رئیس مرکز بهداشت گلستان:

شیوع "وبا" در استان گلستان تکذیب شد

رئیس مرکز بهداشت گلستان با تکذیب شیوع بیماری التور (وبا) در استان به ویژه شهر گرگان گفت: تا کنون هیچ موردی از بیماری حاد روده‌ای در استان مشاهده نشده است.

شیوع "وبا" در استان گلستان تکذیب شد

ناهید جعفری در خصوص شایعات مربوط به بیماری‌های حاد روده‌ای در استان اظهار داشت: خوشبختانه با بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده، تا کنون به رغم گرمای زیاد هوا، هیچ مورد نگران کننده‌ای از اپیدمی بیماری‌های ناشی از آب و غذا و به ویژه بیماری التور در استان دیده نشده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به وسیله آب و مواد غذایی، بخش بهداشت نظارت مستمری دارد و به محض مشاهده موردی از بیماری‌های واگیر روده‌ای شدید به جهت رسالت پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر خود به اطلاع مردم خواهد رساند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آب شرب گرگان گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر بروز آلودگی آب نداشته‌ایم و آب‌های مصرفی در شبکه توزیع که تحت پوشش شبکه آبرسانی است، فاقد آلودگی هستند.

وی از هم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی ناسالم با شماره 190 تماس بگیرند.

بهزاد هرمزی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شرب (به عامل بیماری وبا) اظهار داشت: هیچ گزارشی در خصوص آلودگی آب نداشتیم و این شایعه از اساس دروغ، غیر علمی و کذب است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب و مراکز بهداشت به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شرب در شهر و روستا نظارت دارند. همچنین کلیه آب‌های تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب از کیفیت استاندارد برخوردار بوده و عاری از هرگونه آلودگی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها