مدیرعامل بنیاد برکت:

آبرسانی به ۴۷۱ روستا در خوزستان در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تامین آب شرب ۴۷۱ روستا که دچار تنش آبی در خوزستان شده بودند، با همت این بنیاد انجام شد.

آبرسانی به ۴۷۱ روستا در خوزستان در دستور کار قرار گرفت

امیر حسین مدنی گفت: تامین آب شرب ۴۷۱ روستای دچار تنش آبی در خوزستان انجام می‌شود و توافقاتی با مجموعه آبفا کشور و استان انجام شد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

وی بیان داشت: دیروز نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار و مدیران استانی برگزار و مقرر شد که تفاهم نامه‌ای میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص تامین آب ۴۷۱ روستا در ۱۳ شهر استان به ویژه مناطق حوزه آبریز کرخه که دچار تنش آبی هستند، تنظیم شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: ارزش این تفاهم نامه ۱۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با اجرای آن بزودی مشکل این ۴۷۱ روستا دچار تنش آبی برطرف شود.

مدنی افزود: تمرکز اصلی تفاهم‌نامه بر تامین لوله آب است، ضمن اینکه تانکر‌های مورد نیاز برای آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی نیز از سوی بنیاد برکت تامین خواهد شد.

او در این سفر پروژه آبرسانی به ۷۰ خانوار روستای چای عوفی در خوزستان را افتتاح کرد و همچنین شهرستان‌های شادگان، اهواز، دشت آزادگان، باوی، حمیدیه، باغملک، رامشیر، شوش، ماهشهر، هویزه، هندیجان و اندیمشک را از جمله نقاط هدف این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: پروژه آبرسانی به این روستا، شامل ۷ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع و تجهیزات الکترومکانیکال بوده و برای بهره‌برداری از آن ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تا پارسال یک‌هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار داشتند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌ مند شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها