توصیه‌های پلیس به شهروندان:

چه کنیم دزد به ما نزند؟

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: سارقان و افراد سودجو همیشه منتظر فرصتی هستند تا بتوانند اهداف مجرمانه خود را عملی کنند و برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم باید هشدارهای پلیس را جدی بگیریم.

چه کنیم دزد به ما نزند؟

سرهنگ «بهزاد عبدیان» روز یکشنبه با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: پرهیز از مسافرت غیر ضروری، رعایت نکات حفاظتی برای پیشگیری از سرقت منزل و وسایل نقلیه، و اعلام موارد مشکوک به شماره تماس ۱۱۰ پلیس راهکارهای مناسبی برای ایجاد و ارتقا امنیت پایدار در مشارکت شهروندان با نیروهای پلیس است.

سرهنگ عبدی گفت: ایمنی راهرو، پشت بام منزل با حفاظ نرده‌ای، نصب حفاظ محکم بر روی پنجره ها، نورگیر، پاسیو و خالی نگذاشتن منزل در حد امکان به شهروندان توصیه می‌شود.

وی افزود: خدمه ساختمانی، نظافت‌چیان شب، تعمیرکاران، افراد ناشناس دیگر و… آنقدر قابل اعتماد نیستند که کلید ساختمان در اختیار آنان باشد.

چه کنیم دزد به ما نزند؟

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پردیس گفت: شهروندان وجوه نقد، طلا، جواهر و اوراق بهادار خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و ثبت شماره سریال لوازم منزل راهکار مناسبی برای شناسایی لوازم منزل در صورت سرقت است.

وی با اشاره به ضرورت تامین امنیت شهروندان، اظهار داشت: تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در گزارش موارد مشکوک محیط را برای مجرمین ناامن و افزایش امینت برای خانواده‌ها را به همراه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رعایت موارد امنیتی برای خودرو، اظهار داشت: رانندگان خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کرده و خودرو خود را در شب هنگام در محلی با نور کافی پارک کنند.

عبدیان افزود: هنگام ترک خودرو دقت کنید که درب ها و شیشه‌ها بطور کامل بسته باشند و اشیای قیمتی، کیف و سایر وسایل وسوسه انگیز برای سرقت را در خودرو جا نگذارند.

چه کنیم دزد به ما نزند؟

وی ادامه داد: اگر اتومبیل شما دچار نقص فنی شده و لازم است آن را هل دهید، به هیچ وجه اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند، خودرو را در حالت روشن رها نکنند و سوئیچ خودرو را به افراد غیر مطمئن و تعمیرکاران ندهند.

فرمانده نیروی انتظامی به رانندگان خودروهای کرایه ای توصیه کرد: در مقابل پیشنهادات دربستی وسوسه انگیز و یا مسافرین دربستی با وضعیت مشکوک احتیاط لازم را رعایت، حتی المقدور به این پیشنهادات جواب منفی بدهند.

عبدیان گفت: مالکان موتورسیکلت توجه داشته باشند که وسیله نقلیه خود را به قفل و زنجیر مجهز و موتور سیکلت را به شیئی ثابت و محکم قفل کنند

شهرستان پردیس با جمعیتی در جدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها