طرز تهیه کتلت ماکارونی به سبک ناپُلی

امروز می خواهم طرز تهیه یک کتلت خوشمزه را به شما آموزش دهم که با ماکارونی، ژامبون، نخود فرنگی و پنیر تهیه می شود.

طرز تهیه کتلت ماکارونی به سبک ناپُلی

مواد لازم:

نمک و فلفل: به مقدار لازم

آرد سه صفر: 100گرم+200گرم

روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

جوز هندی: مقداری

آب: 250 میلی لیتر

پنیر پرولون: 200 گرم

ژامبون: 100 گرم

نخود فرنگی: 50 گرم

روغن مایع: یک قاشق غذاخوری

ماکارونی: 250 گرم

پودر سیر: مقداری

کره: 100 گرم

شیر پرچرب: 500 میلی لیتر

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا باید 100 گرم کره را داخل یک تابه یا شیرجوش بی اندازید و آن را روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود سپس 100 گرم آرد سه صفر را به آن بی افزایید و کره را با آرد همزده و تفت بدهید.

کتلت ماکارونی به سبک ناپلی

حرارت گاز را کم و ملایم نگه دارید نباید آرد بسوزد یا تغییر رنگ دهید 1 الی 2 دقیقه آرد را با کره تاب دهید سپس 500 میلی لیتر شیرپرچرب را به آن افزوده و همه مواد را مدام باهم مخلوط کنید تا آرد گوله نشود و سسی یکدست و قوام دار به دست بیاید.

در آخر مقداری نمک و فلفل و کمی پودر سیر به آن بی افزایید.

همه مواد را باهم مخلوط کرده و گاز را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

مرحله دوم:

یک قابلمه تا نیمه از آب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید سپس 250 گرم ماکارونی را داخل آب بریزید، 1 قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید ماکارونی ها کاملا پخته شوند.

ماکارونی های پخته شده را باید آبکش کنید، قابلمه را از روی حرارت گاز برداشته و محتویات درون آن را داخل یک آبکش بریزید سپس ماکارونی ها را با آب ولرم کمی شستشو دهید تا نمک اضافی آن شسته شود.

ماکارونی ها را کنار بگذارید تا آب اضافی آن ها برود.

مرحله سوم:

50 گرم دانه های نخود فرنگی سبز و تازه را تمیز بشویید، داخل یک قابلمه کوچک یا شیرجوش کمی آب بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید کمی نمک داخل آن ریخته و سپس دانه های نخود فرنگی را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا پخته و نرم شوند تقریبا 10 الی 15 دقیقه جوشیدن نخودفرنگی ها در آب کافی ست.

مرحله چهارم:

ماکارونی های پخته شده را روی یک سینی قرار دهید و کمی با چاقو به آن ضربه بزنید تا کمی خرد شود، سپس آن را داخل یک کاسه بریزید سپس به آن سسی را که در مرحله اول آماده کرده بودید اضافه کنید.

نخودفرنگی های آب پز شده؛ 100 گرم ژامبون خرد شده و 200 گرم پنیر پرولون تکه تکه شده را به آن افزوده سپس همه مواد را به کمک دو قاشق از دو طرف با هم مخلوط کنید تا مخلوطی همگن یه دست بیاید.

کتلت ماکارونی به سبک ناپلی

مرحله پنجم:

از یک سینی فر استفاده کنید و کل این مواد را داخل سینی بریزید و به طور کامل همه مواد را کف سینی به طور یکنواخت پخش کنید. این سینی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید این کار باعث می شود تا نشاسته ماکارونی سبب چسبیدن همه مواد به همدیگر شود.

مرحله ششم:

از یک حلقه فلزی شیرینی پزی استفاده کنید که قطر آن کمتر از 5 سانتی متر نباشد.

200 گرم آرد سه صفر را با 270 میلی لیتر آب مخلوط کرده و داخل آن مقداری نمک و فلفل و جوز هندی بریزید و همه مواد را باهم مخلوط کنید تا مایعی رقیقی از آرد و آب به دست بیاید.

سینی حاوی مواد ماکارونی را پس از گذشت یکساعت از یخچال خارج کنید، حالا با حلقه فلزی شیرینی پزی این مایه را قالب بزنید، سپس دایره های بدست آمده را در مایه آرد و آب انداخته و خارج کنید.

کتلت ماکارونی به سبک ناپلی

به مقدار لازم روغن سرخ کردنی در یک تابه بریزید و تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود سپس کتلت های غلتیده در مایه آب و آرد را داخل روغن بی اندازید و اجازه دهید سرخ و طلایی شوند.

این کار را باید برای همه مواد کتلت انجام دهید و هر یک را پس از غلتاندن در مایه آب و آرد در روغن بی اندازید و سرخ کنید.

این کتلت خوشمزه را می توانید با نان ساندویچی، خیارشور، گوجه فرنگی و سس دلخواه میل نمایید. نوش جان

نکته:

پرولون از پنیرهای خوشمزه و خوش عطر ایتالیایی است که از شیر گاو تهیه می شود. قشر بیرونی این پنیر زرد و طلایی رنگ بوده که باید برای مصرفتان آن را تکه تکه یا رنده نمایید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها