منابع خبری عبری اعلام کردند:

پروژه اتصال اراضی اشغالی به عربستان با فیبر نوری

منابع خبری عبری از توافق رژیم صهیونیستی و گوگل برای متصل کردن اراضی اشغالی و عربستان با کشیدن کابل فیبر نوری خبر دادند.

پروژه اتصال اراضی اشغالی به عربستان با فیبر نوری

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" فاش کرد که قرار است رژیم صهیونیستی و نمایندگان Google راه اندازی یک پروژه "کابلی" را اجرایی کنند که از اراضی اشغالی به عربستان و سپس به عمان و هند کشیده می‌شود.

این رسانه گزارش داد که قرار است یوعاز هندل، وزیر ارتباطات دولت رژیم صهیونیستی و نمایندگان گوگل سه‌شنبه راه اندازی پروژه موسوم به "رامان ـ کابل آبی" را به امضا برسانند. این طرح شامل یک کابل فیبر نوری زیر آب است و از ایتالیا راه اندازی شده و از اراضی اشغالی و سمت عربستان سعودی عبور کرده و سپس به عمان و هند کشیده می‌شود.

مقامات آگاه به این روزنامه گفتند: انتخاب اسرائیل برای محل عبور این کابل، اهمیت آن را به عنوان پیوندی بین آسیا و اروپا افزایش می‌دهد.

این روزنامه به نقل از گوگل نوشت: توسعه ظرفیت شبکه و مسیرهای اضافی برای کاربران و مشتریان گوگل در سراسر جهان ضروری است.

به گزارش کانال "I۲۴NEWS"، "کابل آبی" از ۱۶ جفت فیبر نوری تشکیل شده است و توانایی فوق العاده‌ای در انتقال داده‌ها دارد و ارتباط دیجیتال اسرائیل با جهان را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

این رسانه همچنین اعلام کرد: مشابه خط نفتی میان عسقلان و ایلات ، این کابل از طریق مدیترانه به خلیج ایلات عبور می کند و از آنجا به عربستان سعودی و سپس به عمان و هند کشیده می‌شود. انتظار می‌رود اجرای این پروژه سه سال طول بکشد و بخشی از یک پروژه جهانی توسط گوگل و شرکت Sparkle برای ارتقاء خدمات ارائه شده به همه بشریت و اتصال قاره اروپا به قاره آسیا است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها