وزیر آموزش و پرورش: مدارس به هر طریقی باید بازگشایی شوند


7 مرداد 1400 - 13:49
61026c5acbb35_61026c5acbb3a
وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل در معرض خطر بودن معلمان و لزوم بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان از شنبه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که در شهر ری برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید عیار آدم‌ها و سازمان‌ها را روشن می‌کند و رویداد کرونا در کنار همه مصائب و تلخی‌ها، عیار مجموعه ارزشمند بهداشت و درمان را آشکار کرد.

وی ادامه داد: این سال برای ما سالی سخت و متفاوت بود و نظام آموزشی در برابر مهم‌ترین چالش قرن بود و همه مأموریت‌ها در معرض مخاطره قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس در این سال تعطیل شد، اظهار کرد: پسوند دادن نشان جمعیت بزرگ نظام تعلیم و تربیت، کاری دشوار بود ضمن آنکه معلمان ما کار در بستر مجازی را نیاموخته بودند، دانش آموزان ما هم با کار در این بستر آشنا نبودند ضمن آنکه نگرانی‌ها مزید بر علت بود.

به گفته حاجی‌میرزایی، طبق بررسی‌هایی که در جمعیت دوره دوم ابتدایی انجام شده است، ٩٠ درصد معلمان هر روز یا بیشتر روزهای هفته در ارتباط با دانش آموزان بودند و ٨۴ درصد معلمان در کنار کار آموزشی، برای توسعه توانایی‌های دانش آموزان هم قدم برداشتند که این آمار قابل اعتنایی است.

او افزود: درست است که کار در بستر مجازی کاستی‌های خودش را دارد اما باید وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی منطبق می‌کردیم و در بررسی انجام شده ٩٠ درصد دانش آموزان، دلتنگ مدرسه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل‌تر می‌کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: خوشحالیم که در واپسین روزهای دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده‌ایم.

وی تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اعدام خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل در معرض خطر بودن معلمان و لزوم بازگشایی مدارس، واکسیناسیون معلمان از شنبه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

61026c5acbb35_61026c5acbb3a
7 مرداد 1400 - 13:49

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پایگاه تجمیعی واکسیناسیون معلمان که در شهر ری برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: حوادثی که در زندگی ما پیش می‌آید عیار آدم‌ها و سازمان‌ها را روشن می‌کند و رویداد کرونا در کنار همه مصائب و تلخی‌ها، عیار مجموعه ارزشمند بهداشت و درمان را آشکار کرد.

وی ادامه داد: این سال برای ما سالی سخت و متفاوت بود و نظام آموزشی در برابر مهم‌ترین چالش قرن بود و همه مأموریت‌ها در معرض مخاطره قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس در این سال تعطیل شد، اظهار کرد: پسوند دادن نشان جمعیت بزرگ نظام تعلیم و تربیت، کاری دشوار بود ضمن آنکه معلمان ما کار در بستر مجازی را نیاموخته بودند، دانش آموزان ما هم با کار در این بستر آشنا نبودند ضمن آنکه نگرانی‌ها مزید بر علت بود.

به گفته حاجی‌میرزایی، طبق بررسی‌هایی که در جمعیت دوره دوم ابتدایی انجام شده است، ٩٠ درصد معلمان هر روز یا بیشتر روزهای هفته در ارتباط با دانش آموزان بودند و ٨۴ درصد معلمان در کنار کار آموزشی، برای توسعه توانایی‌های دانش آموزان هم قدم برداشتند که این آمار قابل اعتنایی است.

او افزود: درست است که کار در بستر مجازی کاستی‌های خودش را دارد اما باید وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی منطبق می‌کردیم و در بررسی انجام شده ٩٠ درصد دانش آموزان، دلتنگ مدرسه بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل‌تر می‌کند، اظهار کرد: امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می‌شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود و این ضرورتی بود که خوشبختانه در ستاد ملی مقابله با کرونا منجر به واکسینه شدن معلمان شد و آنها به عنوان سرباز سپاه پیشرفت، آماده می‌شوند که از مهر امسال بار دیگر طنین مهر و محبت را در مدارس آشکار کنند.

حاجی‌میرزایی گفت: خوشحالیم که در واپسین روزهای دولت برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و آماده شده‌ایم.

وی تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اعدام خواهند کرد.

منبع: مهر

70

نظرات 58
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
سینا 0 0 پاسخ 1400/5/8 -09:15

پارسال که مدرسه ها رو شهریور باز کردی و هنوز پولشو ندادی از صبح می رفتیم کلاس تا ساعت ۱۰با ۱۰تا دانش آموز . از ساعت ده و نیم تا ۲ تو خونه برای بقیه بچه ها مجازی درس بده .عصرا محتوا بساز تا نصف شب محتوا رو در شاد کم سرعت آپلود کن تا برا فردا آماده باشه اونم با ماهی ۴تا ۵تومن.تا آبان هم که چندین معلم رو به کام مرگ فرستادی.دانش آموزان هم ناقل بیماری به خانواده هاشون . همه رو درگیر کردی .معلم سردرگم دانش آموز خسته و حیرون. یعنی این برنامه ریزی پارسال براتون درس عبرت نشد دوباره باید تکرار بشه

مرگ برای همسایه 4 0 پاسخ 1400/5/8 -06:31

مطمئنا فرزند مدرسه رو نداری

آشنااااا ایرانی 1 0 پاسخ 1400/5/8 -01:50

جناب آقای حاجی میرزایی ،شما چکاره مردم هستید که با لحن دستوری با ملت سخن میگید،،چرا باید ما بچه هامون رو بفرستیم مدرسه ،،انقدر سختی کشیدیم تمام امیدمون به بچه هامون هستش ،،،چرااااا باید این کارو بکنیم بادست خودمون بچه ای ننیتوته تشخیص بده چی آلوده ست بفرستیم تو یه کلاس ۴۰ نفره ،واقع براتون متاسفم اینهمه بیکار هست اینام مثل اونا

شهرام.ر 4 0 پاسخ 1400/5/7 -23:19

به هر طریقی یا به هر قیمتی؟ آیا می‌توانید امکانات آموزش مجازی را برای همه دانش‌آموزان کشور فراهم کنید؟؟ ایا همه مردم را می توانید واکسینه کنید؟؟ به چه قیمتی (جان چند نفر) مدرسه‌های کشور را باز میکنید؟

ناشناس 4 2 پاسخ 1400/5/7 -22:02

اقای وزیر اموزش و پرورشی نمانده همه را مصادره به بخش خصوصی دادید انچیزی که ظاهرا دارید با استخدام اخوند ها به انها بدهید تمام

شش 1400/5/8 -11:32

چقد نظر سطحی و نفرت آمیز بود

.... 5 1 پاسخ 1400/5/7 -20:25

اگر واکسیناسیون روزانه زیر ۳۰۰ هزار دوز نیاید ، روند خوب است .

هموطن 2 0 پاسخ 1400/5/7 -19:37

اقای وزیر تانرفتی وهنوز برمسندوزارت هستی حق التدریس معلم هاروپرداخت کن چون شماگفتید تاپایان این دولت پرداخت میشه دولت داره تمام میشه ولی ازحق التدریس معلمها خبری نیست که نیست دقیقه نود پرداخت کن درودبروزیر کاردرست وکار۲۰اقای حاجی میرزایی این یه کاروانجام بدید

ایرانی 2 0 پاسخ 1400/5/7 -19:11

وزیر بی خاصیت می دانستی یکی از عامل های مهم کاهش جمعیت در ایران افزایش شهریه هستش انشا ا.... تا چند سال دیگه نیاز به وزیر آموزش و پرورش نداریم باید سایه خودتان را نگاه کنید.

ایرانی 8 1 پاسخ 1400/5/7 -19:08

تو فکر سلامتی بچه ها نیستی فقط فکر شهریه و جیب مبارکتی مدارس دولتی و غیر انتفاعی و نمونه مردم و .... هر سال ۳۰ میلیون تا ۵۰ میلیون از والدین برای مقاطع ابتدایی و راهنمایی می گرفتی خدایش خرج دانشگاه آزاد برای یک دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد هم آنقدر نمی شه که شما می گیرید.

هموطن 6 1 پاسخ 1400/5/7 -19:03

مگرتوهنوز هم وزیری همین چند سالی هم بودی بسه بذارید یه وزیر جدیدی بیاد ببینیم که اوضاع و شرایط چی میشه والله بخدابعداز ۲۸سال کارتواموزش وپرورش موندیم چکارکنیم با اینهمه تورم وگرانی

جیم 6 1 پاسخ 1400/5/7 -18:49

این که بسته بودن مدارس برای مدت طولانی مشکلات زیادی ایجاد کرده شکی نیست. اما واقعا فکر میکنید با واکسینه کردن معلم ها کار تمامه و میشه مدارس رو باز کرد؟ چقدر باید نادون باشید که نمیدونید عامل اصلی انتقال کرونا بچه ها هستند یا خودتون را زدید به اون راه. در هر مدرسه جمعیت دانش آموزا چندین برابر معلم هاست. برای اونها چه برنامه ای دارید. بازشدن مدارس مثل قبل فقط و فقط در صورتی ممکن است که تمام جامعه واکسینه بشوند و ایمنی جمعی حاصل بشه درغیر اینصورت فاجعه های دیگری ببار میاد مثل اونچه پاییز سال قبل دیدیم.

من 3 0 پاسخ 1400/5/7 -18:38

جالبه تو چهار سال وزارت اینقدر صحبت نکردند تو هفته اخر همه عاشق سخنرانی و خودشون را به مردم نزدیک کنند خوب تو این چهار سال چرا هیچ کاری نفرمودند موندید موقع رفتن یادتون افتاد

رضا سان 11 0 پاسخ 1400/5/7 -18:22

آهای آقا ! یک هفته دیگه باید اقر منقلتو جمع کنی بری

ناشناس 12 1 پاسخ 1400/5/7 -18:17

شما بگید حضوری مگه بچه ها رو از سر راه آوردیم بفرستیم مدرسه؟

مریم 12 0 پاسخ 1400/5/7 -18:16

فقط معلم ها می دانند این آقای وزیر چه انسان بی لیاقت وحرف مفت زنی بود بی گفایتیش چقدر فرهنگیان را بی انگیزه تر کردوایا واقعا به واکسنی که تایید بهداشت جهانی ندارد وبه معلم ها می خواهند تزریق کنند می توان اعتماد کرد.

رضا سان 1400/5/7 -18:48

واقعا هر چی فکر میکنم نمیتونم از رفتار حسن بگذرم.وزیر ّبهداشت_ آموزش و پرورش_ برنامه بودجه و......حماقت از سر و روشون میباره.فک کنم برای همین خوده حسن تحویلشون نمیگرفته. زرنگ شون همتی بود دیدیم چه ورقی بود

کاربر ناشناس 1400/5/18 -15:30

ازقیافش پیداس

سلام 6 0 پاسخ 1400/5/7 -17:37

حاجی میرزایی جون تو که بدون کوچیکترین سابقه در آموزش و پرورش اومدی در راس نشستی.البته فک کنم اوایل جنگ سه ماه تو نهضت بودی.ولی جون مادرت آخرین هفته کاریت رو که مبارکه با فحش مردم تموم نکن.فکر هفته های بعد باش .روزهای خوشی که با شلوار کردی و مشتی تخمه بشینی جلوی تلویزیون و فوتبالیست ها رو نگاه کنی.آخه عزیزم تو چه کاره مملکتی که برای وزیر بعدی تصمیم می گیری؟؟؟عه عه

معلم مقطع ابتدایی 13 1 پاسخ 1400/5/7 -17:22

آقای وزیر پس سلامت دانش آموزان چه می شود ؟ مگر جان دانش آموزان ارزش ندارد ؟

رضا سان 1400/5/7 -18:39

اصلا آدم عاقِل فرزندش پاره تنشو میزاره اینها از روش آزمون_ خطا واکسن( واکسنی که معلوم نیست چیه؟) بزنه؟ واقعا فرزندان این وزیر چه واکسنی زدند؟

1400/5/7 -21:01

اصلا قرار نیست برای بچه ها واکسن بزنن که حالا کسی بخواد بزاره به بچه اش بزنن یا نزاره

علی 10 1 پاسخ 1400/5/7 -16:57

شما بازگشایی کن مگه بچه ها یمان را از سر راه آوردیم بفرستیم مدرسه که مریض شن بیسواد بمونن. باز خوبه که هنوز زنده اند

فاضل مسافر 8 1 پاسخ 1400/5/7 -16:09

آموزش پرورش عامل اصلی کاهش جمعیت

پیشگو 19 1 پاسخ 1400/5/7 -16:04

فکر کنم باید آقای وزیر اینطور میفرمودن که به هر طریقی باید دانش آموزان کرونا بگیرند!

ناشناس 15 1 پاسخ 1400/5/7 -16:04

معلم ها واکسن می زنن دانش آموزان چی اونم با این کرونا دلتا واقعا شما احساس خطر نمی کنید یا اعتقادی به شرایط خطر نداری الان بیمارستانهای اطفال پر از بچهای کرونایی است هر چند همه می دانیم این نظام کوچکترین ارزشی برای جان و مال افراد قائل نبوده و نیست به هر حال تا مدیرانی مانند شما مناصب رو غصب کرده، باشند وضع بهتر نمی شه

پزشک سهمیه ای 16 1 پاسخ 1400/5/7 -16:00

بخاطر مدارس غیرانتفاعی خودت ‌میگی یا مدارس استاد حداد عادل.درامد حاصل از شهریه کم‌شده متاسفانه.درکتون میکنم.وای چند روز دیگه به زباله دان‌ تاریخ میپیوندی

کارشناس 24 1 پاسخ 1400/5/7 -15:37

خوشبختانه ایشان تا هفته دیگر وزیر نیست پس بحث در این خصوص بیمورد است

ملول 12 1 پاسخ 1400/5/7 -15:31

ردوغ میگی . پولا رو میگیری و بعدش بسته

آفتاب لب بوم 9 0 پاسخ 1400/5/7 -15:27

با وزیر جدید هماهنگی کردی ؟؟

بنده خدا 15 1 پاسخ 1400/5/7 -15:18

تو معلم ها را واکسن می زنی پس دانش آموز چی . آدم نیست. کدوم دانشگاه درس خوندی که هنوز نمی دونی معلم و دانش آموزان همه در یک جا اند. فقط می خوای بگی مدرسه رو باز کردم. با چه قیمت ی با جون بچه ها بازی نکن . اون دنیا باید جواب بدید. اون هم الان که دلتا اومده رو بچه ها جون اشون را میگیره.

ایرانی 17 3 پاسخ 1400/5/7 -15:14

زر مفت نزن......

ننه بچه 14 1 پاسخ 1400/5/7 -15:14

یک بچه ی هفت ، هشت ساله چه طوری در یک کلاس سی نفره می تونه از خودش مواظبت بکنه. جناب وزیر با کفایت لطفا جواب بدید

سارا 1400/5/7 -17:22

کلاس چهل نفره .

به وزیر 22 3 پاسخ 1400/5/7 -15:00

لطفا هر چه زودتر برو گم شو... گم شوووووووووووووووووووووو

زاهدان 4 0 پاسخ 1400/5/7 -14:58

پاراگراف آخر: وی تصریح کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود و سپاسگزاریم از همه عزیزانی که از روز شنبه برای واکسیناسیون معلمان اعدام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهند کرد.

حسین 13 1 پاسخ 1400/5/7 -14:53

وزیر جان! مسئله اصلی سلامت دانش آموزان است که انگار اصلا برای جنابعالی مهم نیست.

سید 1400/5/7 -16:10

اینان پول را می شناسند و منافع خود را به جان مردم اهمیت نمی دهند ندیدی 8 سال با کشور چه کردند؟

رضا.. 9 1 پاسخ 1400/5/7 -14:45

آقای محترم واکسیناسیون عمومی را تسریع کنید بعد مدارس را بازگشایی کنید.

سید 16 0 پاسخ 1400/5/7 -14:34

آره باید مدارس باز شود مخصوصا غیر انتفاعی ها چون آقازاده ها در این دو سال از سود میلیاردی آموزش غیر انتفاعی عقب افتاده اند . یک عده تعطیل هم می آیند کامنت می گذارند برای بازگشایی مدارس .نه اینکه کل مملکت واکسیناسیون شده اند ؟ الان دغدغه مملکت بازگشایی مدارس است . دانشگاهها با این شرایط قرار است از بهمن آغاز شود آنهم دانشجویانی که از خطرات کرونا و نحوه برخورد با این پاندومی را به خوبی درک کرده اند ولی برای دانش آموزانی و بچه ها که خیلی سریع فراموش می کنند می خواهند مدارس را باز کنند .همین مانده فرزندانمان را گوشت قربانی مدیریت عقب مانده اینان بکنیم .

چ 17 1 پاسخ 1400/5/7 -14:27

مدارس چندروز باز میشود دوباره‌ تعطیل فقط نقشه اینه که آقايان پولهاراازمردم بگیرندوسلام

دانیال 7 2 پاسخ 1400/5/7 -14:23

شما ساکت باش.

خ 1400/5/7 -16:05

تو ببند

دانیال 1400/5/7 -16:42

آقای خ مودب باش

به خ 1400/5/8 -11:38

دمت گرم داداچ

خسته 11 1 پاسخ 1400/5/7 -14:21

ملت فقط بچه شون رو نخان که حاضرباشن بدن دسه شما! ماهیچ اعتمادی به شما نداریم

سروش 15 2 پاسخ 1400/5/7 -14:16

مردک پس آن همه دانش آموز چه می شوند؟؟؟ بدون واکسن بروند مدرسه؟؟ فقط معلم و استاد مهم است؟؟ خاک بر سر مسئولین بی شعور این کشور.

نوشا 1400/5/7 -16:09

مسئولین نظام منجملگی پخمه اند

سلام 6 1 پاسخ 1400/5/7 -14:13

عزیزم خداحافظ دیگه بای بای

محمد 6 22 پاسخ 1400/5/7 -14:03

باید زودتر از اینها واکسیناسیون معلمان آغاز می شد و اول مهر هم بازگشایی مدارس.. ماندن بچه ها در منزل دیگر به صلاح نیست کاش می فهمیدید

شادی 1400/5/7 -14:30

بخدا هم خود بچه ها و هم والدین به ستوه اومدن . اگر پروتکلها رعایت و واکسن تزریق بشه بهانه ای نیست

علی 1400/5/7 -15:02

فقط واکسیناسیون معلهما مهمه؟ بچه ها چی؟ این سویه ها ی جدید بچه را نیز درگیر کرده.

زینب 1400/5/7 -15:15

جاهلی تا نکن

بردیا 1400/5/7 -16:12

قطعا رفتن بچه ها به مدرسه واجبه .. با واکسیناسیون معلمان برای بچه ها ی تا هشتم مشکلی پیش نمیاد

افسانه شریفی 1400/5/7 -21:39

سما عزیزم میخوای بچتو بکشی راههای بهتری هم هست

ناشناس 18 5 پاسخ 1400/5/7 -13:57

بچه هامون را نمیفرستیم حتی به قیمت ترک تحصیل اولا معلما واکسن بزنن به درد نمیخوره اونم سینوفارم که نمونش الان رامبد جوان و خیلی های دیگه بعد تزریق دو دوز گرفتن اونم وخیم دوما خود بچه ها میگیرن و این واکسن موجود برای بچه ها مجوز جهانی نداره سوما بچه ها خودشونم نگیرن ناقلن و خانواده ها درگیر میشن و اگر امیدتون به اب مقطر برکته نمیزنیم تا تاییدیه درست درمان نداشته باشه

فرهنگی متعهد 20 1 پاسخ 1400/5/7 -13:57

جناب وزیر... من یکی تو را هرگز نمیبخشم... هرگز .... خدا لعنتت کنه نه برادانش امور کار مثبتی کردی نه برا ما معلما... رتبه بندی را اجرا نکردی تا فرهنگیان ضعیف ترین قشر در حقوق باشن، در جواب هم گفتی هرکی ناراحته بره!!! من با۲۹ سال سابقه کجا برم بی شعور نفهم ترسو؟؟!!!

ز 1400/5/7 -15:20

فقط تو پاچه خواری بیست هستن. مدارس از هیچ استانداری نه در معماری نه در نوع کلاس تبعیت نمی‌کنند. نه دانش آموز انگیزه ای داره که توی کلاس بمونه نه معلمی که خوب دس میده با معلمی که سر کلاس درس نمیده حقوقش یکیه. انگیزه ای نمیمونه. من‌ بچه امو نمیفرستم مدرسه بهترم هست. فقط زمان امتحان میفرستم بره. چاره ای نیست مادرش باید روزی سه چهار ساعت باهاش کار کنه و با یه مقداری هم از شاد کمک بگیریم. ☹️☹️☹️

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks