واکنش به محرومیت سنگین جودوی ایران تا ۱۴۰۲/ آرش میراسماعیلی: جلسه‌ برگزار می‌کنیم

رییس فدراسیون جودو گفت: به زودی جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک برای بررسی ابعاد مختلف محرومیت جودوی ایران برگزار می‌کنیم.

واکنش به محرومیت سنگین جودوی ایران تا ۱۴۰۲/ آرش میراسماعیلی: جلسه‌ برگزار می‌کنیم

آرش میراسماعیلی پس از صدور حکم محرومیت جودوی ایران تا سال ۱۴۰۲ توسط فدراسیون جهانی جودو اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال است که درگیر این پرونده هستیم. پس از صدور حکم تعلیق نامحدود و دائمی از سوی فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردیم که خدا کمک کرد و دادگاه CAS حکم به ابطال تعلیق نامحدود جودوی ایران داد.

رییس فدراسیون جودو افزود: بعد صدور رای دادگاه CAS در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کردیم و در حالیکه یک سهمیه المپیک نیز توسط محمد بریمانلو به دست آورده بودیم و وی قرار بود طی هفته‌های آینده عازم مسابقات جهانی شود، فدراسیون جهانی جودو در کمال ناباوری روز گذشته (پنج شنبه) رای ناعادلانه و ظالمانه خود را صادر کرد و جودوی ایران را تا سال ۱۴۰۲ محروم کرد.

وی با اشاره به فرصت اعتراض ایران به رای محرومیت فدراسیون جهانی جودو، گفت: ۲۱ روز فرصت داریم تا به این رای در دادگاه CAS اعتراض کنیم. هفته آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و وکلای پرونده برگزار می کنیم تا ابعاد مختلف پرونده را مورد بررسی قرار دهیم.

میراسماعیلی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف چرا فدراسیون جودو چندی پیش اعلام کرد محرومیت جودوی ایران برطرف شده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی در رای قبلی حکم به تعلیق نامحدود و دائمی جودوی ایران داده بود اما دادگاه CAS با شکایت ایران حکم تعلیق نامحدود را مردود دانست.

رییس فدراسیون جودو در پایان با تاکید بر دفاع از ارزش‌های کشور، گفت: وقتی فدراسیون جهانی یک پیش شرط سنگین که خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است را مطرح می کند، طبیعتا دفاع از ارزش‌های کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: خبرورزشی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کیان
    0

    شعار جهانی ورزش این است که در ورزش جای سیاسیگری نیست جای تبعیض نژادی رنگ پوست سیاه و َسفید ایران می‌خواهد سیاست را در ورزش جای دهد توانش را باید بدهد کشتی هم زیر ذربین هست اگر دو بار رویا روی با اسرائیل نکنند آن آن هم تعلیق می‌شود و اگر در رشته های دیگر نیز اتفاق بیفتد احتمال این که کل ورزش ایران را تعلیق کنند نیز وجود داره ال کثیر یک زیر چشم آمد شش‌ماه محروم شد اونا با کسی شوخی ندارند

    نظرات شما -
    • اسماء و فوتبالیست قدیم
      0

      آره دقیقا منظر ترس شما بودند که البته باامپراطوری رسانه ای که دراختیاردارند احتمالا تاحدی موفق شدند درضمن شماغصه دخالت سیاست درورزش نداشته باشید چون ورزش ذاتا سیاسی هست

  • ک
    0

    اگر مسابقه دادن خط قرمز است.پس می خواهید در دادگاه از چه دفاع کنی. تو که با آب و تاب فراوان و جهت حفظ پست و کسب منافع مادی گفتی ما حاکم شدیم ولی همه حقیقت را می دانستند و از این همه دروغ و وقاحت احساس شرم می کردند.

  • بیت المال بدبخت
    0

    شما ها فقط حرف می زنید و بقیه عمل.الکی به جودو کاران وعده دادن همه چی تموم شد و ما در عرصه بین المللی پیروز شدیم . وکیلشون هم همون وکیل پرونده ویلتموس بود که اونهم ورزش ایران رو با حقه بازی و کلاهبرداری سرکیسه کرد و هیچ کار مثبتی در پرونده ها انجام نداد.میراسماعیلی بیسواد باید استعفا بده و یک شخص کاربلد مثل داورزنی رو بیارن سر کار. جودو خودش اینهمه بودجه نداره و راستی این هزینه های میلیاردی پرونده رو چه کسی باید تاوان بده؟حتما بازهم بیت المال بدبخت.

  • شهرام.ر
    0

    اگه فردا همین اتفاق در مسابقات جهانی تکواندو، کاراته، کشتی ، فوتبال و.. تکرار شد ،چه راهکار مناسبی داریم؟ یعنی ما یا باید دعا کنیم که ورزش اسراییل پیشرفت نداشته باشه و یا باید فاتحه ورزش ایران رو بخونیم؟

    نظرات شما -
    • یه آدمی
      0

      قبل پیشرفت ورزش اسراییل نابودشده ان شاالله

  • محمود
    0

    گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو نمیشه بگید سازمان ملل را قبول نداریم اسرائیل عضو سازمان ملل است .مابین ندارد.با اسرائیل مشکل داریم ربطی به ورزش نداره .یک راه را باید انتخاب کرد .

  • علی
    0

    ورود ورزش به سیاست مساوی با نابودی .مطمئنا نتیجه کار خودتون هست.

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      ورزش سیاسی هست لازم نیست

  • بهروزجعفری
    0

    مشکل جودو اینه این اقای میراسماعیلی استعفانمیده هیچ سوادی هم نداره تنها کارخاصش بازی نکردن جلوی ورزشکاراسراییلی بوده

  • احمد
    0

    مدیریت نالایق و ماله ای بیشتر از این انتظار نیست

  • کسری
    0

    مضحکه!جلسه میزاری با وزیر ورزش وغیر.. اگه حرف شما ووزارت ورزش ورئیس کمیته المپیک ارزش داشت که وضعتون این نبود.بی لیاقتی ودنبال ارزشهای واهی بودن درتضاد با روح پاک ورزش هست. کجای دنیارو سراغ دارید به فلسطین منابع مالی این کشور تزریق بشه وخودشون بااسرائیل مسابقه بدن وما بخاطر ارزشهایی که تضاد داره باعملکردمون ازمسابقه خوداری کنیم ونتیجه اش بشه ۴ سال محرومیت. دوره نون به نرخ روز خوردن گذشته میراسماعیلی.

  • کاربر ناشناس
    0

    میر اسماعیلی یک فرد مضر در ورزش جودو است برو کنار

  • منmank
    0

    حفظ آرمان ارج هست بر چند مدال

  • احمد
    0

    آقای میراسماعیلی شما وقتی یک ورزشکار جوان بودی و توی مسابقات جهانی بهت گفتند که نباید با ورزشکار اسراییلی مسابقه بدهی از عصبانیت زدی شیشه هتل را شکستی. تا اینکه با وعده پول و جایزه نقدی تو را آرام کردند. حالا که خودت رئیس شدی جوانی خودتو فراموش کردی و اجازه نمیدی که جوانهای ورزشکار با ورزشکاران اسراییلی مسابقه بدهند.

  • ارزط
    0

    چه پزی میدادین اونجاتون را اب بریز ارش فکر کردین اینجا ایران چهار تا انتصابی کار کنند

  • ایرانی
    0

    آقای میر اسماعیلی شما از فدراسیون برید همه ی مشکلات حل خواهد شد ، شما نه دانششو داری نه عرضه....

  • دلسوز
    0

    جدای از همه این حرفها مولایی حتی ناموسش را فروخت که اسم آن وطن است در بغل مغولان وحشی آرام گرفت اگر ورزش از سیاست جدا ست چرا فیفا دارایی فدراسیون فوتبال را بلوکه کرده است این مساعل وقتی به ایران می رسد سندیت پیدا می کند چون می خواهیم مستقل باشیم

  • ایرانی
    0

    انسان در داخل کشور با هم مشکلاتی دارند ولی در مقابل وطن باید یکی شد هنوز اسمی برای آن وطن فروش پیدا نکردم چون واژه اون اختراع نشده است فقط اسم اورا نمی شود داخل آنسان گنجاند

  • نقی
    0

    سلام.رای ابطال نشده بود.موقتالغو و تا یک ماه به فدراسیون مهلت داد تا صراحتا اظهارنظر کند..

  • علی
    0

    واقعا شما لیاقت این پست رو نداری .نه سواد داری نه زمان خودت جودو کار خوبی بود .شما بروید همه چی حل خواهد شد

  • رفراندم
    0

    چرا ما نباید با آنها مسابقه بدهیم و آنها را شکست بدهیم؟؟مگر ما نمیخواهیم قدرت ایران را به آنها نشان بدهیم؟راستی چرا ما برای بازی به لبنان و عراق میرویم آنها ما را هو میکنند،آب از آب هم تکان نمی خورد،؟؟آیا.....،چقدر سوال بی پاسخ!!! راستی میدانید که ما در جنگ با عراق چقدر لبنانی،،سوری،،فلسطینی،،و...اسیر کردیم؟؟؟ولی یک نفر اسراییلی نبود؟؟!!!

  • ذضا.
    0

    اگر ورزش کشور با همین سیاسی کاری و رفتاری که در جودو و کشتی و.. انجام میدهند ادامه دهد دیر نباشد همه فدراسیون ها محروم شوند. وقتی وسط مسابقه مربی داد میزنه بازی را واگذار کن به اسراییلی نخوری باید هم منتظر چنین احکام سنگینی باشید. فقط نمیدونم جواب جوانان ورزشکار مملکت چه میشه که دوران طلایی خود را از دست میدهند و مبسوزند. بد کردید با ورزش مملکت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها