بر اساس اخبار غیر رسمی

محمدجواد ظریف نامزد انتخابات می‌شود


18 اردیبهشت 1400 - 13:20
60964e895cd6d_2021-05-08_13-10
بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد.

بعد از انتشار آن فایل صوتی و حواشی که برای محمدجواد ظریف به همراه داشت. به خصوص بعد از سخنان مقام معظم رهبری در این باره به نظر رسید که ظریف شانسی برای موفقیت در انتخابات پیش رو نخواهد داشت و اصلاح‌طلبان ناگزیر هستند که از اصرار به او برای کاندیداتوری دست بکشند. همچنین گمان رفت که او که خودش از پیش اصرار به نیامدن داشت دیگر به هیچ وجه راضی به این کار نشود. 

اکنون اما بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد! دلیلش دست خالی بودن اصلاح‌طلبان باشد یا امیدی که روند مذاکرات وین برایشان ایجاد کرده فرقی ندارد و نتیجه یکی است. احتمال نامزدی محمد جواد ظریف، اکنون و در آستانه انتخابات بیش از هر وقت دیگری است. 

شاهد آنکه «آرمان ملی» امروز او را عکس یک و فرش قرمزی زیر پایش پهن کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر «میدان ظریف» می‌نویسد: « فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به شدت بالا گرفته است  گرفت. ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها ، قشرهای و نحله‌های  مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند. از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند. هرچند آقای ظریف تاکنون د خصوص کاندیداتوری نظر رسمی اعلام نکرده است اما با حضور او شرایط برای همسان سازی و اجماع هموار خواهد شد و قطعا روی مشارکت مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از سوی دیگر برخی انتشار فایل صوتی ظریف را عامل برای مانع شدنش در انتخابات تحلیل می‌کنند. تجربه نشان داده است ایشان هر کجا که کمک به ایران و مردم بوده دریغ نکرده است و دراین مسیر هزینه‌های فراوانی هم داده است . برای او سربلندی ایران و ایرانی اولویت دارد و چنانچه به نتیجه برسد که با حضورش کمک به این مسیر می‌کند حتما وارد میدان خواهد شد. محمدجواد ظریف هر کجا که اقامت «برای ایران» است، مقیم بوده. اتفاقا او بیشترین زخم ها را از دشنه مدعیانی می‌خورد که عملا به غرب، گرا می‌دهند. از پشت هم زخم می خورد در حالی که همه حواسش به میدان رو به روست. باید سردار دیپلماسی را با حمایت تمام، باز به میدان جدید گسیل داریم تا معبر بگشایند و شرایط را برای بهتر شدن اوضاع فراهم کنند.»

این استقبال اما تنها نشانه از کاندیداتوری احتمالی ظریف نیست. گذشته از زمزمه‌ها و اخبار درگوشی که در این رابطه شنیده می‌شود، شاهد برخی اظهارنظرهای رسمی اصلاح‌طلبان نیز هستیم که از افزایش احتمال ورود ظریف به انتخابات حکایت می‌کند. مثلا صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیانی که خودش نیز یکی از گزینه‌های پیشنهادی جبهه اصلاحات است، در مصاحبه‌ای با «خبرگزاری مهر» وقتی که حرف به ظریف می‌رسد، می‌گوید: «من پاسخ قطعی از طرف آقای ظریف برای اقناع شما ندارم؛ اما آنچه می‌دانم این است که امروز اجماع همه اصلاح‌طلبان روی او (ظریف) است و فکر می‌کنم همه گروه‌های اصلاح طلب اسم او را پیشنهاد داده‌اند. علت این انتخاب می‌تواند از تدبیر، درایت، اهمیت روز سیاست خارجی و ظرفیت‌سازی برای حل مشکلات و معضلات باشد. این عقل و خرد جمعی است که هرکس به ظن خود روی ظریف بحث جدی انجام می‌دهد.»

بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60964e895cd6d_2021-05-08_13-10
18 اردیبهشت 1400 - 13:20

بعد از انتشار آن فایل صوتی و حواشی که برای محمدجواد ظریف به همراه داشت. به خصوص بعد از سخنان مقام معظم رهبری در این باره به نظر رسید که ظریف شانسی برای موفقیت در انتخابات پیش رو نخواهد داشت و اصلاح‌طلبان ناگزیر هستند که از اصرار به او برای کاندیداتوری دست بکشند. همچنین گمان رفت که او که خودش از پیش اصرار به نیامدن داشت دیگر به هیچ وجه راضی به این کار نشود. 

اکنون اما بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد! دلیلش دست خالی بودن اصلاح‌طلبان باشد یا امیدی که روند مذاکرات وین برایشان ایجاد کرده فرقی ندارد و نتیجه یکی است. احتمال نامزدی محمد جواد ظریف، اکنون و در آستانه انتخابات بیش از هر وقت دیگری است. 

شاهد آنکه «آرمان ملی» امروز او را عکس یک و فرش قرمزی زیر پایش پهن کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر «میدان ظریف» می‌نویسد: « فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به شدت بالا گرفته است  گرفت. ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها ، قشرهای و نحله‌های  مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند. از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند. هرچند آقای ظریف تاکنون د خصوص کاندیداتوری نظر رسمی اعلام نکرده است اما با حضور او شرایط برای همسان سازی و اجماع هموار خواهد شد و قطعا روی مشارکت مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از سوی دیگر برخی انتشار فایل صوتی ظریف را عامل برای مانع شدنش در انتخابات تحلیل می‌کنند. تجربه نشان داده است ایشان هر کجا که کمک به ایران و مردم بوده دریغ نکرده است و دراین مسیر هزینه‌های فراوانی هم داده است . برای او سربلندی ایران و ایرانی اولویت دارد و چنانچه به نتیجه برسد که با حضورش کمک به این مسیر می‌کند حتما وارد میدان خواهد شد. محمدجواد ظریف هر کجا که اقامت «برای ایران» است، مقیم بوده. اتفاقا او بیشترین زخم ها را از دشنه مدعیانی می‌خورد که عملا به غرب، گرا می‌دهند. از پشت هم زخم می خورد در حالی که همه حواسش به میدان رو به روست. باید سردار دیپلماسی را با حمایت تمام، باز به میدان جدید گسیل داریم تا معبر بگشایند و شرایط را برای بهتر شدن اوضاع فراهم کنند.»

این استقبال اما تنها نشانه از کاندیداتوری احتمالی ظریف نیست. گذشته از زمزمه‌ها و اخبار درگوشی که در این رابطه شنیده می‌شود، شاهد برخی اظهارنظرهای رسمی اصلاح‌طلبان نیز هستیم که از افزایش احتمال ورود ظریف به انتخابات حکایت می‌کند. مثلا صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیانی که خودش نیز یکی از گزینه‌های پیشنهادی جبهه اصلاحات است، در مصاحبه‌ای با «خبرگزاری مهر» وقتی که حرف به ظریف می‌رسد، می‌گوید: «من پاسخ قطعی از طرف آقای ظریف برای اقناع شما ندارم؛ اما آنچه می‌دانم این است که امروز اجماع همه اصلاح‌طلبان روی او (ظریف) است و فکر می‌کنم همه گروه‌های اصلاح طلب اسم او را پیشنهاد داده‌اند. علت این انتخاب می‌تواند از تدبیر، درایت، اهمیت روز سیاست خارجی و ظرفیت‌سازی برای حل مشکلات و معضلات باشد. این عقل و خرد جمعی است که هرکس به ظن خود روی ظریف بحث جدی انجام می‌دهد.»

منبع: فردا

66

نظرات 119
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ناشناس 0 0 پاسخ 1400/2/20 -08:31

این ... که می‌گفت خیالتان راحت ، من هرگز کاندید نمی شوم

کلفت 0 3 پاسخ 1400/2/19 -20:17

رای فوق‌العاده زیادی برای ریاست جمهوری داره

ملاثانی 0 0 پاسخ 1400/2/19 -12:58

او یک‌ مجری بود و انچه دیکته شده بودرا خواند.پس‌نتیجه که ۴۲ سال فلاکت مقصرش دیکته بگوست و فرقی‌ندارد مجری کی باشد

خدا 0 0 پاسخ 1400/2/19 -12:18

هرکاری میکنید بکنید.فقط مردم مظلوم یمن فلسطین عراق لبنان جیبوتی و سوریه فراموش نشود

غ 3 1 پاسخ 1400/2/19 -11:18

مدیر دوتابعینی ,به درد مملکت نمیخورد

محمد 4 4 پاسخ 1400/2/19 -10:23

دمش گرم حال خیلیا رو گرفته

احمد 5 3 پاسخ 1400/2/19 -10:01

ظریف باید محاکمه شود او به منافع ملی کشور و قهرمان ملی شهید حاج قاسم سلیمانی و مردم ایران توهین نموده او یک خائن است حرفهایش دقیقا شعارهای فتنه ۸۸ است که همین شعارها را منافقین در آلبانی میدادند و آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و ...... دادند .

حمیدپاپی 3 2 پاسخ 1400/2/19 -09:58

با سلام کسیکه خانواده اش در آمریکا در حال خوشگذرانی هستند را به مسئولیت چه؟

قنبر 1400/2/19 -10:56

شما اونجا بودی، دیدی؟! یعنی ما ساندیس خور برون مرزی هم داریم؟!

ناشناس 2 2 پاسخ 1400/2/19 -09:35

ما را به خیر تو امیدی نسیت شر مرسان

دن کیشوت 7 6 پاسخ 1400/2/19 -06:46

مگر ظریف قبلاً نامزد نشده بود؟ خودم مراسم نامزدی ایشون رو با جان کری دیدم، که عاشقانه دست همو گرفته بودند و مشغول قدم زدن در کنار رود

رای بالا به کاندیدای ضد فساد 3 4 پاسخ 1400/2/19 -06:37

ظریف باید برای برجام بدون تضمین و شرطی شدن اقتصاد کلان کشور به این این قرارداد محاکمه و مجازات بشه نه اینکه به فکر یک پست بالاتر باشه ..... این جذابیت ها و محبوبیت ها برای کشور آب و نان نمیشه . کسی که امضا جان کری را تضمین منافع ملی میدانست و کسی که حتی نتوانست و یا نخواست از فایل صوتی محرمانه اش محافظت کند نمی تواند از منافع ملی این کشور محافظت کند حالا هرچه قدر محبوب و جذاب و مودب هم که باشه ..... مردم خام این ظواهر گیرا نمیشوند .

ناشناس 4 4 پاسخ 1400/2/19 -05:52

ظریف نه میاد نه هم می تواند بیاید دیگر انجا مثل وزارت خارجه نیست تو اتاق شیشه ای حرف بزند باید برود بین مردم ان موقع است که استقبال مردم شریف با لنگه کفش تخم مرغ ...

حسین 4 4 پاسخ 1400/2/19 -05:42

خدا کنه بیاد وبا ابرو ریزی صحنه را ترک کند .فقط لطف کن صد تا سکه را که بخاطر ننگ نامه برجام گرفتی برگردون

کوروش 8 4 پاسخ 1400/2/19 -03:45

جناب ماله کش اعظم

محمد 4 4 پاسخ 1400/2/19 -02:03

کور خوانید اصلاح طلب های خوشگذران که ایشان تائید شود وشما به ریش مردم بخندید نمیدانم این مردک چه کرده که یک عده جاهل ایشان را اصله میدانند پس جواب این همه شهید را چه کسی باید بدهد شورای نگهبان پیش خدا مسئول است وباید جوابگوی باشد اگر ایشان را تائید کنند

سید اهوازی 0 3 پاسخ 1400/2/19 -01:34

آقای ظریف فقط برای وزارت خارجه مناسب. اصلا توان مدیریت کشوری را ندارد.

بازم یه عده خواب زده 5 3 پاسخ 1400/2/19 -01:33

آنهای که به روحانی رای دادن ، حالا منتظر ظریف و جهانگیری نشستن. واقعا که تا کجا بی بینشی ؟ تا کجا بی بصیرتی ؟ هشت سال با بدترین مدیرتها کشور را به خاک سیاه نشاندن ، همینها با فکر ساده لوحی و سوی غرب وشرق رفتن و بی اعتمادی به داخل ، مردم را بیچاره کردن و این تحریم ها مثل نبودن نمک در غذا بود ، که میشد کشور را در جهت درست اداره کرد. اگر برای گرم کردن است ، خب یک بخاری جای یک گزینه کافی است.

mohammad 1400/2/19 -10:45

دقیقا ، همان هایی که میگویند دولت اختیار ندارد و ماله کشی دولت را میکنن همان ها میخواهن به ظریف یا شخص دیگری از جبحه اصلاحاط رای دهند ، بعد که یه اصلاحاطی رییس جمهور بشه(خدانکنه) همین ها دوباره میان میگن اختیار نداره ، همین قدر مضحک.

نیما 2 2 پاسخ 1400/2/19 -00:57

یعنی ترورمجددسردارسلیمانی برای گرم کردن تنورانتخابات بود

ناشناس 2 2 پاسخ 1400/2/19 -00:41

بابا این قدر ظریف ظریف نکنید هشت چکار کرد غی از این دشمنان را شاد کرد بدبخت بیچاره ها دیگر دوچخه هم نمی توانند خرند ای که دیگر ها ی وهوی ندارد عوض اینکه از عذر خواهی کنند گرانی اب وبرق گاز که تحریم نیستم بیست برابر کردند بی لیاقت

سعدی 6 69 پاسخ 1400/2/18 -23:58

به جلال ان چه به ظریف نسبت دادی قطعا صفات باطنی توست چون از کوزه همان تراود که دراوست . ظریف خارچشم متحجرین وکاسبان روسیاه تحریم است. انها که بابک زنجانی وعیسی شریفی ها ودکل خوران را ساختند انها که خود خوردند وعمله ها را به زندان انداختند .

رردزط 12 25 پاسخ 1400/2/18 -23:29

خدا کند ظریف بیاید تا فشارها و نقشه های شوم عده ای که چند سال است برای تخریب و فراری دادنش از انتخابات ایجاد کرده اند نقش بر آب شود

محمد 1400/2/19 -01:00

کسی که صدبارگفت میدان حاکم برهمه چیزه میخوادحالاچی بگه

احمد 1400/2/19 -10:05

احتمالا شما هشت سال گذشته ایران نبودید

فریناز احمدی 13 22 پاسخ 1400/2/18 -23:26

همیشه خوش خبر باشی خبر فوری انشالله ایشون تشریف بیارن و کاندیدای ریاست جمهوری بشن تمام ملت به جناب دکتر ظریف افتخار میکنند و یک ملت پشتیبان او هستن رای ما فقط دکتر ظریف به هیچکس دیگه غیر از ایشون رای نمیدیم

غارت‌شده‌دربورس‌توسط‌..... 1400/2/19 -02:49

ازطرف‌خودت‌حرف‌بزن،نه‌همه‌مردم

ناشناس 11 20 پاسخ 1400/2/18 -23:07

در آمریکا ابدارچی قبولش ندارند

ناشناس 14 8 پاسخ 1400/2/18 -23:00

شصت وپنج درصد مردم مستاجر هستند ظریف تشریف بیارد فحش شصت پنج درصد نثار ظریف

.... 12 2 پاسخ 1400/2/18 -22:30

دلار ۵ هزار تومنی میخوام .

ظریف 4 11 پاسخ 1400/2/18 -22:29

اگه احمدی نژاد رو نزارن بیاد بهش صلاحیت ندن رقیبی برای ظریف باقی نمیمونهو میدان برای ظریف خالی میمونه و از الان با رای اول رئیس جمهور بعدی خود ظریف هست

mohammad 1400/2/18 -23:19

یکم آسه برو داری برا خودت میبری و میدوزی ، نخیر این طوری نیست دوست عزیز.

ش.معلم 6 25 پاسخ 1400/2/18 -22:14

ایشان آشنا به امور دیپلماسی. انگلیسی روان صحبت میکند. تقریبا خوش سیما و خوش رو و خوش مشرب می باشد. با جهان غرب و اروپا و آمریکا دوسته . خوب دیگه چه میخواهید؟ کدام آلترناتیو دیگری با ایشان میتواند رقابت کند ؟ من دبیر زبان انگلیسی به ایشان رای میدم.

*-* 1400/2/18 -23:34

بنازم اون استدلالت رو. بد بخت اون دانش آموز های کلاس. خاک...

حسینیّ 1400/2/18 -23:38

شما آدرس را اشتباه آمدی مجید جان. مردم ایران در جستجوی رئیس جمهور باتقوا و باتجربه و مرد میدان هستند نه وراج!

فریبرز 1400/2/19 -00:22

پاسخ به حسینی ،چهل سال باتقوا و اهل علمتون رو دیدیم که چه بر سر مملکت آوردن لطفا بیسوادیتون رو جمع کنید بزارید دم طاقچه، دوره دوره مهر بر پیشانی و تظاهر و بیسوادی نیست ،میدان،میدان علم و تدبیر است...

غارت‌شده‌دربورس‌توسط‌..... 1400/2/19 -03:01

لاقل‌دبیرزبان‌را‌آخرش‌نمیگفتین

احمد 1400/2/19 -10:07

بله انگلیسی فول بود که این طور به منافع ملی خسارت وارد کرده او خائن است .

mohammad 1400/2/19 -10:49

فریبرز طوری نوشته 40 سال انگار توی این 40 اصولگراها همش رییس جمهور بودن این وسط هم روحانی رییس جمهور شده اونم نذاشتن کار کنه!!! چی میگی واسه خودت 25 سال از 42 سالی که از عمر این انقلاب میگذره دست اصلاحات چی ها و لیبرال ها بوده ، ما نتیجه مذاکره رو توی این 25 سال دیدیم و خود من به شخصه به اصلاحاط چی رای نخواهم داد انشاءالله.

ای لوله گاز 6 1 پاسخ 1400/2/18 -21:56

می گفت قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس رو !!!!!

mohammad 1400/2/18 -23:19

اگه شرکت کنه واقعا همینو باید گفت.

مومنی 30 13 پاسخ 1400/2/18 -21:56

من هر جا ظریف مزدور را ببینم با تخم مرغ گندیده می زنم‌همون لبخند نوکری آش را که دهانش پر شود از تخم مرغ گندیده ، ظریف جاسوس حیا کن ایران را رها کن .

فیک 1400/2/19 -01:16

خوب به خودتون لایک میدین . واقعا فیکه

زنده باد مکتب حاج قاسم 24 4 پاسخ 1400/2/18 -21:26

از دیو درد ملولم و انسانم ارزوست۰۰۰

پرهام 1400/2/19 -01:34

آدم بیسواد از دیو و دررررررد؟؟

جلال *.ظریف ضد قهرمان و نامرد میدان* 46 14 پاسخ 1400/2/18 -21:15

ظریف غلط می کنه بیاد کاندیدا بشه مردک پر رو پراز نقطه ضعفه : ۱...دیپلماسیش التماسی و صرفا باج دادنه ۲...شهید فروشه ۳...ضد قهرمان هستش و شخصیتش منفیه ۴..‌. خودمحور و حسوده ۵...نسبت به دشمن ساده لوح و گول خوره مثل ابوموسی اشعری ۶...مومن نیست از یه سوراخ یعنی امریکا حاضر بارها و بارها گزیده بشه ۷...افکارش با انقلاب و امام و شهدا زمین تا اسمون در تضاد هست ۸... ضعیف و زبون هستیدطوری که شجاعت نداره تقصیرو اشتباهش گردن خود بگیره ۹...زبان تشکر ندار نمک خور و نمکدان شکنه.حاج قاسم با شکست امریکا تو منطقه دستش را پر کرد سر میز مذاکره ولی این اقای بی غرصه نتونست ازش استفاده کنه ۱۰...قرائن و شواهد همه و همه میگه خائنه و بیشتر وزیر امریکا هست تا ایران... ***لعنت الله علی المنافقون***

ذوالقرنین 10 7 پاسخ 1400/2/18 -21:09

فقط پنجاه میلیون سهامدار بورس علاقه ای به رای دادن ندارند به اضافه سپرده گذاران بانکها و موسسات که کارهاشون برا سوریه غارت شد.و بازنشسته و معلم همه ناراضی چطور قراره اعتماد عمومی برگرده

جواد 13 19 پاسخ 1400/2/18 -20:59

مرد میدان دارد می اید

وطن دوست 1400/2/18 -21:37

سیب زمینی پیاز میدان

احمد 1400/2/18 -22:36

مرد کدوم میدان مگه میدانی هم مونده شاید منظورت مرد میدان تره باره واسه بار خالی کردن

mohammad 1400/2/18 -23:20

خدا بکشتتون آقایان وطن پرست و احمد یعنی بریدم از خنده.

علی 23 6 پاسخ 1400/2/18 -20:58

ظریف بهتر است خود را برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ آماده کند

شش 18 5 پاسخ 1400/2/18 -20:23

از کودکی اونور آب بودن سربازی هم ایران نبودن تمام

ب 6 19 پاسخ 1400/2/18 -20:07

فقط دکتر محمود یک کلام

متين 10 15 پاسخ 1400/2/18 -20:03

بسيار عالي تبريک

ل 2 7 پاسخ 1400/2/18 -19:31

ظریف در این پست نگذاشتند کاری کند و میدان را بر او مسلط کردند قطعا در قبای رییس جمهوری هم نخواهند گذاشت تا کاری بکند .پس انتخابات بی فایده است برای مردم ولی برای اقلیت حاکم مشروعیت به بار می آورد که مردم نبایستی این اجازه را بدهند تا قدرت به صاحبان اصلی کشور برگردد

احمد 1400/2/19 -10:12

شما که استدلالتون اینه که نمیذارن کار کنند چرا صف بستند برا کاندیداتوری اینا یه مشت دروغگوی پست فطرت و خائنند

احمد 20 13 پاسخ 1400/2/18 -19:27

طرف را تو ده راه نمیدادند خونه کدخدا را سراغ میگیره ۸ سال ملت ایران را به قعر نیستی و نابودی کشوندند و از رو نمیرند و باز هم عده ای گول اینها را میخورند

mohammad 18 7 پاسخ 1400/2/18 -19:26

راستی مگه اینا نمیگن که ما اختیار نداریم و میدان بر همه چیز حاکمه پس چرا میخواد نامزد انتخابات بشه؟!!!! یعنی میخواد خودشو بیشتر شرمنده مردم کنه؟ حرفشون با عملشون یکی نیست ، اگه اختیار ندارید پس چرا میاید اگه هم دارید پس چرا میگید میدان بر همه چیز حاکمه!!!!

وحید 18 2 پاسخ 1400/2/18 -19:24

سلام اگر کسی رایافتم که سیاستش در قبال مردم سیاست علی ابن ابیطالب بود به او رای میدهم ولی اگر سیاستمداران ما پیروی معاویه و ماکیاولی باشند هرگز به آنها رای نمیدهم

ف 18 5 پاسخ 1400/2/18 -19:06

یک از شروط کاندیدا شدن انجام خدمت سربازی در ایران است..

دانیال 1400/2/18 -20:58

که همینم نداره خخخخ

میرسلیم 8 23 پاسخ 1400/2/18 -19:03

ای مردم حرف حق رابزنید ازروی احساسات وحرف دیگران موضع گیری نکنید من وکل فامیلم که رای نمیدهیم .ولی خدایش دکتر ظریف همینی که هست منافق نیست وخیلی هم برای ایران زحمت کشید نزاشتند کارشو درست انجام بده واقعیتها را هم گفت . امثال احمد خا تمی حسین شریعتمداری روباه صفت علم الهدی وبسیاری خشکه مقدس نامسلمان لامذهب نمیزارند با دنیا تعامل داشته باشیم صلح وآشتی برقرار باشه چرا مردم نباید روز خوش داشته باشند خداراشاهد میگیرم کاسبان تحریم وظالمانی که دوست دارند به مردم حکومت کنند وپستهایشان دست گردان بشه فقط به فکر خودشان ومنافع خودشان هستند نمیخوان این مملکت سامان بگیره نندازید گردن این واون همه کشورشون رادوست دارند 43ساله چه کردند بامردم جزفقر بدختی و فساد وفحشا وبیکاری وتورم واختلا ص دزدی اشرافی گری وثروت اندوزی: هزارماشالله دیگه ملت آگاه شدند میفهمند .درک وفهم ملت بالا رفته 50سال پیش نیست کلاه سرشون بره .صدرحمت به خاندان پهلوی .تاریخ وزمان همه چیز را ثابت میکنه والا بااین جنایتهای که حاکمان مستبد کردند امام زمان روش نمیشه ظهور کنه بااین اسلام دروغینی که درست کردند مردم را ازدین گریزان کردند مخصوصا نسل جوان حالا ببین نسل جدید اصلا اسلام ومسلمانی را قبول میکنند وقتی ببینند مبلغین ومروجین به اصطلاح مذهبی بجای ترویج دین اسلام وساده زیستی کاخ نشین اشرافی گر وثروت اندوز شدند .مردم به چشم خودشون دارند میبینند دشمن ما نه اسرائیل هست نه آمریکا دشمن ما خود شما ظالمان هستید جواب سلام علیکه مرگشان را میخواهید پرچمشان را آتش میزنید تهدیشان میکنید میخواید ازخودشان دفاع نکنند عجب اینه مسلمانی این دیگه چه صیغه مسلمانیه .پیامبر وامامان ما این راه روش را داشتند یک نفر برای کل ایران تصمیم میگیره یعنی عقل کله دیگه عاقلتر ازایشون نیست مردم افکارقدیمی و50سال پیش را قبول ندارند الان عصر جدیده ماهواره اینترت همه وهمه باعث بالا رفتن سطح آگاهی مردم شده خودتان را ازپیامبر وخدا بالاتر ندانید بمیرید انشاالله

mohammad 1400/2/18 -19:23

داداش یه مقاله نوشتی و نمیتونم کامل بخونم ولی از اول های صحبتت این رو متوجه میشم که ظریف اختیار نداره یعنی نه تنها ظریف بلکه کل دولت و اینکه چرا ما با آمریکا دشمنیم . در جوابت باید گفت اینکه دولت اختیار نداره بهش میگن ماله کشی و از زیر بار مسئولیت در رفتن و در جواب سوال دومت باید گفت 42 ساله با امریکا خصومت داریم که در هیچ دوره ای به اندازه دولت روحانی اینقدر فشار اقتصادی زیاد نشده ، نه در دولت آقایان رفسنجانی و خاتمی و نه احمدی نژاد ، اما این هجم از مشکلات اقتصادی به خاطر بی تدبیری و وادادگی دولته و اینکه ما در دوره آقای رفسنجانی به آمریکا نزدیک شدیم که جوابشو با تحت تعقیب قرار گرفتن آقای رفسنجانی گرفتیم ، در دوره آقای خاتمی هم همین طور و حتی بیشتر که جوابش رو با تروریست خطاب کردن ملت ایران گرفتیم و در دوره آقای روحانی که جواب این همه گفت و گو رو با 1هزار و خورده ای تحریم گرفتیم ، اینا به جزء ترورها و تهدیدهایی که انجام دادن . پس مشکل از اوناس نه ما.

جوان 10 8 پاسخ 1400/2/18 -18:47

من ری نمیدم هرکه باش فرق نمیکنه چون همشون عین همن

یه ایلامی 13 6 پاسخ 1400/2/18 -18:39

این همه بازی برای این بود که مردم بیارین پای صندوق. نه تمام شد مردم دیگه گول شما ها را نمیخورن. برای گرانی ، فساد. بیکاری و... رای بدن

۰۰۰۰۰۰۰ 14 9 پاسخ 1400/2/18 -18:30

اگر ظریف بیاد پول انتخاباتشو عربستان میده

*-* 1400/2/18 -21:08

نه . خودش داره. جبهه اصلاحات هم که کل دارایی کشور دستش.نه. نیازی به عربستان نیست!!

ناشناس 13 23 پاسخ 1400/2/18 -18:23

درود بر شما منتظریم

کیوان 1400/2/18 -18:54

حقت همون صف مرغه البته اگه این بیاد باید بری توی صف کالباس .

محمود 8 19 پاسخ 1400/2/18 -18:14

خدا حسودان بدعنق را هدایت کند ایکاش آقای دکتر ظریف نامزد ریاست جمهوری نشه و بجای آن کریمی قدوسی یا شریعتمداری کیهان نامزد ریاست جمهوری شوند بعد از چهار سال مردم می فهمند که چه سوغاتی هایی را انتخاب کرده بودند. اون موقع همه قفسه های شورای امنیت مملو از پرونده های ایران خواهد شد. بطوریکه در دو دوره قبل زمان ریاست جمهوری معجزه قرن همینطور شده بود

*-* 1400/2/18 -21:10

آخه خداییش بجز خود بزرگ بینی و غرب گرایی و وادادگی و ترس چی از ظریف سراغ داری که دفاع میکنی و تعریف تمجید میکنی؟؟ دولت روحانی خیلی زحمت کشید، ظریف بیاد کار نیمه تمام روحانی رو کامل میکنه!!

واقعا که 19 2 پاسخ 1400/2/18 -18:04

همه این آتیش ها را برای این سوزاندید ؟

دمت گرم 3 3 پاسخ 1400/2/18 -18:03

دمت گرم کابرناشناس خفه نشی

رفیق 1400/2/18 -21:36

مخلصتم

مهدی موعود 14 11 پاسخ 1400/2/18 -17:50

خدارو هم کاندیدا کنید بازم فقرا رای نمیدن

کارلوس آلبرتو 1400/2/18 -21:13

این جماعتی که میگن رای نمیدیم همشون طرفدار اصلاح طلب ها هستند. گول نخورین. میخان مردم رو از انتخابات دور کنن تا خودشون برن رای بدن به یکی مثل ظریف.

mohammad 1400/2/18 -22:12

کارلوس آلبرتو درست میگی ، اکثرا اصلاح طلب و ماله کش دولت هستن.

حسن 10 5 پاسخ 1400/2/18 -17:45

سلام مگر کدومشون درحداندازه ایران بوده وهسن که حالاظریف باشه یا نیاشه

ایرانی مفلس 12 15 پاسخ 1400/2/18 -17:42

شرکت دز انتخابات حرام و محاربه با خدا و امام الزمان

طوفان شن 8 2 پاسخ 1400/2/18 -17:18

از قضا سرکنگبین صفرا فزود----روغن بادام خشکی مینمود...

کاربر ناشناس 12 5 پاسخ 1400/2/18 -17:17

وقتی خودش میگوید ما همه بوقیم و میدان تعیین میکند پس هیچوقت نمیآید

*-* 1400/2/18 -21:16

اتفاقا این رو میگه که به مردم القا کنه که: من طرف مردم هستم و لاف مردمی بودن بزنه. از خداشه که بیاد. باید بیاد تا درجه نفرت مردم از خودش رو بفهمه.

ملول 18 8 پاسخ 1400/2/18 -17:11

کسی که براحتی تو برجام سرش کلاههههه بزارن به درد ریاست جمهوری نمیخوره

کاووس 1400/2/18 -21:17

ملول جان سرش کلاه نرفت. همه چیز را به خوبی میدانست. همه کارهای این دولت عمد بود. ندانم کاری نبود عمد بود.

غیر قابل نشر 11 4 پاسخ 1400/2/18 -17:11

از اول فقط یادت باشه یه تدارکات چی بیشتر نیستی پس وعده وعید الکی نده.مثل بچه ادم بیا یه 8سال مردما سر کار بذار برو

سلامی 17 2 پاسخ 1400/2/18 -17:07

اینکه گفته بود کاندید نمیشه!! البته 8 ساله عادت کردیم به حرفهای برعکس دولت و وزراء.خدایی ماها اگه اعتماد به نفس اینارو داشتیم الان...

میلاد 13 2 پاسخ 1400/2/18 -17:02

این هم مخالف سیاست کلی نظامه هم اینکه هولوکاست رو قبول داره : )))))) بچه دوساله هم میدونه رد صلاحیته

سعید 16 7 پاسخ 1400/2/18 -17:00

ظریف و تیم هسته ای، باید بخاطر خیانت و زیرپاگذاشتن منافع ملی بابدمحاکمه بشه ، هر چند با اومدنش هم پنج میلیون رای هم نداره

بحث نکن 21 4 پاسخ 1400/2/18 -16:58

(( از آدم های وطن فروش و دورو دوری کنید ، اینها ظاهری پاکیزه ولی باطنی بیمار و خطرناکی دارند ))

محمود 16 2 پاسخ 1400/2/18 -16:52

پس قالی لوله کن در حد و قواره رئیس جمهور است

محمود 8 34 پاسخ 1400/2/18 -16:50

ظریف فانوسی در تاریکی ایران است که میتواند ایران را نجات دهد یک وطن پرست وعاشق ایران است.بهترین گزینه برای رئیس جمهوری

جلال عامری 1400/2/18 -18:27

غ ل ۰۰۰ کردی .فک کنم خودت ظریفی که از خودت تعریف می کنی. به عمل کار براید.... در عمل گند زدی با اعتمادچشم بسته ت به کری.

زخمی 9 19 پاسخ 1400/2/18 -16:49

میاد، خوب هم رای میاره... مخالفان بسوزن...

کاووس 1400/2/18 -21:21

کاش بیاد تا یکم به تعداد رای اش بخندیم.

محمد 14 7 پاسخ 1400/2/18 -16:46

ایشان قطعا دوتابعیتی هست وقانونا نمیتونه کاندید بشه وشورای نگهبان احتمال زیاد ردش میکنه مخصوصا بعد فایل صوتی واظهارات رهبری بعد از آن

پدرام 14 6 پاسخ 1400/2/18 -16:44

بشه مهم نی. رد صلاحیت هم نوش جونش

د 9 16 پاسخ 1400/2/18 -16:43

تنها کسی که قادر مردم را پا صندوق رای بیاورد دکتر ظریفه با آمدن دکتر ظریف تمام محاسبات اصولگراها بهم میریزد دیگر نمی توانند به امید آمدن فقط بیست درصد مردم پای صندوق باشند واز الان خودشان را پیروز انتخابات ببینند

جلال عامری 1400/2/18 -18:30

واقعا من میام رای میدم تا فقط تو دهن ظریف دهن گشاد زده باشم. خنده دهن گشادش مال غربیهاس فک داغون و کش اومده ش واس ماس

سلحشور 14 36 پاسخ 1400/2/18 -16:42

به نظر شما ؛ آقای ظریف با این همه نقل و حدیث ضد و نقیض و راست و دروغ که در همه ی محافل رسمی و حزبی و مردمی پخش و پلاست میتوند از سماغ پالون شورای نگهبان بیرون بجد؟؟؟!!!

کاربر ناشناس 46 24 پاسخ 1400/2/18 -16:41

ظریف در حد و قواره ریاست جمهوری نیست باید سفیر ایران در مالدیو باشد

.. 1400/2/18 -18:00

این در مورد جلیلی صدق می کند نه دکتر ظریف

کاووس 1400/2/18 -21:24

جناب نقطه چین. با جلیلی کار ندارم. اما خدا وکیلی فکر میکنی ظریف، بدون رانت و حمایت حزبی، یه بقالی رو میتونه اداره کنه؟؟ سفارت مالدیو پیش کش...

شعور هم خوب چیزیه. 1400/2/19 -01:18

نه در مورد اون وزیر دولت فلان کسکه که فینگلیش نوشته رو میخوند...

کاربر ناشناس 29 16 پاسخ 1400/2/18 -16:41

ظریف عددی نیست که اینقدر بزرگش کنند ۸سال فقط حق ماموریت وین را گرفت چکار کرد

ناشناس 1400/2/18 -17:11

نگو چیکار کرد بگو چکار گذاشتین بکنه

mohammad 1400/2/18 -19:29

به ناشناس ، به ماله کشی هات برای دولت ادامه بده ، اگه اختیار نداره غلط میکنه نامزد انتخابات میشه.

کارلوس آلبرتو 1400/2/18 -21:28

جناب ناشناس: دیگه میخاستی چکار بکنه؟؟؟ اگر ولش کرده بودن که سند ایران رو هم میزد به نام آمریکا و برمیگشت. البته بعدش حتما چندصد سکه اضافه هم با چند ده مدال افتخار از رئیس جمهور میگرفت...

کاربر ناشناس 25 23 پاسخ 1400/2/18 -16:40

ظریف امریکایی است مردم همه به وطن فروش رای نمی دهند

ناشناس 1400/2/18 -17:12

اگه خریدار چین و روسیه باشه چطور؟

کاربر ناشناس 33 28 پاسخ 1400/2/18 -16:39

ظریف یک رای هم ندارد بی جهت بزرگش نکنید

ناشناس 26 31 پاسخ 1400/2/18 -15:29

خیلی هم از اونا دیگه بهتره انشالله کاندید شود در حد امکان برایش تبلیغ می کنیم

کیوان 1400/2/18 -17:29

انشاالله نتیجه این حرفتو توی صف سوسیس و کالباس میبینی

کاربر ناشناس 30 28 پاسخ 1400/2/18 -14:48

کی به این رای می ده آخه

کاربر ناشناس 32 23 پاسخ 1400/2/18 -14:25

خودشو سبک میکنه رای نمیاره چیزی از حسن کلید کم نداره

. 1400/2/18 -16:40

خدا نکنه تو بهش رای بدی

اریا 33 17 پاسخ 1400/2/18 -13:29

نه اینکه العان ۸ساله درسمتت موفق هستی و کارهای شایسته خوبی کردی مردم چشم انتظارتن ....جهانگیری هم برای معاونت انتخاب کن واسه گره گشایی مشکلات کشورت ...

دارا 1400/2/18 -18:14

العان؟

ندار 1400/2/18 -21:30

از همه حرفش فقط العان و الآن رو فهمیدی؟؟ دمت گرم . خیلی با سوادی .

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks