سیلی زدن طالبان به صورت طنزپرداز قندهاری واکنش کاربران افغان را برانگیخت

انتشار ویدئویی از نظر محمد مشهور به خاشه جوان، طنزپرداز مشهور ولایت قندهار در جنوب افغانستان که افراد طالبان او را در یک خودرو با سیلی می‌زنند، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

سیلی زدن طالبان به صورت طنزپرداز قندهاری واکنش کاربران افغان را برانگیخت

چند روز قبل مسئولان امنیتی ولایت قندهار گفته بودند تعدادی مرد مسلح شب پنجشنبه (۳۱ سرطان/تیر) نظرمحمد را از خانه‌اش در ولسوالی دزدیند ولایت قندهار برده و روز جمعه تیرباران کرده‌اند.

طالبان بعدا با پذیرفتن مسئولیت قتل گفته بودند او در عملیات چریکی کشته شده است.

دستان خاشه وقتی جسدش پیدا شد، از پشت بسته بود.

تصاویری که واکنش برانگیز شد

چند روز بعد ار قتل خاشه، ویدئویی که در زمان بازداشت او ضبط شده بود، بسیار همرسان شد. در این ویدئو او در یک خودرو در میان افراد مسلح نشسته و دستانش از پشت بسته است.

یکی از افراد مسلح از او می‌پرسد که کجا او را گرفته‌اند و خاشه در جوابش می‌گوید روز عید در خانه‌ام.

در این زمان او می‌خواهد چیزی بگوید که یکی از افراد مسلح با سیلی به صورتش می‌زند و می‌گوید "خفه شو."

سیلی زدن طالبان به صورت خاشه واکنش‌های زیادی داشته است از جمله حمیرا قادری نویسنده افغان در توییتر نوشت: "خاشه و نگاه مظلومش را از یاد نمی‌بریم. در دل اندوه جاودانه این سرزمین بذر خنده در دامن داشت."

کاربر دیگری هم نوشت: "طالبان آن سیلی که به خاشه، طنز پرداز قندهاری زد، نه تنها به صورت خاشه بلکه به صورت همه‌ی ما خورد. خاشه تو جاویدانه شدی."

خاشه عضو پلیس در قندهار هم بود که به تعطیلی عید به خانه رفته بود.

منبع: بی بی سی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عبدالکریم
    0

    از کسی شنیدم طالبان می خاهد در بارانهای سیل اسا، "بند کجکی" و "سد کمال خان" را ویران و انفجار کند. از دوستانم به خانواده دامادمان گفته بودند از دامنه سد دور شوید.

  • زهرا
    0

    چرا افغانستانی ها اسمه کشورشان را عوض نمی کنند.بزرگان و با سوادهای شان جمع شوند یک اسم دیگر انتخاب کنند. خیلی طولانی و غمناک و ..... حس آوارگی و جنگ در ان زیاد است. اسم پر امید و شاد و تعداد کلمه هایش کم باشد سبز و ماهی و پر نیرو باشد. اخر افغانستان یا اَوغانستان شد اسم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها