افراد و شرکت‌های پاکستانی در لیست جدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه

یک بیانیه رسمی آمریکا نشان می دهد ۱۰ مورد از ۳۲ فرد و شرکتی که روز پنجشنبه از سوی جو بایدن از بابت اتهام مشارکت در جرایم سایبری ادعایی روسیه تحریم شده‌اند در دو شهر کراچی و لاهور پاکستان هستند.

افراد و شرکت‌های پاکستانی در لیست جدید تحریمهای آمریکا علیه روسیه

پایگاه نشریه داون پاکستان گزارش کرد، روز پنجشنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اقدام به اخراج ۱۰ دیپلمات روسی و تحریم نزدیک به ۳۶ فرد و شرکت در ارتباط با هک و حمله سایبری گسترده آژانسهای فدرال آمریکا و همچنین مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کرد.

روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای به شناسایی این افراد و شرکتها پرداخت. در فهرست اعلام شده نام برخی اشخاص پاکستانی از جمله احمد شهزاد از لاهور، زاده ۱۴ دسامبر ۱۹۸۷ به چشم می خورد. این فهرست شامل چند آدرس ایمیل نیز هست.

بر اساس بیانیه رسمی آمریکا، او شامل یک دستور اجرایی به سال ۲۰۱۸ شده که به اعمال برخی تحریمها از بابت مداخله خارجی در انتخاباتی در آمریکا می پردازد.

همچنین حیات محمد خیزار زاده ۱۴ ژوئیه ۱۹۹۴ از کراچی نیز با اتهام مشابهی مواجه شده است.

همین مساله درباره رضا محسن از کراچی زاده ۲۵ مه ۱۹۸۶ صدق می کند.

این بیانیه تاکید داشته که همه این افراد در چندین شرکت فن آوری اطلاعات دخیل بوده و با یکدیگر مرتبط هستند.

یکی از شرکتهای ذکر شده در این بیانیه شرکت فرش ایر فارم هاوس در کراچی بوده و این بیانیه ادعا کرده که این شرکت با رضا محسن و چند تن دیگر مرتبط است.

نشریه داون به ذکر اسامی چند شرکت دیگر مستقر در پاکستان که هدف این تحریمهای آمریکا قرار گرفته اند اشاره کرده است.

رسانه‌های آمریکایی متذکر شده‌اند که دومین دور تحریمهایی که جو بایدن علیه ولادیمیر پوتین اعمال کرده سخت تر و فراگیر تر از دور قبلی هستند. روسیه متهم به هک کردن شبکه های دست کم ۹ آژانس فدرال در پنج ماه قبل با هدف جمع آوری اسرار آمریکا طی عملیات نفوذ سایبری سولارویندز شده است.

همچنین روسیه متهم به تلاش برای اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از طریق اجرای کمپین های اطلاعاتی دروغ برای کمک به دونالد ترامپ مشابه با تلاشهایش برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ شده است.

روسیه همه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و وعده داده که در نوع خود پاسخ خواهد داد. ماه گذشته میلادی آمریکا هفت مقام روس و بیش از ۱۲ شرکت دولتی را در ارتباط با ادعای مسمومیت آلکسی ناوالنی، چهره مخالف کرملین هدف تحریم قرار داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟