مدیرکل استاندارد ایلام:

پایان تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: درج نشان و کد ده رقمی استاندارد بر روی کالاها بدون توجه به ضوابط استاندارد، پیگیرد قانونی دارد.

پایان تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد است

مهناز اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، واحدهای تولیدی باید شماره ده رقمی مندرج در پروانه کاربرد علامت استاندارد و نیز نشان استاندارد دارای اندازه مناسب و خوانا و متناسب با سایز بسته‌بندی کالارا درج کنند به طوری که این نشان در معرض دید و قابل رویت باشد.

وی گفت: واحدهای تولیدی مکلف‌اند تا پایان تیر نسبت به اصلاح نشانه‌گذاری طبق ضوابط اعلام شده اقدام کنند و در صورت عدم رعایت موضوع و مشاهده کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولیدی و یا مراکز عرضه و توزیع، پروانه استاندارد واحد تولیدی تعلیق و اقدامات قانونی بر علیه واحد تولیدی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: مطابق ضوابط اجرایی استانداردهای اجباری و تشویقی و طرز به کار بستن علائم آن‌ها" و به استناد روش اجرایی ۴۲/۲۱۳/د و مندرجات فرم نشانه گذاری ابلاغی، درج علامت استاندارد و کد ده رقمی پیگیری استاندارد در ذیل علامت استاندارد الزامی است.

همتی ادامه داد: درج علامت با خط واضح و خوانا و متناسب با افزایش ابعاد بسته بندی و سایز علامت استاندارد همچنین درج نام و نوع فراورده مطابق با استاندارد ملی به صورت مشخص و خوانا و فونت یکسان و بزرگ‌تر از برند تجاری و سایر مشخصات اسمی اظهار شده و درج نوع کاربرد فراورده غذایی بر روی برچسب و انطباق آن با استاندارد ملی مربوطه الزامی است و عدم درج آن مطابق ضوابط ابلاغ شده بر روی کالا به منزله نقص است و منجر به تعلیق پروانه به دلیل عدم رعایت الزامات و اقدام قانونی علیه واحد تولیدی خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها