مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

۳۳ مدرسه تا پایان سال جاری در استان قزوین به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین با بیان اینکه این سازمان تا به امروز ۱۰۸۱ مدرسه در استان قزوین ساخته است، از آماده شدن ۳۳ مدرسه دیگر با ۱۶۷ کلاس تا پایان سال خبر داد.

۳۳ مدرسه تا پایان سال جاری در استان قزوین به بهره برداری می‌رسد

عسگرعلی جوانبخت در نشست خبری در سالن جلسات سازمان نوسازی و بهیاری مدارس استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما هر ساله با برگزاری همایش‌های سه مرحله ایرتوجه خیرین و مردم را به اهمیت مدرسه سازی جلب می‌کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: هر ساله همایش‌هایی در سط شهرستان، استان و در سطح ملی برگزار می‌شد اما امسال این امکان وجود نداشت با این حال ما دغدغه خود را رها نکرده و مطابق با شرایط کار را پیش بردیم.

جوانبخت توضیح داد: در این ایام ما سه طرح ویژه را برای جلب همیاری‌ها راه اندازی کردیم، اولین پویش ما در ماه سال گذشته شکل گرفت که طی آن با مشارکت مردمی یک شرکت صنایع غذایی مدرسه روستای سازند با ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار و روستای ساقران صفای با ۲۸۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پویش دوم "من مادرم بچه‌های ایران فرزند من" بود که مبالغ مورد نیاز ۱۱ پروژه با همکاری ۱۹ هزار و هفتصد دانش آموز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان جمع شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: در این پویش قزوین مقام هستم کشوری را کسب کرد و در میزان مشارکت با ۱۰ درصد، در مقام هجدهم ایستاد. با مبالغ جمع شده در این پویش موفق به ساخت ۵ مدرسه از آورده‌های خرد و ۶ مدرسه از آورده‌های کلان شدیم.

جوانبخت تصریح کرد: پویش سوم که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد پویش آجرهای مهربانی است که تا کنون ۳ هزار دانش اموز از سراسر استان قزوین در آن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به موضوع تخریب و بهسازی مدارس استان قزوین تبیین کرد: در سال ۷۶ که قزوین به استان بدل شد ۷۰ درصد مدارس ما نیاز به تخریب و بهسازی داشتند.

این مسئول اضافه کرد: در آغاز سال ۹۲ این میزان به ۳۰ درصد کاهش بافته بود و هم اکنون در ۲۶ درصد مدارس تخریب و بازسازی انجام گرفته است، هم اکنون در کل استان ۴۰ واحد آموزشی به تخریب و ۱۰۰ واحد دیگر به مقاوم سازی نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین مطرح کرد: استان قزوین جزو استان‌های پیشتاز در موضوع تخریب و مقاوم سازی است و ما تا پایان سال ۱۴۰۴ مدرسه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت، برای پیشبرد این هدف در خوشبینانه‌ترین حالت ۴۸۰ میلیارد تومان بودجه لازم داریم.

وی یادآور شد: برای ساخت هر مدرسه ۱۲ کلاسه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

جوانبخت یادآور شد: ۴ هزار و ۷۵۶ کلاس درس در استان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد هستند و تا پایان سال نیز مشکل ۸۰۳ کلاس درس دیگر رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بهسازی و نوسازی مدارس استان قزوین تا کنون ۱۰۸۱ مدرسه و ۵ هزار و ۷۶۵ کلاس درس با مساحت ۸۵۵ هزار و ۲۵۸ متر مربع به استان تحویل داده است و امسال ۳۳ مدرسه با ۱۶۷ کلاس درس آماده بهره برداری می‌شود.

جوانبخت خاطرنشان کرد طرح نظام استقرار مکان‌یابی نیز در استان قزوین در حال انجام است که طی آن همه درخواست‌های همه مسئولین با توجه به مکان مورد نظر و ارزیابی همه مشخصه‌های تأثیرگذار محل مداری برای احداث بررسی می‌شود و با یک کار کارشناسانه خوب از بروز انواع مشکلات جلوگیری خواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها