چهره مخالف دولت ونزوئلا: اکنون زمان خوبی برای مذاکره با مادورو است

یکی از چهره‌های شناخته شده مخالفان دولت ونزوئلا که در جریان رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ با اختلاف کمی به نیکولاس مادورو باخت، گفت که اکنون زمان بهتری برای برگزاری مذاکرات میان دولت و مخالفان است.

چهره مخالف دولت ونزوئلا: اکنون زمان خوبی برای مذاکره با مادورو است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انریکه کاپریلس در این مصاحبه استدلال کرد، اکنون دو طرف این فرصت را دارند تا به حل یک نزاع سیاسی داخلی مداوم که سعادت این کشور را تهدید می‌کند، بپردازند.

کاپریلس اظهار کرد، برخلاف دو سال قبل، آمریکا - منبع اصلی تحریمها علیه ونزوئلا - اکنون تحت رهبری یک دولت متفاوت است که دیگر به اصطلاح "کمپین فشار حداکثری" را به عنوان تنها گزینه برای حذف مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت در نظر نمی‌گیرد. وی افزود، تهدیدات تلویحی از سوی آمریکا برای مداخله نظامی عامل عمده آسیب وارد شدن به هدف مخالفان ونزوئلا در دو سال قبل است.

کاپریلس تاکید کرد: من معتقدم خیلی چیزها در مقایسه با حدودا دو سال قبل متفاوت هستند. ترامپ دیگر در قدرت نیست. من معتقدم یکی از چیزهایی که به ما آسیب فوق‌العاده ای وارد کرد این جمله (گفته شده از سوی آمریکا) بود، "همه گزینه‌ها روی میز هستند".

کاپریلس که فرماندار سابق یکی از بزرگترین ایالتهای ونزوئلا یعنی ایالت میراندا بوده، متذکر شد که اکنون افراد وابسته به مادورو به این درک رسیده‌اند که نزاع سیاسی مداوم برای آنها خوب نیست. کاپریلس معتقد است آنها اکنون در می‌یابند که حل این نزاع برای بازیابی اقتصادی ونزوئلا ضروری است و بنا براین اکنون برای تعامل آماده‌تر هستند.

او در ادامه این مصاحبه عنوان کرد، کلید پایان دادن به دشمنی سیاسی مداوم در ونزوئلا در تغییر نگرش‌ها در قبال پیروزی انتخاباتی در کشور است، به نحوی که یک طرف بازنده احساس نکند که همه چیز را باخته است. او ادعا کرد نگرانی از این نتیجه جزو مسائلی است که جلوی دولت مادورو را از معامله با مخالفان و ورود پیدا کردن به اشتراک قدرت گرفته است.

کاپریلس اظهار کرد: ما نیاز داریم رقیبمان درک کند که ترک موضع قدرتش به معنی حکم مرگ نیست و به معنی اینکه آنها همه چیز را از دست خواهند داد هم نیست.

او گفت، مذاکرات میان دولت و مخالفان در ونزوئلا باید در درجه اول ملموس و غیرعلنی باشد. او توضیح داد، بی سروصدا نگه داشتن مذاکرات برای مدتی نخواهد گذاشت که طرفها در گفتمان سیاسی گم شوند و ونزوئلایی‌ها از مشارکت در سیاست دلسرد شوند. این سیاستمدار خاطر نشان کرد، یافتن یک راه حل صلح آمیز برای بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تنها راه برای حل مشکلات عمیقی که اکنون با آنها مواجه شده، است.

وی افزود: تنها امکان ونزوئلایی‌ها برای رفع نزاع موجودیتی (فعلی) رفع این تلقی است که اگر شما ببرید برنده همه چیز هستید و اگر ببازید همه چیز را باخته‌اید. و اینکه آنها برای یافتن نقاط توافق تلاش کنند. من فکر می‌کنم وظیفه ما این است که موهوماتمان را کنار بگذریم و لفاظی‌ها را کنار بگذاریم و روی آن توافق شرط ببندیم.

از نظر این سیاستمدار مخالف دولت ونزوئلا، راه حل نهفته در "نهادینه سازی مجدد" در کشور و اجرای انتخابات شفاف و عادلانه است. کاپریلس تاکید کرد، اگر نهادهای انتخاباتی کارکرد نداشته باشند کشور را نمی‌توان درست اداره کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها