وزیر کار خبر داد

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰


12 اسفند 1399 - 14:17
603e17ce3c7dd_2021-03-02_14-17
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ همسان سازی می‌شود.

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم بهره برداری از مرکز ملی پالایش کسب و کار وزارت کار، اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حمایت از واحد‌های تولیدی، تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا بتوانند در این مدت بخشی از ضرر و زیانی را که متحمل شدند، جبران کنند.

وی گفت: در فضای عمومی کشور برای اشتغال و رشد اقتصادی باید اقداماتی را انجام دهیم، برخی از کسب و کار‌ها که وارد دوره سخت و مشکل می‌شوند و در آن زمان کمک به این واحد‌های تولیدی ممکن است دیر باشد، به همین منظور تصمیم گرفتیم که ایده‌ای برای رفع مشکلات و نواقص واحد‌های تولیدی داشته باشیم و این ایده در دانشگاه علم و فرهنگ، با همکاری بین جهاد دانشگاه و وزارت کار شکل گرفت و امروز شاهد رونمایی از این ایده در قالب راه اندازی مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار کشور هستیم.

شریعتمداری بیان کرد: این مرکز به واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده‌اند کمک می‌کند تا موضوع آن‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و قبل از بروز مشکل بزرگتر، مشکل آن‌ها حل شود. این مرکز وظیفه رصد و پایش مشکلات واحد‌های تولیدی را دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ماه به اجرا درآمد، حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای هم همسان سازی شد و همسان سازی حقوق صندوق‌های بیمه‌ای دیگر به معنای این نبود که حق ۳.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی نادیده گرفته شود.

وی افزود: همواره در مذاکرات ما با رییس سازمان برنامه و بودجه این موضوع مطرح بود که مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید مجدد اجرا شود و در بند "و" قانون بودجه ۱۴۰۰ منابعی پیش بینی شده است که حقوق بازنشستگان در سال آینده همسان سازی شود.

شریعتمداری گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول سال ۱۴۰۰ همسان سازی می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول همسان سازی در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران، گفت: روند بررسی نرخ تورم تا روز‌های پایانی سال ادامه دارد، چراکه باید این نرخ به طور دقیق اعلام شود، به همین دلیل مجبور هستیم تا پایان سال برای تعیین مزد کارگران صبر کنیم، هنوز مشخص نیست رقم دستمزد چقدر افزایش می‌یابد و جلسات بررسی دستمزد کارگران از امروز برگزار می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ همسان سازی می‌شود.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

603e17ce3c7dd_2021-03-02_14-17
12 اسفند 1399 - 14:17

محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم بهره برداری از مرکز ملی پالایش کسب و کار وزارت کار، اظهار کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حمایت از واحد‌های تولیدی، تسهیلاتی در نظر گرفته شد تا بتوانند در این مدت بخشی از ضرر و زیانی را که متحمل شدند، جبران کنند.

وی گفت: در فضای عمومی کشور برای اشتغال و رشد اقتصادی باید اقداماتی را انجام دهیم، برخی از کسب و کار‌ها که وارد دوره سخت و مشکل می‌شوند و در آن زمان کمک به این واحد‌های تولیدی ممکن است دیر باشد، به همین منظور تصمیم گرفتیم که ایده‌ای برای رفع مشکلات و نواقص واحد‌های تولیدی داشته باشیم و این ایده در دانشگاه علم و فرهنگ، با همکاری بین جهاد دانشگاه و وزارت کار شکل گرفت و امروز شاهد رونمایی از این ایده در قالب راه اندازی مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار کشور هستیم.

شریعتمداری بیان کرد: این مرکز به واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده‌اند کمک می‌کند تا موضوع آن‌ها مورد پیگیری قرار گیرد و قبل از بروز مشکل بزرگتر، مشکل آن‌ها حل شود. این مرکز وظیفه رصد و پایش مشکلات واحد‌های تولیدی را دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، تصریح کرد: بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد ماه به اجرا درآمد، حقوق بازنشستگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای هم همسان سازی شد و همسان سازی حقوق صندوق‌های بیمه‌ای دیگر به معنای این نبود که حق ۳.۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی نادیده گرفته شود.

وی افزود: همواره در مذاکرات ما با رییس سازمان برنامه و بودجه این موضوع مطرح بود که مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید مجدد اجرا شود و در بند "و" قانون بودجه ۱۴۰۰ منابعی پیش بینی شده است که حقوق بازنشستگان در سال آینده همسان سازی شود.

شریعتمداری گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اول سال ۱۴۰۰ همسان سازی می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول همسان سازی در سال جاری، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران، گفت: روند بررسی نرخ تورم تا روز‌های پایانی سال ادامه دارد، چراکه باید این نرخ به طور دقیق اعلام شود، به همین دلیل مجبور هستیم تا پایان سال برای تعیین مزد کارگران صبر کنیم، هنوز مشخص نیست رقم دستمزد چقدر افزایش می‌یابد و جلسات بررسی دستمزد کارگران از امروز برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

نظرات 28
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ایرج چهلگردی سامانی 0 0 پاسخ 1400/1/14 -15:54

اینجانب کارگر بنیاد مستضعفان راننده به مدت ۲۷ سال به صورت ۲۴ ساعته مشغول کار بودم که سختی کار به اینجانب تعلق گرفت و۴٪تامین اجتماعی هم پرداخت شد الان با سابقه کار ۳۵ سال سختی کاری به اینجانب واریز نشده ممنون میشم بنده را در این خصوص آگاه فرمائید هر چند که سالهایی که به صورت ۲۴ ساعته کار را اگر محاسبه کنید کار کردم از ۴۰ سال هم بالا تر میرود با کمال تشکر ایرج چهلگردی سامانی

کاربر ناشناس 0 0 پاسخ 1399/12/18 -16:32

چرا با بازنشستگان تامین اجتماعی بدرفتار می کنید آیا با این حقوق ناچیز می شود زندگی کرد

عبدالرضا 0 0 پاسخ 1399/12/17 -10:06

علی الحساب قراره علی الحساب جناب سالاری یه چیزی بحساب بازنشسته های پررو که هی توی خیابون میان وسرک میکشن توی کار جناب سالاری ودوستان! بلکه برن خونه تا بشه یه کاری واسه این ۹۰ هزار بکنیم. شوخی نیست ۹۰ هزارمیلیارده .چندر غاز که به مستمری بگیرا میدیم .یه مقدارم بابت بیمارستان ودارو بازی! خب اقلا چهل پنجاه میلیارد میمونه. تقسیم این مبلغ عظیم بین دوستان ازجناب بیات درکانون گرفته تا درهیت مدیره سازمان وامنا و...کاردشواری است که با توی خیابون اومدن بازنشستها نمیخونه و...بازنشستگان ومستمری بگیران عزیز هوشیارباشید با فقط یک دوم این مبلغ نباید دریافتی شما از ۹یا ده ملیون کمترباشه .کف خیابونهارو تا حصول نتیجه درست وقانونی همراه بافرزندان بیکاروالاف خودرهانکنید.درغیراینصورت تردیدنکنیدکه جناب بیات ازکانون وجناب سالاری ودوستان باتجارب فراوان گذشته سه سوته قبر این ۹۰ هزارمیلیارد را خواهندکند. ناهیدحیدری نیز یکی ازسهم بگیران است که بعیدمیدانم با هزار دوهزار رضایت بدهدو...خوددانید.کف خیابان را رها کردید، تمام.

کارگران 1 0 پاسخ 1399/12/15 -08:04

فقط بازنشستگان براتون مهمه چون جناب روحانی دستور صادر کرده کاریش نمی شه کرد کارگران هیچی. خجالت هم خوب چیزیه ما هنوز خونه نداریم

بازنشسته تامین اجتماعی 0 0 پاسخ 1399/12/15 -00:49

این اچار فرانسه روحانی با دروغگویی هایش و حقکشی هایمان ضمن ضلم وستم در حق کارگران بازنشسته وی با نوبخت جور با جور با عمل نادانانه قصد دارند سال دیگر ان را ماست مالی کنند و ما را نادان که از قوانین زیر پایی انها خبر نداریم بدترین توهین را در حق ما روا داشتند

محمدرضا 1 0 پاسخ 1399/12/13 -11:25

عین اله باقرزاده چاق شده

مجید 2 0 پاسخ 1399/12/13 -10:11

وزیر مسکن قول مسکن ملی را به دولت اینده داد و شما هما یکسان سازی همینطور .در 7سال گذشته هیچ ........نکردید

خدمت واقعی به همه 0 1 پاسخ 1399/12/13 -05:53

زحمت بکشید امسال سابقه بالا هابا هر سهمیه را بازنشست کنید و سال بعد همسان سازی را شروع کنید تا خدمت بزرگی کرده باشید

حسین 4 0 پاسخ 1399/12/13 -04:32

اگر همین اسفندماه به گفته اقای نوبخت همسانسازی نشودو احکام مستمریاصلاح نشود اعتراصات گستر ده ای را شب عید خواهیم داشت

حسین 2 0 پاسخ 1399/12/13 -04:28

جالبه نوبخت گفته اسفندماه احکام اصلاح شود این اقاچرا سنگ اندازی میکند یعنی امین شرکاست وای به روزی که بگندد نمک

دن کیشوت 3 0 پاسخ 1399/12/13 -01:37

وزیر پلاستیکی، وکیل پلاستیکی، مدیرعامل پلاستیکی، جهت تحویل به بازیافت به منظور تولید کود خریداریم، به بالاترین قیمت: هر یک تن هزار تومان

دبهل 4 0 پاسخ 1399/12/12 -23:00

ببینیم تعریف کنیم فقط فردا ،فردای که معلوم نیست کی است .ححتمأدوباره چند غاز اضافه میکنند بعد باتیتر درشت توخبرها میگن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شدبعد هم عرضه داشته باشید بگویید تورم ده برابرحقوق شد.ظلم دستگاه تمامی ندارد.والسلام

یه بازنشسته تامین اجتماعی 4 0 پاسخ 1399/12/12 -21:43

امسال 140 هزارتومن به حداقل بگیرها همسان! ببخشید متنااااااااااااااااااسب سازی بر اساس عدالت بیییییییییییییییمه ای کردند(عدالت تورمی کاملا برعکس شد و ضررش فقط به مارسید) . باقی بین خودشون هپلی هپو شد و بعد هم ازهم قدردانی کردند و همین مجلس انتصابی از همین وزیر کارفرما قدردانی کردو بعد ما موندیم و تورم 200-300 درصدی و بیچارگی!!! فقط ماده 96 باید اجرا بشه همسان سازیشون به درد بالابگیرها میخوره که از خودشونند!!!!

کشوری 2 1 پاسخ 1399/12/12 -20:57

لطفا از جمله ،، تبعیض بین صندوقها ،، استفاده نکنید وقتیکه قانون کارمندان 9% ای اینقدر سختگیرانه است و مقدار کسری هر ماه مبلغ قابل توجهی بیشتر است !!!!

زیر ساختی 6 0 پاسخ 1399/12/12 -20:53

تامین اجتماعی لطفا سن بالاهای پر سابقه را بازنشست کند تا جوانان شاغل شوند

مردم 4 0 پاسخ 1399/12/12 -19:43

این تامین اشتباهی است نه تامین اجتماعی .کارگر ۲۸۰۰ حقوق کارمند تامین اجتماعی ۸میلیون .

م ک 2 0 پاسخ 1399/12/12 -18:31

شمارا بخدا.اگرهمسان سازی میکنید.تمام جوانب آن رادرنظر بگیرید.مثل آن دفعه ازسروتهش نزنید.بنده درهمسان سازی گذشته ۱۰مرتبه پیامک زدم درباره طرح نوسازی ۲۵ساله.که حقشون ضایع شد.وککتون هم نگزید.آقایان خداوکیلی این باردیگه طرح۲۵ ساله نوسازی که ۳۰سال بیمه پرداختکردیم مدنظرقراردهید.

بینوا 15 0 پاسخ 1399/12/12 -17:44

چاقالو کم خالی ببند

رضا 8 0 پاسخ 1399/12/12 -17:33

کارگران همگی و _زیر _ رفاه اجتماعی هستند

شهروند 16 0 پاسخ 1399/12/12 -17:29

نزدیک انتخابات وعده ها و شعارها شروغ شد . وام کم بهره میدیم - حقوق اضافه می کنیم - دلار ارزون می کنیم و . . .

یک مستمری بگیر 16 0 پاسخ 1399/12/12 -17:07

بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد لعنت بر پدر دروغگو

کاربر ناشناس 13 0 پاسخ 1399/12/12 -16:40

تو حرف نزن فقت برو بیرون

تن 7 0 پاسخ 1399/12/12 -16:31

اینچرا نمیتوپه خلاص شیم

یادت باشه 14 0 پاسخ 1399/12/12 -16:28

پس مابه التفاوت این ظلم و تبعیض که تحت نظارت و مسئولیت شما و خزانه دار دولت انجام شد چه میشود؟؟نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم باید پاسخگو باشید.مثل اینکه جنابعالی معنای عدالت و حق الناس رانمیدانید.........

کارگر 21 1 پاسخ 1399/12/12 -16:20

وای ببین حقوق کارگرها چقدر برایشان مهم است که برای برسی نرخ تورم باید تا روزهای پایانی سال صبر کنند. مگه تورم تو حقوق کارگرها تاثیر هم داره؟آخه عوام فریبی تا چه حد؟ ظلم و دروغ تا کی؟چی بگیم به تو با این غیافه کریه المنظرت؟

ناشناس 22 0 پاسخ 1399/12/12 -15:34

قیافه اینارو میبینی باید کفاره بدی راستی از دامادت چه خبر با اون همه اختلاس کجاست الان خبری ازش نیست !!!؟

کاربر ناشناس 24 0 پاسخ 1399/12/12 -15:30

دائم دروغ