حامی سرسخت رییس‌جمهور سابق آمریکا: دیگر اعتقادی به ترامپ ندارم

یکی از پیشروان تئوری توطئه

حامی سرسخت رییس‌جمهور سابق آمریکا: دیگر اعتقادی به ترامپ ندارم

«جیکوب آنتونی چنسلی»، هوادار سرشناس گروه کیو انان گفت زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ترجیح داد تا لیل وین، رپر آمریکایی را به جای او مورد عفو قرار دهد، اعتقاد به او را از دست داد.

چنسلی در شورش شش ژانویه علیه کنگره آمریکا مشارکت داشت و با صورتی نقاشی‌شده، بدون لباس و یک کلاه خزدار با شاخ در میان معترضان طرفدار ترامپ حضور پیدا کرد.

براساس اسناد دادگاه که سه‌شنبه منتشر شد، وکلای چنسلی نوشته‌اند موکلشان که زمانی طرفدار ترامپ بود مجبور شد تا اعتقاد خود به این رئیس جمهوری سابق را تقبیح کند.

وکلای چنسلی تاکید کردند: پس از آنکه متهم از بخشش دوستان و همکارانش و لیل وین به دست ترامپ، رئیس جمهوری سابق مطلع شد، این متهم مجبور شد تا در اعتقاد قبلی خود نسبت به ترامپ تجدیدنظر کند. "تحلیل خود" کنونی چنسلی کاری در دست انجام است که منجر به این نتیجه گیری او شده است که او علاقمند به رسیدگی و پرداختن به همه امور سیاسی نیست.

درخواست وثیقه چنسلی شامل عذرخواهی است و او تاکید کرده که هیچ نوع سابقه کیفری ندارد و دو بار تلاش کرده بود تا در جریان محاکمه استیضاح دونالد ترامپ شهادت بدهد. او اوایل این ماه هم از حمله به کنگره ابراز پشیمانی کرده و گفته بود زندگی اش را دوباره مورد ارزیابی قرار میدهد.

جیکوب چنسلی حدود دو ماه بابت اتهامات مرتبط به شورش کنگره زندانی شد و اکنون مدعی است که درک کرده است که نباید وارد ساختمان کنگره می‌شد. او پیشتر گفته بود که ترامپ او را برای حضور در واشنگتن دی.سی در آن روز تحریک کرده بود.

لیل وین، رپر آمریکایی یکی از ۷۳ نفری بود که توسط دونالد ترامپ در آخرین روز فعالیتش به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا عفو شد. او در دسامبر ۲۰۱۹ به جرم حمل سلاح کمری پر در جت شخصی خود دستگیر شد. او که قبلا هم به جرم حمل اسلحه غیرقانونی به زندان رفته بود، ماه گذشته به خاطر این جرم گناهکار شناخته شد و می‌توانست تا ده سال زندان حکم دریافت کند.

اما عفو شدن لیل وین هیچکس را متعجب نکرد؛ او قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده بود و حتی عکسی هم از خود با رئیس جمهوری وقت آمریکا در توییتر منتشر کرد. او به خاطر انتشار این عکس در فضای مجازی شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها