معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خبر داد

ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های استان مرکزی در روز ۱۳ فروردین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هرگونه تجمع در فضای سبز، پارک ها و تفرجگاه‌های استان مرکزی در روز ۱۳ فروردین ممنوع است.

ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های استان مرکزی در روز ۱۳ فروردین

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت شرایط کرونایی در استان مرکزی، اظهار کرد: برابر اعلام وزارت بهداشت متاسفانه سه شهرستان اراک، ساوه و خمین در وضعیت رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار گرفتند و ۹ شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد قرار دارند و در شرایط فعلی شهرستان آبی در استان مرکزی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به انتشار ویروس کرونا در سطح استان مرکزی و تغییر رنگ شهرها از زرد به نارنجی و از آبی به زرد، شرایط و محدودیت‌های کرونایی استان تغییر کرده و متناسب با وضعیت جدید، وضع شده است.

اکرمی بیان کرد: با وجود توصیه‌هایی که صورت می‌گرفت، اما متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی مردم استان کاهش یافت و مسافرت‌های نوروزی از سایر استان‌های کشور به استان مرکزی و تردد مردم استان به سایر نقاط کشور موجب شد تا شرایط جدیدی در استان حاکم شود و رنگ‌بندی‌های قبل از نوروز به یکباره تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به پروتکل اعلامی وزارت بهداشت در شرایط نارنجی گفت: در رنگ‌بندی‌های کرونایی در شرایط نارنجی گروه های شغلی ۳ و ۴ باید تعطیل شود و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و خروج پلاک‌های بومی نیز ممنوع است.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به رصد ورود و خروج خودروها به استان مرکزی توسط دوربین‌ها و حضور فیزیکی پلیس و عوامل راهداری گفت: رانندگانی که طبق مقررات اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل نکنند، اعمال قانون شده و جریمه خواهند شد و امیدواریم تمامی رانندگان محدودیت‌های ترافیکی در شرایط نارنجی را رعایت کرده و از تردد جدا خودداری کنند تا از انتشار بیماری به نقاط دیگر جلوگیری شود.

وی در خصوص تمهیدات ستاد استانی مبارزه با کرونا برای تعطیلات پایان هفته بویژه ۱۳ نوروز و روز طبیعت نیز گفت: اکیدا توصیه می‌شود به هیچ وجه تجمعات در تفرجگاه ها و فضاهای سبز شهری صورت نگیرد و هرگونه تجمع در این اماکن ممنوع است.

او تاکید کرد: توصیه ما به شهروندان در روز طبیعت آن است که حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند و ضمن پرهیز از حضور در جمع‌ها و اماکن شلوغ، تمامی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و کرونایی را رعایت کرده و از هرگونه عادی انگاری در خصوص کرونا و خطرات آن، اجتناب کنند.

اکرمی در ادامه از پلیس و تمامی شهرداران شهرهای استان مرکزی بویژه سه شهر اراک، خمین و ساوه که در وضعیت نارنجی بسر می‌برند خواست تا از اتراق مردم در پارک‌ها، فضای سبز و تفرجگاه‌ها ممانعت بعمل آورند و مردم نیز با پرهیز از دورهمی و تجمعات اجازه ندهند شرایط کنونی استان تغییر یافته و میزان درگیری مردم با کروناویروس افزایش یابد.

او با تاکید بر اینکه کرونا با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: کروناویروس خیلی تابع رنگ بندی‌هایی که اعلام می‌شود نیست و به محض شکسته شدن پروتکل‌های بهداشتی، شرایط کرونایی در میزان ابتلا، بستری و فوت افزایش پیدا می‌کند. تجربه افزون بر یکسال درگیری با کرونا نشانگر آن است که این موضوع بارها اثبات شده است و متاسفانه برخی از مردم با ساده‌انگاری و عادی‌انگاری در مواجهه با این ویروس که دارای رفتار ناشناخته است، نمی‌خواهند باور کنند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط دشواری پیش روی آنهاست.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: با وجود شرایطی که بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان بوجود آورده است هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات وجود ندارد و متاسفانه در دو هفته اخیر با افزایش میزان مسافرت‌ها و ترددهای بین استانی و نیز دیدوبازدیدهای نوروزی شرایط کرونایی بغرنج‌تر شد و چنانچه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود وضعیت فعلی بدتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصمیمات و اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا با توجه به بضاعت نیروی اجرایی و انسانی محدود است و نمی‌توان برای هر فرد یک پلیس یا عامل بازدارنده در نظر گرفت. از این رو همراهی و مشارکت مردم در اجرای تصمیمات به تثبیت شرایط کرونایی و کاهش آمار مبتلایان به بیماری کمک خواهد کرد.

اکرمی، با تاکید بر اینکه مردم باید خودشان به فکر حفظ سلامت خویش باشند، گفت: چنانچه شرایط رنگ بندی استان تغییر پیدا کند و از نارنجی به قرمز تبدیل شود ناگزیر به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و تعطیلی کسب‌وکارها خواهیم شد و امیدواریم با رعایت مردم اجازه ندهیم فعالیت کسب‌وکار در استانی تعطیل و از همه مهمتر سلامت جامعه به مخاطره بیفتد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها