مشکلی در تامین واکسن گروه‌ های هدف در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: مشکلی برای تامین و تزریق واکسن کرونا به گروه‌ های سنی بالای ۷۰ سال در شهرستان‌ های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود ندارد و این گروه سنی بر اساس پیامک به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

مشکلی در تامین واکسن گروه‌ های هدف در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد

شکرالله سلمان‌زاده، اظهار داشت: منتظر اعلام اولویت‌های بعدی تزریق واکسن کرونا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی هستیم.

وی با تاکید بر تزریق دوز دوم واکسن کرونا توسط افراد جامعه هدف افزود: دوز اول واکسن کرونا به هیچ وجه ایمنی ایجاد نمی‌کند و ایمنی بعد از چند روز از تزریق دوز دوم واکسن کرونا ایجاد می‌شود و لازم است افرادی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمع‌ها را مد نظر قرار دهند.

سلمان‌زاده گفت: تزریق واکسن کرونا به دلیل استفاده از ویروس کشته شده به هیچ وجه موجب بیماری و یا باعث سرایت بیماری کووید ۱۹ به افراد دیگر نمی‌شود و زنان باردار، بچه‌های زیر ۱۶ سال و کسانی که نسبت به تزریق قبلی واکنش داشته و یا بیماری فعال دارند نمی‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که عمل جراحی و یا بیماری سرطان دارند حتما باید واکسن دریافت کنند چون در معرض خطر بیماری هستند و افرادی که دچار بیماری کووید ۱۹ شدند حداقل یک ماه پس از بهبودی می‌توانند اقدام به تزریق واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است ولی هنوز از پیک چهارم بیماری خارج نشدیم و تعداد ابتلا در منطقه همچنان سه رقمی است.

وی افزود: متاسفانه دستور العمل‌های بهداشتی در منطقه به خوبی رعایت نمی‌شود به طوریکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۳۱ نمونه گرفته شده ۱۳۵ مورد جدید مثبت جدید گزارش شد که ۶۴ نفر مربوط به آبادان، ۳۸ نفر خرمشهر و ۳۳ نفر مربوط به شادگان می باشند.

سلمان‌زاده گفت: از این ۱۳۵ مورد مثبت جدید ۱۲۱ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند ضمن اینکه در روز گذشته ۲۵ بیمار در بیمارستان‌های منطقه بستری و ۳۰ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته یک نفر در آبادان و ۲ نفر در خرمشهر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند.

در حال حاضر ۱۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستند.

بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان درجه یک شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز از اخذ گواهینامه درجه یک اعتباربخشی از سوی سه بیمارستان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکتر مهدی کریمی شنبه اظهار کرد: سه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر، شهید بهشتی و آیت‌اله طالقانی آبادان موفق به اخذ گواهینامه درجه یک اعتباربخشی شدند.
وی افزود: کسب این موفقیت، در شرایط سخت بیماری کووید ۱۹ بی‌شک در پی عملکرد مطلوب، همت والا، همدلی ، همکاری و کوشش خستگی‌ناپذیر همه همکاران حاصل شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: در پی بازدید و ارزیابی ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق‎‌تخصصی منطقه، این گواهینامه به بیمارستان‌های یادشده اعطا شد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها