رادیو انتخابات کارش را شروع کرد

همزمان با نزدیک شدن به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رادیو انتخابات آغاز به کار کرد.

رادیو انتخابات کارش را شروع کرد

علی بخشی زاده معاون صدای در روز آغاز به کار رادیو انتخابات ضمن اشاره به ابعاد مهم و سرنوشت ساز مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برگزاری انتخابات و اعلان حمایت مکرر ملت ایران از انقلاب اسلامی ایران، امری مهم و قدرت بخش به جمهوری اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی است؛ چراکه، هر اندازه، میزان مشارکت عمومی بالاتر و انتخاب سکانداران کشور درست تر باشد، نتایج انتخابات، پیام ها و دستاوردهای آن روشن تر و مقرون به منافع و امنیت ملی بلکه، منافع جهان اسلام است.

بخشی زاده درباره نقش راهبردی صداوسیما درباره برگزاری پرشور انتخابات افزود: رسالت رسانه ملی در جایگاه خط مقدم جبهه مقابه با جنگ روانی و رسانه ای دشمنان ملت ایران، بس گران و سنگین تر از پیش است. رسانه ملی اکنون باید با بیانی محکم تر و رساتر از جایگاه قوه مجریه و وظایف آن سخن بگوید. باید تاکید داشت، حضور پرشور و انتخاب درست مردم موجب بالا رفتن ضریب امنیت ملی و پررنگ شدن خط صیانت از منافع عمومی خواهد شد.
معاون صدا با اشاره به اهمیت رادیو انتخابات ادامه داد: این رادیو که در هم افزایی با همه شبکه های رادیویی در زمینه انتخابات، به شکلی متمرکز و تخصصی فعالیت و برنامه سازی خواهد کرد، تلاش دارد، با تبیین ضرورت مشارکت مردمی در عرصه انتخابات، جایگاه قانونی مشارکت، زمینه ها و دستاوردهای این مشارکت ، ملاکها و مولفه های انتخاب درست و کمک به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در دو انتخابات ریاست ‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خلق حماسه ۲۸ خرداد سهم و نقشی تعیین کننده ایفا کند. بی شک، رادیو انتخابات دارای کنشی سیاسی است، اما از سیاسی کاری پرهیز دارد. این رادیو حامی جناح و حزب و گروه خاصی نیست، بلکه در بستر تلاش برای انتخاباتی پرشور، مخاطبان را به شکلی استدلالی و معیار محور به « انتخاب درست و اصلح» دلالت می دهد. این رادیو، ضمن برپایی میزگردهای تخصصی در حوزه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و با فراهم آوردن زمینه تعاطی افکار، تضارب اندیشگی و مناظرات چهره های گوناگون فکری و با نگاهی حل المسائلی، از نامزدهای انتخاباتی برنامه های عملیاتی مطالبه می کند.

رادیو انتخابات به صورت ۲۴ ساعته و با هدف تبیین و اطلاع رسانی از مهمترین رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری، برنامه های مختلفی را تا پایان برگزاری این رویداد به روی آنتن می برد.

مخاطبان می توانند در سه بخش خبری و از ساعات ۹ ، ۱۵ و ۲۰ آخرین اخبار را دریافت کنند. همچنین در کنار بخش های مختلف خبری، دیگر برنامه های این رادیو نیز با ارائه تحلیل، گفتگو، گزارش و میزگرد هموطنان را همراه می سازد.

بر این اساس برنامه های منتخب این شبکه به شرح ذیل اعلام می شود:
متولد ایران (مجله صبحگاهی) از ساعت ۷:۰۰ تا ۸:۳۰، این برنامه با رویکرد اطلاع رسانی و با هدف «ارائه تحلیل های درست و منطقی از فضای انتخابات کشور و هدایت مخاطبان به سمت و سوی انتخاب درست» استفاده از ظرفیت های مختلف برنامه سازی مانند: بسته های کوتاه با ساختارهای نوین، گزارش های مردمی، مستندهای کوتاه، مسابقه و ... به منظور رنگ آمیزی مناسب تر برنامه تدارک دیده شده است.
زنده باد مردم (مجله نیمروزی) از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۳۰؛ این برنامه با رویکرد «اطلاع رسانی و تبیینی ـ تحلیلی» و با هدف «افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری» طراحی شده است. در برنامه «زنده باد مردم» که از بخش های مختلفی همچون: گزارش های مردمی، تلفن های مردمی، گفتگو و مباحث کارشناسی، مسابقه تلفنی، مستند، ارتباط با ستادهای مربوطه و ... تشکیل شده، به طور کلی «اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات» را بررسی می کند.
برگ برنده (مجله عصرگاهی) از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰؛ این برنامه با رویکرد «اطلاع رسانی و تفریحی ـ سرگرمی» و با هدف «جذب حداکثری رای اولی ها برای حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب هوشمندانه» طراحی شده است.
افق های نو (مجله شامگاهی) از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۲۲:۳۰؛ این برنامه با رویکرد «اطلاع رسانی و تبیینی ـ تحلیلی» و با هدف «دغدغه های دولت آینده در موضوعات مختلف و اهمیت انتخاب درست مردم» طراحی شده است. در این برنامه از چهره های تاثیرگزار بر اقشار مختلف مردم (افرادی با پشتوانه مردمی بالا) دعوت می شود.
همچنین در این شبکه رادیویی چهار برنامه میزگردی نیز طراحی شده است:
سدید (میزگرد تخصصی انتخاباتی) از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۰۰ بصورت زنده؛ این میزگرد با حضور چهار نفر کارشناس از طیف ها و گرایشات مختلف سیاسی و حزبی درخصوص موضوعات کلان کشور مانند: جوانان، اشتغال، تولید، مسکن و ... بحث و گفتگو می کنند و راهکارهایی را برای دولت آینده ارائه می نمایند.
اقتصاد و انتخابات (میزگرد اقتصادی) از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ بصورت زنده؛ در این برنامه که با حضور مسئولان سابق اجرایی کشور در دولت های گذشته برگزار می شود، درخصوص دغدغه های اقتصادی کشور بحث و مناظره می شود. این برنامه به مخاطبان برای انتخاب درست و هوشمندانه نامزدها کمک می کند.
پرسه در پاستور (میزگرد سیاسی) از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به صورت زنده؛ در این برنامه به چالش های سیاسی کشور پرداخته و چشم انداز سیاسی ایران بخصوص در حوزه بین الملل و برجام بررسی می شود. این برنامه با حضور کارشناس سیاسی با گرایش های متنوع برگزار می شود.
مُلک آرا (میزگرد سیاسی اقتصادی) از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ (روزهای فرد)؛ این برنامه درخصوص چالش های حوزه اقتصادی و سیاسی کشور بوده، از برجام تا تحریم و از روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر و ... بوده که با حضور مسئولان سابق، نمایندهای مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه و .. تولید و پخش می شود.
موج وارونه (میزگرد اجتماعی) از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ (روزهای زوج)؛ این برنامه که در یکی از خبرگزاری ها تولید می شود، درخصوص افشای القائات منفی دشمن در فضای رسانه ای کشور پیرامون انتخابات با هدف افزایش سواد رسانه ای و با حضور کارشناسان و صاحبنظران رسانه و مسائل استراتژیک تولید و پخش می شود.

رادیو انتخابات به صورت ۲۴ ساعته و از طول موج ۵ /۹۵ مگا هرتز ردیف اف ام ، همچنین برنامه کاربردی تلفن همراه رادیو "ایرانصدا"؛ قابل دریافت از نشانی www.iranseda.ir برنامه های خود را به سمع شنوندگان می رساند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    پیشکش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها