مهاجرت تکواندوکار ایرانی به آمریکا

ملی‌پوش سابق تکواندو ایران برای ادامه زندگی به آمریکا مهاجرت کرد.

مهاجرت تکواندوکار ایرانی به آمریکا

فرزان عاشورزاده ملی‌پوش سابق تکواندو ایران در 27 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. عاشورزاده در 17 سالگی و در مسابقات قهرمانی آسیا 2014 در تاشکند برای اولین بار موفق به کسب مدال طلای آسیا شد و همان سال در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون نیز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

او سال بعد در مسابقات جهانی 2015 چیلیابینسک روسیه نیز به مدال طلا رسید و با حضور در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی لقب «سونامی تکواندو دنیا» را از فدراسیون جهانی دریافت کرد.

عاشورزاده در المپیک 2016 ریو نماینده ایران و یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلا بود، اما در ثانیه‌های پایانی دیدار نخست با نتیجه 4 بر 3 مغلوب عمر حاجامی از مراکش شد و از دور مسابقات کنار رفت. او بعد از المپیک 2020 توکیو نیز در مقاطعی عضو تیم ملی تکواندو کشورمان بود و در سال 2018 موفق به کسب مدال نقره آسیا و برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا شد.

آخرین حضور عاشورزاده در ترکیب تیم ملی، مسابقات جهانی 2023 تکواندو در آذربایجان بود که موفق به کسب مدال نشد. باید دید حضور عاشورزاده در آمریکا برای ادامه دوران قهرمانی خواهد بود یا خیر.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دمش گرم خوش به حالش

  • ناشناس
    0

    آدم یاد این ابیات می افتد: من اینجا بس دلم تنگ است/ و هر سازی که میبینم بد آهنگ است/ بیا ره توشه برداریم/ قدم در راه بی برگشت بگذاریم/ ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است؟!🙄😱😳🤔

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها