اندونزی سفارتش را از افغانستان به پاکستان برد

وزیر امور خارجه اندونزی گفت که سفارت این کشور در افغانستان کاملا تخلیه شده و چند دیپلمات در هیات دیپلماتیک این کشور در پاکستان تعیین شده‌اند تا وظایف مربوط به این سفارتخانه را به عهده بگیرند.

اندونزی سفارتش را از افغانستان به پاکستان برد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی کومپاس، اوایل روز شنبه یک هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به نیروی هوایی اندونزی که حامل دیپلماتهای تخلیه شده و اعضای خانواده آنها و همینطور دیگر شهروندان اندونزیایی بود از کابل وارد پایگاه هوایی هالیم در حومه جاکارتا شد. بر اساس گزارشها این هواپیما حامل ۲۶ شهروند اندونزیایی، پنج فیلیپینی و دو تبعه افغان بود. رتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونزی در مراسم استقبال از آنها حضور یافت.

مارسودی در اظهاراتی که از تلویزیون پخش شد، گفت: در ابتدا قرار بود خارج سازی شهروندان اندونزیایی از افغانستان با یک هواپیمای غیرنظامی انجام شود اما به دلیل وضعیت بی ثبات در فرودگاه کابل تصمیم گرفته شد یک هواپیمای ترابری نیروی هوایی به کابل اعزام شود.

این وزیر بیان داشت، وزارت خارجه اندونزی در ابتدا برنامه‌ریزی کرد تا یک گروه کوچک از دیپلماتها در کابل بمانند تا کارشان را ادامه دهند اما به دلیل " تحول سریع وضعیت" تصمیم گرفته شد این هیات دیپلماتیک کاملا تخلیه شود و وظایف سفارتخانه واقع در افغانستان به گروهی از دیپلماتها در سفارت اندونزی در پاکستان موقتا واگذار شود.

در سال ۱۹۹۶ سفارت اندونزی بعد از به قدرت رسیدن طالبان از کابل به اسلام آباد منتقل شده و تا سال ۲۰۰۴ در پاکستان مانده بود. در سال ۲۰۰۶ سفیر اندونزی به کابل بازگشت.

در تاریخ ۱۵ اوت طالبان وارد شهر کابل شده و سقوط دولت غیرنظامی افغانستان را رقم زد. به دنبال این تحول هزاران افغان از ترس تلافی جویی شبه نظامیان طالبان در صدد فرار از این کشور برآمدند که این به آشوب در فرودگاه شهر کابل اضافه کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها