تداوم عملیات امنیتی ارتش عراق در شمال و غرب این کشور

نیروهای امنیتی عراق طی عملیات ویژه‌ای در شمال و غرب این کشور، مواد منفجره باقی مانده از داعشی‌ها را کشف و خنثی کردند.

تداوم عملیات امنیتی ارتش عراق در شمال و غرب این کشور

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مرکز رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک گروه از نیروهای تیپ سه پلیس فدرال در فرماندهی عملیات مشترک کرکوک عملیات بازرسی را در روستاهای الشاه کلدی، الحمدانیه، الجعفریه و الکرامه العصریه" واقع در استان شمالی کرکوک آغاز کردند.

طبق گزارش این مرکز، در عملیات یاد شده دو بمب دست‌ساز، یک آتش‌بار و یک خمپاره کالیبر ۶۰ باقی مانده از داعشی‌ها کشف شدند که همه آنها توسط تیم مهندسی در محل خنثی شدند.

همچنین این مرکز افزود: گروهی از نیروهای تیپ ۲۰ فرماندهی عملیات غرب نینوا نیز در عملیات بازرسی روستای تل البنات، یک راکت جنگنده و سه راکت مدل آرپی‌جی کشف و ضبط کردند.

مرکز رسانه امنیتی عراق در ادامه اعلام کرد: پس از گزارش اطلاعاتی به تیپ ۱۰ فرماندهی عملیات الانبار درباره وجود بمب‌هایی دست‌ساز در شهرستان الکرمه در منطقه الصبیحات در نزدیکی الاقواس، گروهی از نیروهای این تیپ برای بررسی و تفتیش منطقه اعزام شدند، آنها در آنجا ۱۷ صفحه فلزی، دو چاشنی انفجار، یک گلوله توپ اتریشی و یک خمپاره کالیبر ۸۱ باقی مانده از داعشی‌ها را کشف کردند و در ادامه نیز انبار مواد کشف شده منفجر شد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ آزادسازی تمامی اراضی خود از کنترل گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها