مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از مخالفت این تشکیلات با ازسرگیری مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی طبق روال گذشته خبر داد.

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با مذاکرات دوجانبه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، محمد اشتیه در سخنانی اعلام کرد: نمی‌خواهیم مذاکرات دوجانبه با اسرائیل طبق روال گذشته را ازسر بگیریم. ما خواستار مذاکرات طبق قانون و عرف بین‌المللی و تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل هستیم.

وی گفت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال ایجاد یک مسیر سیاسی جدید بر اساس مشروعیت بین‌المللی با حمایت اعراب است.

اشتیه تصریح کرد: محمود عباس با برادران عرب درصدد به سرانجام رساندن روند سیاسی است که کمیته چهارجانبه بین‌المللی را بر پیشنهاد ابتکارعمل‌هایی وامی‌دارد که ما را به مسیر مذاکره بر اساس مبانی جدید هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: با دولت آمریکا درباره یک موضوع اساسی گفتگو شد، و آن این است که از اسرائیل بخواهیم که به توافقنامه‌های امضا شده با طرف فلسطینی پایبند باشد و حملات به مردم ما را متوقف کند و تمامی وعده‌های انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را اجرا کند.

اشتیه همچنین تاکید کرد که این وعده‌ها شامل الزام رژیم صهیونیستی به توقف شهرک سازیها، حفظ وضع موجود در قدس اشغالی و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی می‌شود.

این اظهارات در حالی ایراد شد که رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده خواهان احیای روابط با تشکیلات خودگردان است.

مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از آوریل ۲۰۱۴ تا کنون به دلیل مخالفت تل‌آویو با توقف شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی‌ها متوقف شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها