مشکل کمبود آب آشامیدنی در هشت روستای تربت‌جام رفع شد

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام در استان خراسان رضوی گفت: مشکل کمبود آب شُرب در هشت روستای بخش مرکزی و پایین جام این شهرستان با احیا و لایروبی یک حلقه چاه در این منطقه مرزی برطرف شد.

مشکل کمبود آب آشامیدنی در هشت روستای تربت‌جام رفع شد

محسن عبداللهی افزود: این پروژه که آب آشامیدنی روستاهای مومن آباد، کاریزنو، اندای، آق کمر، علی آباد، بردو، کلاته آقا محمد و محمد آباد در بخش پایین جام را در قالب مجتمع آبرسانی شهید علیمردانی تامین می کند با مشارکت یک میلیارد ریالی شوراهای اسلامی روستاها و همت مدیران، کارشناسان و متخصصان صنعت آب و فاضلاب این شهرستان در کمتر از ۱۰ روز اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه علاوه بر ایجاد هزار متر خط انتقال از محل چاه کشاورزی در روستای محمد آباد، مهندسی مجدد الکتروپمپ و افزایش دبی نیز انجام شده که سه هزار و ۱۰۰ خانوار در این مناطق از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شده اند.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: با این اقدام در حال حاضر دبی آب آشامیدنی در هفت روستای بخش نصرآباد از ۱۲ لیتر در ثانیه به ۱۹ لیتر در ثانیه و در روستای محمد آباد از توابع بخش پایین جام این شهرستان نیز از یک و نیم لیتر به سه لیتر افزایش یافته است.

وی افزود: پروژه آبرسانی به هفت روستای بخش نصرآباد با هزینه افزون بر ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یکی از مهمترین طرحهای در دست اقدام این شهرستان می باشد که تاکنون افزون بر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار تا پایان شهریور ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عبداللهی ادامه داد: مشکل عمده کنونی آب شرب روستایی این شهرستان کمبود اعتبارات برای ایجاد خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاههای پمپاژ و مخازن ذخیره‌سازی آب است.

وی گفت: در حال حاضر به ۱۵ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود.

شبکه آب شرب روستایی در تربت‌جام ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است، این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، چهار بخش مرکزی، نصرآباد، پایین‌جام و بوژگان و ۱۳ دهستان و ۱۳۰ روستاست.

تربت‌جام از شمال شرق هم مرز با کشور ترکمنستان و از مشرق نیز هم مرز با افغانستان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها