداشته و محل مورد نظر را به دقت پاک کنید.

از فشار دادن محکم و یا مالیدن (مالش دادن) لکه خودداری کنید، زیرا ممکن است محصول، عمیق تر وارد الیاف فرش شود.

پاک کردن را از قسمت های خارجی لکه به سمت داخل ادامه دهید تا از گسترش آن جلوگیری کنید.

لکه را به آرامی پاک کنید و مراقب باشید که پس از هر بار جذب مواد روی پارچه، از قسمت های تمیز پارچه استفاده کنید.

اگرچه هر دو مرحله 1 و 2 برای از بین بردن مقدار قابل توجهی واکس کفش از فرش بسیار مفید است اما برای از بین بردن کامل لکه کافی نیست. برای این کار ، باید لکه را به کمک موادی تمیز کنید. اگر به دنبال اجتناب از به کارگیری شوینده های شیمیایی فرش هستید، می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید. همچنین می توانید جهت استفاده از خدمات قالیشویی دهکده المپیک روی این لینک کلیک کنید.

3. مایع ظرفشویی
استفاده از مایع ظرفشویی موثرترین و راحت ترین روش برای درمان لکه واکس کفش از فرش است. دقت کنید از مایعی استفاده کنید که فاقد سفیدکننده باشد. همچنین از مایع ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

1. 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 2 فنجان آب گرم در یک ظرف یا یک بطری اسپری مخلوط کنید.

2. مقدار کمی از محلول را روی ناحیه ای که لکه ایجاد شده بریزید.

3. سپس یک پارچه نرم و سفید بردارید و به آرامی لکه را تمیز کنید.

4. در صورت لزوم روند را تکرار کنید.

5. پس از اتمام مراحل و پاک شدن لکه، یک پارچه یا اسفنج مرطوب بردارید و محل را شستشو دهید.

این روش به تنهایی می تواند برای از بین بردن لکه واکس کفش موثر باشد. اما اگر متوجه شدید که بخشی از لکه هنوز باقی مانده است.

4. سرکه سفید
یکی دیگر از روش های طبیعی برای مقابله با لکه واکس کفش از فرش استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید دارای خواص عالی و طبیعی ضد لک است. این ماده طبیعی هم لکه را برطرف می کند و هم آن را روشن می کند. بنابراین یک گزینه عالی برای لکه های تیره مانند لاک کفش مشکی و قهوه ای می باشد.

1. ¼ فنجان سرکه سفید را با ¼ فنجان آب گرم در یک بطری اسپری مخلوط کنید.

2. مقدار کمی از محلول را روی ناحیه لکه بمالید.

3. اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند.

4. یک پارچه یا حوله سفید بردارید و لکه را تمیز کنید.

5. در صورت نیاز روند را تکرار کنید.

6. پس از پاک شدن لکه، به کمک یک دستمال یا اسفنج مرطوب، محل را کاملا آبکشی کنید تا به مرور زمان خاک و میکروب ها را جذب نکند و یا باعث تغییر رنگ فرش شما نشود.

اگر می خواهید محلول قوی تری تهیه کنید، می توانید ¼ فنجان سرکه سفید، 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 2 فنجان آب گرم را ترکیب کرده و فرآیند ذکر شده در بالا را تکرار کنید.

در صورتی که هچ کدام از مراحل فوق برای پاک کردن لکه واکس کفش اثرگذار نبود، می توانید جهت استفاده از خدمات قالیشویی جنت آباد به نشانی https://tohidcarpet.com/janat-abad-carpet-washing مراجعه نمایید.

شستشوی فرش برای پاک کردن لکه
یکی دیگر از روش های آسان برای از بین بردن انواع لکه ها، شستشوی فرش است. قالیشویی محدوده سوهانک با دارا بودن تکنسین های حرفه ای، می تواند انواع لکه ها را به راحتی و به سرعت از فرش شما پاک کند. استفاده از دستگاه های پیشرفته مکانیزه در قالیشویی محدوده لواسان از ویژگی های ممتاز ماست.

قالیشویی توحید
قالیشویی توحید با دارا بودن شعب مختلف در بخش های مختلف تهران ، کرج، شمیرانات و ... ارائه دهنده خدمات متنوعی به شما عزیزان می باشد. ما مفتخریم که علاوه بر خدمات قالیشویی می توانیم خدمات مبل شویی در محل و موکت شویی را نیز ارائه نماییم. جهت استفاده از خدمات متنوع ما می توانید از طریق ثبت سفارش تلفنی و یا ثبت سفارش آنلاین اقدام کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها