مدیرکل استاندارد خراسان رضوی:

کیفیت مصنوعات طلا در مشهد منطبق با شاخصهای استاندارد است

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر اساس نمونه‌برداری و آزمایشهای صورت گرفته امسال از کیفیت مصنوعات واحدهای تولید و عرضه طلا در مشهد هیچ گونه

کیفیت مصنوعات طلا در مشهد منطبق با شاخصهای استاندارد است

علیرضا جمیع افزود: امسال ۲۰۸ نمونه از مصنوعات طلا از کارگاههای طلاسازی و ۵۲ نمونه از واحدهای عرضه طلا در سطح کلانشهر مشهد مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هیچ مورد عدم انطباق بحرانی با موازین استاندارد در همه ۲۶۰ مورد مصنوعات طلای مورد ارزیابی از کارگاهها و واحدهای عرضه طلا در مشهد مشاهده نشده است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی شاخص شناسایی طلای ۱۸ عیار را ۷۴۵ در ۷۵۰ هزار واحد ذکر و بیان کرد: اگر این شاخص در یک نمونه مصنوع طلای آزمایش شده کمتر از ۷۴۵ باشد "عدم انطباق بحرانی" رخ داده لذا واحد تولیدی یا عرضه‌کننده چنین مصنوعی به دادگاه معرفی می‌شود.

جمیع افزود: مواردی با عیار ۴۷۸ تا ۴۷۵ در هزار واحد از ۲۶۰ نمونه مورد آزمایش از واحدهای سازنده طلا در مشهد مشاهده شده است لذا ۲۵ مورد اخطار در این خصوص برای آنها صادر شد.

هزار و ۱۷۴ واحد عرضه طلا، نقره و جواهر و هزار و ۵۰۰ واحد تولید مصنوعات طلا و نقره زیر نظر اتحادیه طلا و نقره مشهد در این کلانشهر مجوز فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها